Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені

УРОК 1

Тема: Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені

Мета: вчити дітей розповідати про себе (знати своє ім'я, прізвище, по батькові) розвивати знання про призначення людини, виховувати інтерес до історії своєї родини, охайність, любов до праці, доброзичливість.

Обладнання: таблиця із зображенням настрою людини, фішки у вигляді квіток, сигнальні картки.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

1. Ось і школа, ось і клас,

Він давно чекає нас.

І прийшли ми всі сюди,

Щоб учитись і рости.

2. Відгадування загадок.

а) Біле поле, чорне насіння, хто його сіє, той розуміє, хто збирає, той пожинає. (Книга)

б) Не думає, не гадає, а інших навчає. (Книга)

3. Бесіда.

— Яка книга лежить перед вами, покажіть, будь ласка.

Книга, яку ви тримаєте, називається «Я і Україна», написали її для вас Н. М. Бібік та Н. С. Коваль. У підручнику дуже багато цікавого. Ми дізнаємось і про самих себе, і про свій рідний край, і про обов'язки школярів та правила поведінки у школі і вдома, помандруємо у рослинний та тваринний світ. Ось яка ця незвичайна книга.

4. Заучування вірша.

Хоч малий я, невеликий,

Зате добре знаю,

Що край рідний — Україна,

Я її кохаю.

П. Тичина

5. Робота з підручником. Бесіда за малюнком, с. 3.

— Хто зображений на малюнку? (Українські діти)

— Чому ви вважаєте, що це українські діти? (Вони у вишитих сорочках, дівчата у вінку)

— Що тримає у руках дівчинка? (Хліб і сіль)

— Що тримає хлопчик? (Дари саду)

— Кого зустрічають у нас хлібом і сіллю? (Гостей)

— Ось, мабуть, ці діти нас гостинно запрошують у мандри по сторінках цього підручника.

— Які квіти зображені? (Мальви)

— Так, це — мальви, вони є символом нашої України, але калина і верба, вишитий рушник — теж наші символи.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

Руки вгору, руки в боки,

Зроби чотири кроки,

Вище руки підніміть,

І спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони,

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяльності

1. Повідомлення теми та завдань уроку.

На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про людину.

А саме, про вас: хто ти, який ти, які вони? Навіщо людині ім'я, яка його історія. З'ясуємо, чому кожна людина неповторна, яка вона повинна бути, що спільного між твариною та людиною.

Загадка.

Хто ходить вранці на чотирьох, вдень на двох, а ввечері на трьох? (Людина — дитина, доросла, літня)

2. Бесіда з елементами розповіді вчителя.

Все, що нас оточує — дерева, кущі, трава, звірі, птахи, комахи — це природа.

Людина є частиною природи, вона водночас належить і до тваринного світу і є членом суспільства.

Люди здатні мислити, розмовляти, працювати. Вони відрізняються від тварин і рослин. Люди — ніби старші брати і сестри всіх звірів і птахів.

— Що за принада, що всім людям дана? (Ім'я)

Так, це ім'я. Кожній людині після народження дають ім'я. Прізвище вона одержує від батьків, а по батькові від імені батька. Отже, кожна людина має своє ім'я, прізвище, по батькові.

Імена до нас прийшли з глибини віків. Дуже давно людина мала кілька імен, але було основне ім'я, яке давали дитині при хрещенні у храмі, воно вважалося основним.

Діти, а чи замислювалися ви коли-небудь над тим, що означає назва вашого імені? Звідки прийшло ваше ім'я?

3. Гра «Відгадай своє ім'я».

Хто зрозуміє, про чиє ім'я йдеться мова — виходить до дошки.

— починається на «А», прийшло з Древнього Риму, означає — «вступає в бій» (Антон)

— ім'я від давньогрецького слова «деметріс», «люблячий землю» (Дмитро)

— ім'я походить від латинського слова «віталіс», «життєвий» (Віталій)

— давньоєврейське дівоче ім'я, означає «благодать», починається на «Г» (Ганна)

— ім'я від персидського царя Дарія — переможниця (Дар'я)

— ім'я, починається на «О», означає «вибрана, світла» (Олена)

— ім'я від латинського Татіус — імені сабинського царя, означає «впорядкувальниця» (Тетяна)

— ім'я від латинського слова «юліус» — «кучерява, пухнаста» (Юлія)

4. Бесіда за таблицею.

— Який у вас зараз настрій?

— А який настрій у цих дітей?

5. Робота з підручником, с. 4.

— Дайте дітям імена.

— Хто веселий?

— Хто замріяний?

— Хто засмучений?

— З ким би ви хотіли дружити? Чому?

III. Формування вмінь і навичок

1. Робота в зошиті з друкованою основою, с. 3.

Підкресліть олівцем, хто ви: дівчинка чи хлопчик, син чи дочка, брат чи сестра, школяр чи школярка?

2. Бесіда.

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 1490 | Рейтинг: 0.0/0
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі)
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain...
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо...
Як людина сприймає інформацію
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]