Урок 27 Тема. Конструювання із сірникових коробок. Човник Мета: навчити використовувати готові форми для виготовлення човника; вчити конструювати та моделювати; розвивати технічне мислення, спостережливість; виховувати пізнавальний інтерес, любов до праці. Обладнання: демонстраційний матеріал — ілюстрації із зображенням різних видів транспорту, зразки виробів човника із сірникових коробок; для індивідуального користування — сірникові коробки, кольоровий папір, ножиці, олівець, клей, пластилін; роздатковий матеріал; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Актуалізація опорних знань — З яким матеріалом ми працювали на минулому уроці? — Що ми виготовляли? ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку — Сьогодні на уроці ми навчимося виготовляти човник із сірникових коробок. ІV. Робота над темою уроку Учитель розвішує на дошці рисунки різних видів транспорту. Діти називають їх. — Скажіть, як одним словом можна назвати ці рисунки? (Транспорт) — Відгадайте кросворд «Транспорт». (Рис. 45, 46) 1. Їздить тільки по рейках та за допомогою електрики. (Трамвай) 2. Поїзд під землею. (Метро) 3. Возить містом, в інші міста на далеку відстань. (Автобус) 4. На них спускаємось взимку з гори. (Санчата) 5. Він має два або три колеса. (Велосипед) 6. Водний вид транспорту у морі або океані. (Пароплав) 7. По річці пливе… (човен). 8. Він не поїде без електрики, та ще й без «вусиків». (Тролейбус) 9. На цьому транспорті ви можете з вітерцем проїхатися. (Таксі) — Назвіть водні види транспорту. (Пароплав, теплохід, човен, яхта, баржа, байдарка) — Де можна пересуватися на цьому транспорті? (Річкою, морем, озером, океаном) — Послухайте віршик. Відгадайте-но спочатку Ось таку мою загадку: «В нього рук і ніг немає, А до себе всіх приймає. Сам на животі повзе, На собі усіх везе. Любить річку, море, повінь». Здогадайтесь, що це? (Човен) 1 - й у ч е н ь Та човни бувають різні: Дерев’яні та залізні, Рятувальні і дозорні, І вітрильні, і моторні. 2 - й у ч е н ь І рибальські веслові, І підводні бойові… А ми зараз з вами, діти, Будем човники робити. V. Аналіз зразка виробу Учитель демонструє модель човника із сірникових коробок. — З яких частин складається модель човника? (Палуба, корма, кабіна) — З якого матеріалу виготовлений човник? (Із сірникових коробок, кольорового паперу) VІ. Інструктаж Модель човника із сірникових коробок виготовляється у такій послідовності (Посібник, С. 69, № 67). 1. Візьміть три сірникові коробки. 2. Склейте спочатку дві коробки, зверху наклейте ще одну коробку. 3. Обклейте їхній верх кольоровим папером. 4. Виріжте конусну частину човника: дно сірникової коробки обріжте ножицями, обклейте бічними смужками. 5. Виріжте та склейте трубу. 6. Наклейте віконця у каюті (Посібник, С. 69, г). (Учитель нагадує правила користування ножицями та клеєм.) VІІ . Практична робота Учні виготовляють модель човника у визначеній послідовності. Учитель допомагає. Фізкультхвилинка Сіли всі ми у літак — Він кружляв у повітрі так. Кермо машини я держу, З велосипедом теж дружу! В човні весла я тримаю, З води з ними виринаю. Учні продовжують роботу, допомагають один одному. VІІ . Підсумок уроку Учитель перевіряє вироби-човники, відбирає найкращі для виставки. Оцінює роботи учнів. ІХ. Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести нитки (вишивальні та швейні), голку, ножиці. | |
| |
Переглядів: 5117 | |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Всього коментарів: 0 | |