Урок 10 Тема. Літературна казка. Сільвіо Д'Арцо «Пінгвінятко без фрака» Мета: ознайомити учнів з італійською літературною казкою; проаналізувати чарівні перетворення, що відбуваються у казці; вчити визначати послідовність подій, висловлювати свою думку щодо прочитаного; розвивати навички виразного читання і стислого переказу казки; на прикладі героя казки показати дітям, що своїм розумом, наполегливою працею можна досягти здійснення заповітної мрії. Обладнання: мапа Європи; роздавальний матеріал до ігор «Дешифрувальник», «Морський бій»; таблиця до гри «Добре — погано»; підручник; робочий зошит. |
Урок 9 Тема. Літературна казка. Оскар Уайльд «Щасливий Принц» Мета: ознайомити учнів з англійською літературною казкою; учити визначати послідовність подій у творі; розширювати словниковий запас; розвивати творчі здібності учнів; показати на основі казки гармонію прекрасного й доброго; стверджувати думку, що добро вічне, що воно не вмирає. Обладнання: мапа Європи; портрет письменника; таблиці для характеристики дійових осіб; картки для самостійної роботи; підручник; робочий зошит. |
Урок 8 Тема. Літературна казка. Василь Жуковський «Казка про Івана-царевича та сірого вовка» Мета: ознайомити учнів з російською літературною казкою; проаналізувати чарівні перетворення, що відбуваються у казці; ознайомити з віршованою інтерпретацією фольклорних мотивів; вчити дітей утверджувати добро і справедливість над злом, жорстокістю; формувати навички виразного читання віршованого тексту; виховувати доброзичливість, співчуття у ставленні до інших. Обладнання: мапа Європи; малюнки до російських казок; картки для розвитку навичок швидкочитання; підручник; робочий зошит. |
Урок 7 Тема. Літературна казка. Вільгельм Гауф «Карлик Ніс» Мета: ознайомити учнів з казкою «Карлик Ніс» німецького казкаря Вільгельма Гауфа; показати історію боротьби зі злими чаклунськими силами; закріплювати знання учнів про основні ознаки чарівної літературної казки; удосконалювати вміння визначати частини казки, виразно читати й переказувати казку; збагачувати словниковий запас; виховувати в дітей віру в перемогу добра над злом. Обладнання: мапа Європи; портрет Вільгельма Гауфа; виставка книг; підручник; робочий зошит. |
Урок 6 Тема. Казки народів Євразії. «Про Аладдіна і про чарівну лампу» (арабська казка) Мета: ознайомити учнів з арабською народною казкою; проаналізувати чарівні перетворення, що відбуваються у казці; учити визначати послідовність подій у творі; розширювати словниковий запас, розвивати творчі здібності учнів, вміння відтворювати сюжет казки відповідно до малюнку, доповнювати його новими подіями; формувати навички швидкого, правильного читання; виховувати доброзичливість, співчуття у ставленні до інших. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; малюнки до гри «Озвуч мультиплікаційний кадр», завдання літературної вікторини, мультиплікаційні герої до гри «Терези Добра і Зла». |
Урок 5 Тема. Казки народів Євразії. «Кентен і муха» (бельгійська казка) Мета: ознайомити учнів із соціально-побутовими казками народів Європи; закріпити знання ознак чарівної казки; удосконалювати вміння визначати частини казки — зачин, основну частину, кінцівку, визначати послідовність подій твору, виразно читати казку; розширювати словниковий запас; розвивати кмітливість, логічне мислення, уяву; виховувати почуття вдячності за зроблене добро; формувати позитивне ставлення до казок народів Євразії. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; картки з планами характеристики героя казки, з прислів'ями. |
Урок 4 Тема. Казки народів Євразії. «Джерело край світу» (англійська казка) Мета: навчати учнів розуміти пізнавально-виховний характер народних казок, їхні морально-етичні цінності; дати уявлення про те, що казки народів Європи бувають народні та авторські; відрізняти чарівні казки від інших видів казок; учити дітей перейматися проблемами героїв й емоційно відгукуватися на події у казці; формувати позитивне ставлення до казок народів Євразії. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; ілюстрації із зображенням жаби; малюнок асоціативного куща; наочність до гри «Прислів'я у лабіринті»; кросворд; схеми аналізу казки. |
Урок З Тема. Казки народів Євразії. «Про дурного тигра» (тібетська казка) Мета: навчати учнів розуміти пізнавально-виховний характер народних казок, їхні морально-етичні цінності; дати уявлення про те, що казки народів Європи бувають народними та авторськими, різних видів — казки про тварин, соціально-побутові, чарівні, наукові; вдосконалювати вміння зіставляти, порівнювати, класифікувати дійових осіб, оцінювати їхні вчинки; розширювати діапазон уявлень про спільність тематичних мотивів казок різних народів світу; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; ілюстрації із зображенням тигра; малюнок асоціативного куща; наочність до гри «Вгадай, де чий дім». |
Урок 2 Тема. Міфи Греції. «Повалений Фаетон» Мета: навчити учнів розуміти й розкривати зміст поняття «міф», відрізняти міф від казки, знаходити у міфах фантастичні елементи, вигадки, самостійно визначати порядок подій у творі, характеризувати героїв міфів, висловлювати особисте ставлення до них, знаходити образні вислови, самостійно і в співпраці з однокласниками творчо переказувати прочитане; виховувати інтерес до читання. Обладнання: картинки із зображенням людей різних національностей; мала світу; мапи уявної мандрівки, яку учні заповнили вдома; робочий зошит; кліше на дошці «Я вважаю...», «На мою думку...», «Я з вами частково згоден, але...», «Я поважаю вашу думку, але...», «Я з вами не згоден», «Це не має значення». |
Урок 1 Тема. Міфи Греції. «Олімп» Мета: навчити учнів розуміти і розкривати зміст поняття «міф», відрізняти міф від казки, знаходити у міфах фантастичні елементи, вигадки, самостійно визначати послідовність подій у творі, висловлювати особисте ставлення до героїв міфів, знаходити образні вислови, самостійно і в співпраці з однокласниками творчо переказувати прочитане; виховувати інтерес до читання. Обладнання: картинки із зображенням людей різних національностей; мала світу; мапа уявної мандрівки; підручник; робочий зошит. |