Урок 26. Що із загубленого не повертається Матеріал до уроку: А. Костецький «Бюро знахідок». Мета: з’ясувати важливість морально-етичних проблем, які вирішує у своїй поезії А. Костецький; формувати вміння визначати важливі питання твору та підтверджувати їх текстом; сприяти вихованню високої людської моральності кожної особистості. |
Урок 25. Наука приймати гостей Матеріал уроку: А. Костецький «У гостях». Мета: розглянути гумористичний характер вірша, його повчальний зміст; з’ясувати, що таке справжня гостинність та її етичні норми; формувати етику поведінки господаря та гостей; розвивати навички виразного читання гумористичних творів, уміння відстоювати свою думку та погляди. |
Урок 24. Краса живе для всіх. Матеріал до уроку: А. Костецький «Імена», «Не хочу». Мета: зацікавити дітей словами-назвами, їх етимологією; розвивати творчі здібності учнів, уміння передавати емоційно-оцінну характеристику зображеного в поетичному творі та власні почуття, які виникли під впливом поетичних емоцій; збагачувати образне мислення; виховувати гуманні почуття, екологічну свідомість. |
Урок 23. «Моя рука ніколи і нікому ні кривди, ні біди не принесе...» Матеріал до уроку: Д. Павличко «Птиця», «Мрія». Мета: розкрити красу дитячих людяних вчинків; сприяти вихованню людяності; удосконалювати уміння інтонувати вірші відповідно до зображених почуттів; визначати головну думку. |
Урок 22. Цікаві повчальні вірші Матеріал до уроку: Д. Павличко «Розмова», «Гном». Мета: розкрити людяність змісту віршів, їхню казковість; поглибити знання учнів про поезії-діалоги, небилиці-безконечники; вправляти у виразності читання віршів, їх правильному інтонуванні: запитання — відповідь; розвивати творчі здібності учнів; уміння створювати продовження казки, зіставляти вірш з малюнком. |
Урок 20-21. Прочитай, посміхнись... І задумайся! Матеріал уроку: Г. Бойко «Як невдаха виступав»; «Хвастунець Сашко». Мета: вправляти учнів у читанні гумористичних творів; удосконалювати уміння визначати морально-етичні проблеми, які порушив автор поетичних гуморесок; виховувати почуття осуду щодо негативних рис людської вдачі: хвальковитості, самовпевненості, невихованості. |
Урок 18-19. У подорож до матінки-землі Матеріал до уроку: Н. Забіла «Чотири пори року», «У дитячому театрі». Мета: формувати уміння учнів визначати особливості кожної пори року, помічати сезонну красу природи; удосконалювати навички орієнтуватися в змісті твору; уміння добирати необхідний текст до малюнків, виразно його читати; розвивати творчу уяву, образне мислення. |
Урок 17. Де тепло, там і добро! Матеріал до уроку: Н. Забіла «Хто сильніший?». Мета: розкрити доцільність всього того, що створила природа; ознайомити дітей з поетичною казкою Н. Забіли; з’ясувати, як поетеса передала силу тепла, осудила жорстокість; зіставити поетичну казку Н. Забіли з українською народною казкою «Про Сонце, Мороз і Вітер». |
Урок 16. Всі дванадцять місяців! Матеріал до уроку: М. Підгірянка «Співанка про місяці». Мета: розвивати образне бачення поетичних картин; удосконалювати навички виразного читання, уміння передавати почуття та емоції ліричного героя поезії; сприяти формуванню образної пам’яті, вихованню любові до поетичного слова, рідної природи та бережливого ставлення до них. |
Урок 15. Вірші про світ природи і дитинства Матеріал до уроку: М. Підгірянка «Що я люблю». Мета: розширити мету розділу — ознайомити дітей з поезіями, у яких уславлюється краса природи і людських вчинків; розглянути захоплення рідним краєм у поезії «Що я люблю» М. Підгірянки; розширити знання учнів про поетесу та майстерність її творів; звернути увагу на римування й образні вислови; сприяти любові до рідної землі. |