Урок 24. Краса живе для всіх. Матеріал до уроку: А. Костецький «Імена», «Не хочу». Мета: зацікавити дітей словами-назвами, їх етимологією; розвивати творчі здібності учнів, уміння передавати емоційно-оцінну характеристику зображеного в поетичному творі та власні почуття, які виникли під впливом поетичних емоцій; збагачувати образне мислення; виховувати гуманні почуття, екологічну свідомість. Обладнання: виставка книг поета, його портрет. ХІД УРОКУ I.Організація класу Які щасливі, діти, ми, Що народилися на цій святій землі — Серед берізок, кленів і тополь, Де ніжний мамин голосок Так лагідно над світом цим лунає... — Повірте, любі діти, нічого в світі немає милішого, ріднішого серцю, ніж рідний край, який вигойдав тебе у колисочці, викупав у цілющих травах, аби кожен зростав щасливим, здоровим і мав можливість побачити цей чарівний світ і поринути в нього. II. Вправи з техніки мовлення та читання 1. Учні на картках читають вірш. Як гарно тут красою милуватись, вітання кожній квітці посилать... А квіти нам голівки нахиляють — Не тільки чарують, але й навчають. 2. Читання анаграм. Оволкаш ротндая акм афілак цисарн III. Мотивація навчальної діяльності, створення емоційного настрою Квіти, дерева — яка це краса! Краса, яку потрібно леліти, берегти. Дуби ростуть поволі, неквапливо Хто садить дуба, той, можливо, I не побачить його вищим, аніж сам. Це — дар майбутнім, скажемо, літам, Привіт іще незнаним поколінням... — Той, хто виростив хоча б одне своє дерево, хто почув, як зашелестіло його молоде листя, той пізнав справжню радість! I дійсно, мабуть, немає у світі більшої радості, ніж любити природу, людей, приносити користь. IV. Повідомлення теми і мети уроку. Розповідь вчителя про письменника — А ще більша радість — зачарувати людей своєю творчістю, мудрим, лагідним словом запалити іскру милосердя та поваги. Я сьогодні хочу розповісти вам, діти, про людину, поета — Анатолія Кос-тецького, який народився 6 грудня 1948 року в місті Києві. Перші казки почув від бабусі. Згодом мама, вчителька мови і літератури, почала заохочувати його до класичної спадщини. Анатолій Костецький почав свою літературну творчість з ліричних віршів про природу. 1967 року доля звела поета-початківця з Михайлом Стельмахом, який щедро почав ділитися з ним таємницями творчості і ненав’язливо вчити майстерності. Порадив писати для дітей, а через кілька років уже був редактором першої книжечки Анатолія Костецького «Джміль про сонечко гуде». Відтоді дитячій літературі поет не зраджує. З-під його пера вийшло понад десять книжок для юних читачів. Найвідоміші з них — «Лист до птахів», «Весняні дарунки». V. Опрацювання статті «Анатолій Костецький» Самостійне читання. Відповіді на питання. — У якій сім’ї і де народився Анатолій Костецький? — Хто є головними героями віршів? — Які найтонші почуття викликають у нас вірші поета? — Ми сьогодні маємо можливість перевірити це на уроці, працюючи над віршами А. Костецького. VI. Підготовка до сприймання нового матеріалу Любі діти, погляньте у віконечко: Як лагідно і щиро світить... (сонечко)! Берізки і тополі гойдаються... (поволі), I квіти нахилили голівоньки свої І лагідно всміхаються до рідної... (землі). — Як приємно й радісно бачити таку картину природи! Око милують прекрасні поля й лани, сади й ліси, ставочки, озерця — усе це миле й любе серцю. Який чарівник створив таке диво і все назвав так красиво? Вдивляючись у цю красу, чи у вас не виникало бажання щось змінити або по-іншому назвати якісь предмети? А от герой вірша А. Костецького змінив деякі назви. Ось послухайте. VII. Робота над віршем «Імена» 1. Виразне читання вірша вчителем. — Яке бажання було у хлопчика? 2. Словникова робота. 3. Самостійне читання. — Чому хлопчик із жалем промовив останні свої слова? — Що б ви могли йому порадити, у чому навіть і запевнити? 4. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Вибіркове читання. — Що дарувала лопатуля для птахів? — Як хлопчикові хотілося назвати бабусю? 2) Відновіть рядки з вірша. I цвіли б любенят ... очі, і ... гуляли б із ними охоче. 5. Вирізне читання вірша. — Любі дітки, а у вас не було бажання по-своєму назвати якийсь предмет. Адже кожен предмет ми бачимо по-різному, по-різному його сприймаємо. Давайте підберемо нові імена до слів: мама, котик, дідусь, берізка. — Молодці! Скільки ніжності, ласки я почула у ваших словах! І я впевнена, що в діток, які говорять щиро, лагідно, з почуттям любові та ніжності, добре серце. VIII. Опрацювання вірша А. Костецького «Не хочу» 1. Робота над заголовком. — Уважно прочитайте заголовок. — Як, на вашу думку, про що йтиметься у цьому вірші: про якісь примхи чи про приємне та повчальне? — У цьому ми переконаємось, коли прочитаємо цей вірш. 2. читання вірша (мовчки). — чи підтвердив цей вірш ваші думки? 3. Аналіз змісту прочитаного. — чому не хотіла дівчинка ловити метелика, не стала рвати квітку? — У чому дівчинка бачила страшенний гріх? — Як ви розумієте вислів «живе тремка живинка»? 4. Виразне читання вірша. — Що ви можете сказати про цю дівчинку? IX. Підсумок уроку — чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Що найбільше вас зацікавило? — Які почуття у вас викликали прочитані твори? Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночу в гаї, — Все те окрасою буде Нашого рідного краю! — любі діти! Я хочу, щоб красу уміли Сприйняти серцем люди всі, Щоб цінували, й розуміли, і поклонялися красі! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1195 | |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Птахи |
Вітальна листівка до дня матері |
Всього коментарів: 0 | |