Урок № 34
Тема: «Бджілка мала, та й та працює».Мета: познайомити учнів із професіями; вчити організовувати робоче місце; ознайомити з правилами безпечної праці на уроці; розвивати пам’ять; виховувати повагу до людей різних професій. Обладнання: ілюстрації із зображенням людей різних професій; табли-ця «Правила безпечної праці»; для індивідуального використання — папки для уроків праці. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організація класу – Школа двері відчинила, В класи всіх вас запросила. Пролунав уже дзвінок, Починається… (урок). ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку – Сьогодні ми познайомимося із професіями різних людей, а також із професіями ваших батьків. Навчимося організовувати робоче місце учня, засвоїмо правила безпечної праці та користування інструментами на уроках трудового навчання. ІІІ. Засвоєння нових знань: 1. Проблемна ситуація. – Уявіть собі на хвилинку, що могло б трапитися, якщо б не стало шкіл, – інститутів, університетів. (Діти відповідають.) – Так, дійсно, люди не змогли б отримувати знання, тобто не змогли б працювати. Мабуть, без праці життя на Землі не могло б існувати. Праця — джерело добробуту людини. У сучасному суспільстві існує розподіл праці. Люди різних професій працюють не тільки для себе, а й для інших людей. Професія — це вид трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок. У різних галузях людської діяльності за певний час сформувалися різні провідні професії. З ними ми зараз і познайомимось. 2. Бесіда з учнями. – Які професії ви знаєте? – Розкажіть про професії своїх батьків. (Аналіз відповідей учнів.) – А тепер послухайте вірш і назвіть професії, про які у ньому згадує автор. – Все запише секретар, На воротах — воротар, Хворого лікує лікар, Тістечка готує пекар, Вчитель вчить дітей у школі, Хлібороб працює в полі. (Діти називають професії, про які згадувалося у вірші.) – А тепер упізнайте професію за початком речення. (На дошці записані слова: будівельник, поет, художник, кухар, льотчик.) Учитель диктує речен-ня, а діти продовжують. Будує будинок…; керує літаком…; малює картини…; пише вірші…; готує їжу…. – Скажіть, будь ласка, хто з вас вже мріє кимось стати? Хто обрав професію? (Діти відповідають.) – Коли ви обов’язково оберете собі професію, то вам обов’язково зна-добиться те, чого ви навчалися у школі. 3. Слухання казки «Професії поросяти». – Тепер послухайте казку «Професії поросяти». Після казки відповісте на запитання. (Учитель або добре підготовлені учні читають казку.) – Порося лежало на підлозі та мріяло про свою професію. Воно поглядало на портрет дідуся, який був моряком та плавав на пароплаві. – Тато працював машиністом та перевозив пасажирів на поїзді. – Мама у нього — перукар. Вона робить зачіски на пухнастих хвостиках папузі, індику, гусці, курці. Але порося хотіло обрати іншу професію. – «Пастух пасе корів; пасічник доглядає за бджолами; листоноша носить листи; піаніст грає на піаніно; артист виступає у театрі; співець співає пісні; тесляр робить із деревини вікна, рами, столи; швець шиє пальто, сукні, хустинки. Але це мені не підходить,— міркувало порося. — Я дуже люблю поїсти. Стану краще пекарем! Напечу на свято пиріжків, тістечок, печива. – Ні, кухарем все ж краще! Приготую смачні пельмені, плов, борщ, картоплю та пригощу своїх гостей. Отак, я, мабуть, і вирішу!» – Скажіть, яку ж професію обрало собі порося? Чому? – А про які професії ви почули в казці? – Ким працює тато поросятка? А ким — мама? 4. Вправа «Відгадайте». – А тепер відгадайте, про людей яких професій ці загадки. • На тролейбус, на трамвай Ти скоріш уже сідай. Видно за вікном будинки, Довезе вас до зупинки. (Водій) 120 Усі уроки трудового навчання.1–4 класи 2 клас 121 • В дитсадок ви всі ходили, Хороводи там водили. Вчили вас там малювати, Перші буквочки назвати. (Вихователі) • Далеко-далеко від дому, Ген-ген в степовому краю Сіяють вогні космодрому, І я у скафандрі стою. (Космонавт) 5. Хвилинка-веселинка. – А тепер — хвилинка-веселинка. Послухайте речення та виправте їх. • Кухар будує нам гарний дім. • Мебляр готує смачний обід. • Швачка фарбує стіни будівель. • Муляр шиє різні сукні та штани. – У народі говорять: «Який майстер, така й робота». Як ви розумієте це прислів’я? 6. Фізкультхвилинка. Раз! Два! Всі присіли. Потім вгору підлетіли. Три! Чотири! Нахилились. Із струмочка гарно вмились. П’ять! Шість! Всі веселі. Крутимось на каруселі. Сім! Вісім! Діти милі Ніжками затупотіли. Дев’ять! Десять! Відпочили І за парти тихо сіли. 7. Робота з демонстраційним матеріалом. На дошці висять ілюстрації, на яких зображені діти, що граються у професії. – Подивіться на ілюстрації. Скажіть, які професії ви запам’ятали. (Діти розповідають про професії.) 8. Ознайомлення з правилами безпечної праці. – На уроках трудового навчання ви будете працювати з багатьма інструментами та матеріалами. Відгадайте загадки. • Два кінця, два кільця, а посередині — цвях. (Ножиці) • Щоб дві точки рівненько з’єднати, Треба завжди їх мати. (Лінійка) • Чорний Іван, дерев’яний каптан, Де носом проведе, там помітку кладе. (Олівець) • Біжить свинка, срібна спинка, а хвіст конопляний. (Голка з ниткою) • Він вам, діти, допоможе. Кожен дійсно легко зможе Наклеїти папірці, Намалювати ще й горобців. (Пензлик) – Розгляньте таблички з умовними позначками, які ми будемо вико-ристовувати на уроках праці. (Рис. 1) (Діти роздивляються таблички, нази-вають предмети.) Клей Пензлики Олівець Кольорові олівці Ножиці Лінійка Швейні шпильки Скотч Нитки Голки, гольниця – Розгляньте свої робочі папки. Які інструменти в них є? Як вони розташовані? (Діти розповідають.) 9. Бесіда з учнями за таблицею «Правила безпечної праці». – Перш, ніж розпочати навчатися чогось, необхідно ознайомитися із правилами безпечної праці та поведінки на уроці. Робота з такими інструментами як ножиці, голка вимагає від учнів охайності та уважності під час їх використання. – Запам’ятайте правила НЕ: 1) НЕ відволікайте від роботи інших. 2) НЕ працюйте несправним інструментом. 3) НЕ грайтеся інструментами. – А ось — правила ТАК: 1) Працюйте охайно. 2) Економте матеріали. 3) Цінуйте хвилину. ІV. Практична робота – Ознайомимося із організацією робочого місця. Учитель розповідає, як розкласти інструменти на робочому місці. Він пропонує дітям розмістити матеріали відповідно до встановлених правил. Потім усі інструменти учні складають до своїх робочих папок. V. Підсумок уроку – Назви яких професій ви запам’ятали? – Назви яких професій ви почули вперше? – Які інструменти повинні бути у робочій папці? – Які правила роботи ви запам’ятали? – Як правильно організувати робоче місце? | |
| |
Переглядів: 6261 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
Ми — українці |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Всього коментарів: 0 | |