Урок 30 Тема. Підсумковий урок. Сторінками улюблених книжок Мета: узагальнити знання учнів з вивчених тем; згадати прізвища, імена письменників та назви творів, які найбільше вразили, полюбилися; вчити обґрунтовувати свій вибір так, щоб викликати інтерес до улюбленого письменника та його творів у своїх однокласників; розвивати смислову, образну пам'ять, вміння узагальнювати; виховувати інтерес до читання творів зарубіжних письменників. Обладнання: кросворди; картки «Назви країну»; схема аналізу твору; мапа Свропи; робочий зошит. |
Урок 29 Тема. Вірші-небилиці. Алан Мілн «Дідусь Джо» Мета: ознайомити учнів із творчістю англійського письменника Алана Мілна та його творчим шляхом; вчити називати основну відмінність віршів-небилиць від інших творів; висловлювати своє ставлення до прочитаного; удосконалювати навички правильного й виразного читання, уміння працювати самостійно; розвивати образну уяву, здатність розрізняти реальність і вигадку. Обладнання: мапа світу; таблиця до гри «Схожі хвости»; таблиця для розчитування; підручник; робочий зошит. |
Урок 28 Тема. Вірші-небилиці. Едвард Лір «Дід і чайник», «Нове вбрання» Мета: ознайомити учнів з незвичайними творами англійського письменника; вчити практично розрізняти небилицю, називати основну її відмінність від інших творів, вибирати та застосовувати під час читання мовленнєві засоби виразності (тон, темп, гучність, логічний наголос та логічні паузи); удосконалювати навички виразного й правильного читання; виховувати відповідальність, працелюбність, організованість. Обладнання: мапа світу; таблиця для розпитування; скоромовка; ілюстрація до твору «Нове вбрання»; підручник; робочий зошит. |
Урок 27 Тема. Оповідання та казки про тварин. Премчанд «Зміїний камінь» Мета: ознайомити учнів з оповіданням індійського письменника про цікаве й незвичне у світі природи; навчати пояснювати, хто є героями оповідання, висловлювати власні міркування щодо прочитаного; узагальнити та систематизувати знання, здобуті під час вивчення теми «Брати наші менші»; заохочувати учнів до читання творів зарубіжних письменників; розвивати усне мовлення, кмітливість, винахідливість, уяву; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї. Обладнання: мапа світу; таблиці до вправи, на формування уміння слухати й говорити, гри «Читання слів на одному диханні»; підручник; робочий зошит. |
Урок 26 Тема. Оповідання та казки про тварин. Джералд Даррел «Цикламенові гаї» Мета: ознайомити учнів з оповіданням англійського письменника; пробуджувати інтерес до тваринного світу; вчити знаходити у структурі тексту художні описи природи, самостійно визначати головних і другорядних персонажів, складати план до тексту і вміти ним користуватися під час переказу прочитаного; удосконалювати навички виразного і правильного читання; розширювати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи і дбайливе ставлення до неї. Обладнання: мапа світу; маршрутний аркуш; таблиці до ігор «Точно і швидко», «Незвичайна математика»; скоромовка, дипломи; підручник; робочий зошит. |
Урок 25 Тема. Оповідання та казки про тварин. Ян Грабовський «Рекс» Мета: ознайомити учнів з оповіданням польського письменника Яна Грабовського; вчити називати основні ознаки оповідання як жанру, знаходити у структурі тексту художні описи тварин, пояснювати їх роль у творі; пробуджувати інтерес учнів до тваринного світу; розвивати навички виразного читання і стислого переказу тексту; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї. Обладнання: таблиця складів; мапа Європи; таблиця до гри «Знайди пеньок»; картини із зображенням вовка; робочий зошит. |
Урок 24 Тема. Оповідання та казки про тварин. Віталій Біанкі «Мишенятко Пік» Мета: ознайомити учнів з літературною казкою російського письменника; вчити знаходити у структурі тексту художні описи природи, тварин, пояснювати їхню роль у творі; розвивати навички свідомого та виразного читання; збагачувати словниковий запас; виховувати позитивні моральні якості. Обладнання: мапа світу; картки для підготовки до читання, до гри «Знайди помилку»; підручник; робочий зошит. |
Урок 23 Тема. Оповідання та казки про тварин. Фелікс Зальтен «Бембі» Мета: навчити учнів розуміти пізнавально-виховний характер казок, їхні морально-етичні цінності; згадати, які бувають казки; вчити вирізняти казки про тварин серед інших видів казок; учити дітей перейматися проблемами героїв та емоційно відгукуватися на події у казці; вправляти у виразному читанні; виховувати любов до тварин. Обладнання: мапа Європи; ілюстрації із зображенням тварин; схема аналізу казки; таблиця для гри «Закрий віконечко»; підручник; робочий зошит. |
Урок 22 Тема. Оповідання, уривки з повістей. Микола Носов «Фантазери» Мета: ознайомити учнів з відомим російським письменником і його твором; вчити сприймати великі за обсягом твори цілісно, висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання, пам'ять, кмітливість, вміння самостійно і творчо переказувати прочитане; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа світу; кліше на дошці «Я так думаю...», «Я вважаю...»; анаграма; підручник; робочий зошит. |
Урок 21 Тема. Оповідання, уривки з повістей. Міра Лобе «Бабуся на яблуні» Мета: ознайомити учнів з твором німецької письменниці Міри Лобе; учити висловлювати свою думку з приводу прочитаного; формувати оцінні судження; розвивати навички свідомого і виразного читання; виховувати позитивні моральні якості. Обладнання: мапа Європи; таблиця зі словами; таблиця з прислів'ями; підручник; робочий зошит; кольорові листочки. |