💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ознайомлення з термінами «доданок» і «сума». Додавання за допомогою числового відрізка. Складання прикладів на додавання

УРОК 27

Тема: Ознайомлення з термінами «доданок» і «сума». Додавання за допомогою числового відрізка. Складання прикладів на додавання

Мета: ознайомити учнів з термінами «доданок» і «сума»; вчити користуватися числовим відрізком під час розв'язування прикладів на додавання, самостійно розв'язувати приклади, використовуючи знання про те, як побудований натуральний ряд чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

— На початку УРОКу ми створимо одне одному гарний робочий настрій.

— Скажіть, діти, для того, щоб наш сьогоднішній УРОК вийшов цікавим і корисним, що потрібно робити? (Відповіді дітей.)

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Гра «Яке число загубилося?»

6 + □ = 106 + □ = 8 5+ □ = 10

5 + □ = 8 7 + □ = 108 + □ = 8

 2 Математичний диктант

 • Запишіть числа 5; 9; 1; 8; 10; 2;

 • запишіть число, наступне для числа 5;

 • запишіть число, яке передує числу 4;

 • запишіть «сусідів» числа 8;

 • назвіть число, яке стоїть між числами 6 і 8.

 3 Веселі задачі

— А тепер уважно послухайте та розв’яжіть веселі задачі.

 • 5 горішків на пеньку Спочивало в холодку.

А вечірньої пори Білка ще принесла 3.

Так до ранку й пролежали.

Скільки всіх горішків стало?

 • Дві сороки прилетіли,

Скрекотіли, скрекотіли...

Глянь! Он три іще летять,

Скрекотух вже стало....

 • На лугу пасуться гуси,

Їх пасе мала Маруся.

7 гусей ще біля броду,

3 вже увійшли у воду.

Ми попросимо дітей Полічіть усіх гусей!

— А це — завдання для дуже уважних дітей.

 4 Гра «День — ніч»

Діти заплющують очі та намагаються розв’язати запропонований учителем приклад.

4 - 1 - 1 - 1 + 2

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Гра «Чарівні фігурки» (роботаз індивідуальним матеріалом)

— Покладіть 4 червоних квадрата й 2 синіх.

— Скільки всього квадратів? (6)

— Як дістали число 6? (4 + 2 = 6)

— Ми виконали дію додавання та в результаті додавання одержали суму. Сума додавання дорівнює 6.

На дошці з’являється картка СУМА цифрою 6.

— Які два числа ми додали? (4 і 2)

— Вони теж мають свої імена. Числа, які складали, називають доданками. Назвіть перший доданок. (4). Назвіть другий доданок. (2)

На дошці з’являються відповідні записи:

 вона кріпиться під

 1-Й ДОДАНОК

2-Й ДОДАНОК

— Ліворуч теж записана сума. Це сума-вираз. А праворуч сума-результат.

Над виразом — запис:

 СУМА

— Запис можна прочитати так: сума чисел 4 і 2 дорівнює 6.

— Ще раз назвіть перший доданок.

— Назвіть другий доданок.

— Назвіть суму. Прочитайте приклад по-новому.

 2 Ознайомлення з числовим відрізком

Учитель креслить на дошці пряму лінію. На ній наносить сантиметрові ділення.

— Що нагадує вам цей малюнок?

— Ми будемо використовувати його для обчислень і називати числовим відрізком. Числовим відрізком може служити й звичайна лінійка, якщо її використовують не для вимірювання довжини відрізків, а для розв’язування прикладів.

 3 Первинне закріплення

Учитель на дошці записує приклади:

6 + 3 = □1 +7 = □6 + 4 = □ 2+ 5 = □

Учні по одному виходять до дошки й показують на числовому відрізку перший доданок, другий доданок, суму, записують відповіді. Решта учнів користуються лінійками.

Слід звернути увагу дітей на те, що перший доданок видно відразу, а другий доданок показує, на скільки ділень треба пересунутися праворуч, число, у яке «прийдемо», буде сумою.

Діти знаходять відповіді на своїх числових відрізках і називають їх.

— Назви перший доданок, другий доданок.

— Чому дорівнює сума?

● Фізкультхвилинка

 На зарядку сонечко піднімає нас.

 Піднімаємо руки ми по команді «раз».

 А над нами весело шелестить листя.

 Опускаємо руки ми по команді «два».

 Зберемо в кошики ягоди, гриби —

 Дружно нахиляємося по команді «три».

 На «чотири» і на «п’ять»

 Будемо дружно ми скакати.

 Ну, а по команді «шість»

 Усім за парти тихо сісти!

 4 Складання, читання й запис прикладів на додавання за предметними малюнками

 1 + 1 = ... 2 + 2 = ...

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Самостійна робота

Для самостійної роботи дітям пропонуються диференційовані завдання.

— Сподіваюся, ви не припускатиметеся помилок і розв’яжете приклади правильно.

1 варіант 2 варіант

4 + 2 =9 +1 = 8+ 2 = 1+ 5 =

7 + 1 =1 +4 =6 +1 =4 +3 =

5 + 3 =2 +3 =7 +3 =2 +1 =

Учні з високим рівнем розв’язують нерівності.

5 +2 □ 7 4 +1 □ 5 3- 2 □ 22- 2 □ 0

 ● Пальчикова гімнастика

Ми писали, ми писали, наші пальчики втомились. Ви скачіть пальчики, як сонячні зайчики. Стриб-скок, стриб-скок, прискакали на лужок. Вітер травицю качає, вліво, вправо нахиляє.

Ви не бійтеся вітру, пальчики,

Скачіть весело, як сонячні зайчики.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— А тепер підіб’ємо підсумок нашого сьогоднішнього УРОКу.

 • Сьогодні на уроці я був невпевнений...

 • Сьогодні на уроці мені сподобалося.

 — Молодці! Я гадаю, що все те нове, про що ви сьогодні дізналися на уроці, вам дуже знадобиться у вашому подальшому навчанні.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 3029 | Рейтинг: 0.0/0
Про працелюбних і лінивих
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Аплікація з паперу «курчатко»
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]