УРОК 27 Тема: Ознайомлення з термінами «доданок» і «сума». Додавання за допомогою числового відрізка. Складання прикладів на додаванняМета: ознайомити учнів з термінами «доданок» і «сума»; вчити користуватися числовим відрізком під час розв'язування прикладів на додавання, самостійно розв'язувати приклади, використовуючи знання про те, як побудований натуральний ряд чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — На початку УРОКу ми створимо одне одному гарний робочий настрій. — Скажіть, діти, для того, щоб наш сьогоднішній УРОК вийшов цікавим і корисним, що потрібно робити? (Відповіді дітей.) II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Яке число загубилося?» 6 + □ = 106 + □ = 8 5+ □ = 10 5 + □ = 8 7 + □ = 108 + □ = 8 2 Математичний диктант • Запишіть числа 5; 9; 1; 8; 10; 2; • запишіть число, наступне для числа 5; • запишіть число, яке передує числу 4; • запишіть «сусідів» числа 8; • назвіть число, яке стоїть між числами 6 і 8. 3 Веселі задачі — А тепер уважно послухайте та розв’яжіть веселі задачі. • 5 горішків на пеньку Спочивало в холодку. А вечірньої пори Білка ще принесла 3. Так до ранку й пролежали. Скільки всіх горішків стало? • Дві сороки прилетіли, Скрекотіли, скрекотіли... Глянь! Он три іще летять, Скрекотух вже стало.... • На лугу пасуться гуси, Їх пасе мала Маруся. 7 гусей ще біля броду, 3 вже увійшли у воду. Ми попросимо дітей Полічіть усіх гусей! — А це — завдання для дуже уважних дітей. 4 Гра «День — ніч» Діти заплющують очі та намагаються розв’язати запропонований учителем приклад. 4 - 1 - 1 - 1 + 2 III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Гра «Чарівні фігурки» (роботаз індивідуальним матеріалом) — Покладіть 4 червоних квадрата й 2 синіх. — Скільки всього квадратів? (6) — Як дістали число 6? (4 + 2 = 6) — Ми виконали дію додавання та в результаті додавання одержали суму. Сума додавання дорівнює 6. На дошці з’являється картка СУМА цифрою 6. — Які два числа ми додали? (4 і 2) — Вони теж мають свої імена. Числа, які складали, називають доданками. Назвіть перший доданок. (4). Назвіть другий доданок. (2) На дошці з’являються відповідні записи: вона кріпиться під 1-Й ДОДАНОК 2-Й ДОДАНОК — Ліворуч теж записана сума. Це сума-вираз. А праворуч сума-результат. Над виразом — запис: СУМА — Запис можна прочитати так: сума чисел 4 і 2 дорівнює 6. — Ще раз назвіть перший доданок. — Назвіть другий доданок. — Назвіть суму. Прочитайте приклад по-новому. 2 Ознайомлення з числовим відрізком Учитель креслить на дошці пряму лінію. На ній наносить сантиметрові ділення. — Що нагадує вам цей малюнок? — Ми будемо використовувати його для обчислень і називати числовим відрізком. Числовим відрізком може служити й звичайна лінійка, якщо її використовують не для вимірювання довжини відрізків, а для розв’язування прикладів. 3 Первинне закріплення Учитель на дошці записує приклади: 6 + 3 = □1 +7 = □6 + 4 = □ 2+ 5 = □ Учні по одному виходять до дошки й показують на числовому відрізку перший доданок, другий доданок, суму, записують відповіді. Решта учнів користуються лінійками. Слід звернути увагу дітей на те, що перший доданок видно відразу, а другий доданок показує, на скільки ділень треба пересунутися праворуч, число, у яке «прийдемо», буде сумою. Діти знаходять відповіді на своїх числових відрізках і називають їх. — Назви перший доданок, другий доданок. — Чому дорівнює сума? ● Фізкультхвилинка На зарядку сонечко піднімає нас. Піднімаємо руки ми по команді «раз». А над нами весело шелестить листя. Опускаємо руки ми по команді «два». Зберемо в кошики ягоди, гриби — Дружно нахиляємося по команді «три». На «чотири» і на «п’ять» Будемо дружно ми скакати. Ну, а по команді «шість» Усім за парти тихо сісти! 4 Складання, читання й запис прикладів на додавання за предметними малюнками 1 + 1 = ... 2 + 2 = ... IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Самостійна робота Для самостійної роботи дітям пропонуються диференційовані завдання. — Сподіваюся, ви не припускатиметеся помилок і розв’яжете приклади правильно. 1 варіант 2 варіант 4 + 2 =9 +1 = 8+ 2 = 1+ 5 = 7 + 1 =1 +4 =6 +1 =4 +3 = 5 + 3 =2 +3 =7 +3 =2 +1 = Учні з високим рівнем розв’язують нерівності. 5 +2 □ 7 4 +1 □ 5 3- 2 □ 22- 2 □ 0 ● Пальчикова гімнастика Ми писали, ми писали, наші пальчики втомились. Ви скачіть пальчики, як сонячні зайчики. Стриб-скок, стриб-скок, прискакали на лужок. Вітер травицю качає, вліво, вправо нахиляє. Ви не бійтеся вітру, пальчики, Скачіть весело, як сонячні зайчики. V. Підсумок уроку. Рефлексія — А тепер підіб’ємо підсумок нашого сьогоднішнього УРОКу. • Сьогодні на уроці я був невпевнений... • Сьогодні на уроці мені сподобалося. — Молодці! Я гадаю, що все те нове, про що ви сьогодні дізналися на уроці, вам дуже знадобиться у вашому подальшому навчанні. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3029 | |
Про працелюбних і лінивих |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Всього коментарів: 0 | |