УРОК 90 Тема. Материнська свята доброта. Урок позакласного читанняМета: розширити, поглибити знання учнів про значення матері в житті людини; формувати у дітей культуру почуттів; виховувати шанобливе ставлення до матері. Обладнання: тематична виставка книг, збірники творів «Позакласне читання-2», ілюстрації, вітальні листівки, виготовлені учнями. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності 1. Робота з виставкою книг. У ч и т е л ь . — Про кого розповідають книги, які ви бачите на виставці? — Якою змальовано маму на обкладинці книги? 2. Вступна бесіда. Мати... Яким прекрасним світом сповнене це слово! Матерів мільйони. І кожна несе в серці любов, доброту. — Чому материнська доброта — свята? День матері відзначають у другу неділю травня, коли природа-матінка прикрашає землю весняними квітами. День матері — свято триєдине. Бо ми вшануємо рідну неньку, Божу Матір і Матір-Україну. (Читання за вчителем «хвилькою» (голосно, тихо) віршованих рядків, записаних до дошці). Ще в колясці немовля Слово «мама» вимов ля. Найдорожче в світі слово Так звучить у рідній мові: Мати, матінка, матуся, Мама, мамочка, мамуся! — Називаю тебе я, Рідна ненечко моя! В. Гринько. — Як ви звертаєтесь до своїх мам? II. Узагальнення і систематизація знань 1. Обговорення прочитаних творів. 1) Бесіда за прочитаними творами «Гарна ти, матусю», «Мама», «Найласкавіші руки». — Як кличуть маму? — Яке у мами волосся? — Які очі у мами? — Які в неї руки? 2) Доповнити речення: 1. Моя мама ... . 2. У моєї мами ... . 3) Хвилини поезії (декламування вивчених творів, с. 112— 114, самостійно вибраних). 4) Обговорення оповідання «Крила». — Коли у Дмитрика «виросли крила»? — Чи справді у нього «крила виросли»? — Що трапилось одного разу? — Як повівся хлопчик? — Про яке мамине бажання дізнався Дмитрик? — Що він зробив, щоб його виконати? — Чому хвороба покинула казку? — Чи в усіх дітей «виростають крила»? 2. Фізку льтхвилинка. Туп, туп, туп — Маленькі ніжки Поколотись по доріжці, Ручки квітоньки збирають Та в віночки заплітають. Понесу своїй матусі Подарунок від Ганнусі. III. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Слово вчителя. Кожен народ, кожна людина має свої святині. Однаковою святинею для кожного з нас є пошана до матері. Але чи завжди ми радуємо її своїми діями, вчинками? Як повестись, коли вчинив не так, образив маму? Відповідь на це запитання дасть вірш А. Костецького «Все не так». 2. Завдання учням. Вірш «Все не так» А. Костецького (с. 116—117). 1) Читання вірша учнями (мовчки). 2) Конкурс на краще читання вірша. 3) Вибіркове читання. Бесіда. — Прочитайте питальне речення. — Прочитайте відповідь на нього. — Яке рішення прийняла дитина? 3. Робота з текстом. Оповідання «Дрібний дощик» Ю. Ярмиша (с. 117-118). 1) Читання оповідання вчителем. У ч и т е л ь . Що готовий зробити хлопчик для мами? 2) Читання оповідання учнями («ланцюжком», парами, мовчки). 3) Вибіркове читання. Прочитати уривок, який сподобався учням найбільше. 4) Словесне малювання. У ч и т е л ь . Які малюнки ви б підготували до оповідання? IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Які ваші мами? — Як слід ставитися до мами? (Учні читають вірш із дошки за вчителем). ...І ви вклоніться матерям своїм, Чиїм теплом навіки ви зігріті, Вклонімося за їхні руки їм Й за те, що просто вони є на світі. Вклоніться, люди, нашим матерям! В. Заїченко. — Які слова найголовніші у вірші? — Повторімо їх ще раз і запам'ятаймо назавжди. V. Домашнє завдання Готуватись до уроку позакласного читання на тему: «Сторінками улюблених книг». | |
| |
Переглядів: 3953 | |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Людина — частина живої природи |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Всього коментарів: 0 | |