Урок 4 Тема. Казки народів Євразії. «Джерело край світу» (англійська казка) Мета: навчати учнів розуміти пізнавально-виховний характер народних казок, їхні морально-етичні цінності; дати уявлення про те, що казки народів Європи бувають народні та авторські; відрізняти чарівні казки від інших видів казок; учити дітей перейматися проблемами героїв й емоційно відгукуватися на події у казці; формувати позитивне ставлення до казок народів Євразії. Обладнання: мапа Європи; підручник; робочий зошит; ілюстрації із зображенням жаби; малюнок асоціативного куща; наочність до гри «Прислів'я у лабіринті»; кросворд; схеми аналізу казки. Хід уроку I. Емоційне налаштування на урок Учні читають записані на дошці рядки з вірша В. Симоненка. Заглядає в шибку казка Сивими очима. Материнська добра ласка В неї за плечима. — Діти! Сьогодні ми пограємо у казку. Так-так! Хоча казка — справа дуже серйозна. Тож перед грою пригадайте, які казки ми вже знаємо. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Робота за схемою — Ну що ж, до гри всі готові, молодці! Минулого разу ви отримали завдання самостійно прочитати казки тібетського, індійського та киргизького народу. Перевіримо, як ви впоралися з цим завданням. 2 Гра «Казкова плутанка» • «Якось поставив мисливець у лісі тенета, й потрапило в нього мале шакаленя». • «В одному лісі жив старий розумний крокодил». • «— І не з’їси, — сказав дроворуб, — тому що перемагає той, хто розумніший, а не той, хто сильніший. Прощавай, дурний крокодиле. Твій батько був розумнішим від тебе!» • «А тут і мисливець підоспів: схопився за мотузку, що звисала донизу, і сітка упала на землю. Зрадів мисливець багатій здобичі, забрав тигра й відніс додому». • «Соромно було повертатися тигрові в ліс без хвоста, бо ж засміють, — а ганьби й сорому йому й так вистачало». — Ви чудово впоралися із завданням! Швидко визначили, що в казках переплуталося. 3 Гра «Прислів'я в лабіринті» — Прочитайте прислів’я в лабіринті. 1 р о і й в д с ж Д ч У т У У і и м і ч р т с я н а о с і и Р н а л р о и ю п д ш д а и р и н в е — Яких із прочитаних казок стосуються ці прислів’я? Доведіть свою думку. III. Повідомлення теми уроку — Гарно впоралися і з цим завданням! Сьогодні ми ознайомимося із ще однією казкою народів Європи «Джерело край світу» (іанглійська казка). Головні герої казки сховалися у кросворді. Відшукайте їх! — Отже, головні герої нашої казки: дівчина, мачуха, юнак, жаба. IV. Робота над новим матеріалом 1 Читання казки учнями самостійно — А тепер спробуймо самостійно казку прочитати і проаналізувати. А схема аналізу — у кожного в зошиті. Кросворд о б ю н ак в д і в чи м с 0 г м/* н а а ш щ аа ч У X а бл в м и в аб СХЕМА АНАЛІЗУ КАЗКИ 1) Назва казки. 2) Авторська чи народна. 3) Хто автор? 4) Яка за жанром. 5) Головні герої. 6) Особливості (зачин, повтори, чаклування тощо). 7) Тема й ідея казки. 2 Аналіз змісту прочитаного — Відшукайте на мапі Європи країну, у якій була написана казка. — До якого жанру казок вона належить? — Це чарівна казка. У чарівних казках ми зустрічаємося із най-неймовірнішими вигадками: з незвичайним таємничим світом, чарівними предметами. У цих казках не тільки звірі, птахи, комахи, а й дерева, гори, вітер здатні розмовляти, думати, радіти чи сумувати. Тут можуть діяти міфічні істоти — велетні, дракони, джини, деви. Герої чарівних казок проходять через важкі випробування, чарівні перетворення, але вони завжди виходять переможцями і досягають добра і справедливості. — Як ви гадаєте, чому веселій і працьовитій дівчинці жилося погано? — Яке завдання придумала мачуха для Розмарі, щоб позбутися її? — Хто і як допоміг Розмарі виконати завдання мачухи? — Яке чарівне перетворення відбулося у казці? — На вашу думку, чи заслуговувала Розмарі на щастя? Чому? — Чого навчає нас ця казка? 3 Робота в групах Учні об’єднуються у дві групи, кожна отримує картку із завданням. 1-иіа група характеризує мачуху; 2-га група — дівчину. — З поданих визначень виберіть ті, які характеризують дівчину, і ті, що підходять для мачухи: добра, зла, жадібна, щира, добросерда, слухняна, весела, роботяща, жорстока — Підтвердите свою думку епізодами з тексту. ►► Гра «Продовж речення» • «В добрі старі часи — а вони й насправді були добрими...» • «А одного дня мачуха надумала й зовсім позбутися її. Підкликала падчерку і каже...» • «А ось і джерело. Нагнулася Розмарі, зачерпнула решетом холодної води. Та тільки-но підняла його...» • «Цього разу вода вже не витікала. Розмарі хотіла йти додому, але ...» • «Розмарі відчинила двері й побачила на порозі жабу. Скік-скок — жаба скочила до дівчини й попросила...» • «І раптом — о диво!...» 4 Завдання для ерудитів — Розгляньте зображення жаб. Що ви знаєте про цю тварину? ЖАБИ-БАРОМЕТРИ Люди, які часто спілкуються з природою, передбачають погоду за поведінкою жаб. І ось що вони кажуть. Якщо жаби сидять у воді, дощу не буде. Навіть коли хмара на небі, все одно дощ не піде. А якщо жаби вилізають з води, стрибають уздовж берега, — чекайте на дощ. Якщо жаби тримаються на поверхні води і кумкають, виставляючи мордочку догори, — буде негода. Жаби кумкають крикливо й неприємно — на дощ, з приємною треллю — на ясну погоду. V. Підсумок уроку — Чи сподобалася вам казка? — Як ви ставитеся до її головних героїв? — Підтвердите, що цей твір — чарівна казка. — Чого навчає ця казка? — Усі англійські народні казки прославляють вірність і готовність допомогти скривдженому, а також добро, справедливість, розум. Завдання ерудитам — Прочитайте самостійно казки «Золота гуска» (німецька казка), «Ледачий Ахмед» (турецька казка), «Чий подарунок кращий» (корейська казка). | |
| |
Переглядів: 2044 | |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Щоденне піклування про своє здоров'я |
Симетричне вирізування |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |