УРОК 68 Тема: Вправи на додавання і віднімання в межах 20. Задачі на знаходження невідомого доданкаМета: формувати вміння додавати і віднімати в межах 20, розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати увагу, логічне мислення, математичне мовлення; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок — Починається урок. Будуть витівки й задачі, Ігри, жарти, все для вас! Побажаю вам удачі — За роботу, в добрий час! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Мотивація навчальної діяльності — Сьогодні на уроці математики вас очікують незвичайні пригоди. Подорожуючи разом з нашим героєм, ви покажете, як ви вмієте додавати і віднімати числа, розв’язувати задачі, логічно мислити. Тому я прошу вас, діти, бути уважними й активно працювати. Домовилися? 2 Усна лічба (роботаз числовим віялом) — Знайдіть суму чисел 10 і 6; 8 і 2; 17 і 1; 6 і 3. — Знайдіть різницю чисел 15 і 5; 18 і 1; 7 і 4; 12 і 10; 16 і 10. — У тридев’ятому царстві жили-були Іван-Царевич і Василиса Прекрасна. Жили вони щасливо. Іван-Царевич ласкаво називав Ва-силису Прекрасну Ясним сонечком. Раптом прогримів грім, заблискала блискавка, і зникла Василиса, станула в повітрі, тільки встигла крикнути: «Вибачай, Іване!» Іван-Царевич потужив, погорював і пустився на пошуки. Але куди йти, де шукати? А найголовніше — він не знав, хто викрав Василису. І він просить нас допомогти йому. — Дізнатися ім’я лиходія нам допоможе правильне виконання першого завдання. Діти виставляють відповіді математичного диктанту в таблицю на дошці. Потім перевертають картки і читають ім’я лиходія. 16 10 18 9 Злий 10 17 3 2 6 Кощ і й — Лиходій відомий! Настав час вирушати у подорож разом з Іваном-Царевичем. 3 Складання, запис і розв'язування прикладів — І ось перед нами будиночок. Як він називається? (Хатинка на курячих ніжках) — А в хатинці стоїть скриня, у якій зберігається меч-кладенець. Баба Яга віддасть ключ тим сміливцям, які зможуть правильно скласти й розв’язати приклади. — Розв’язавши правильно завдання Баби Яги, ви одержали ключ. З його допомогою Іван-Царевич зміг відкрити скриню і дістати меч-кладенець. 4 Гра «Стежки» — А ми йдемо далі з Іваном-Царевичем. І от перед нами ліс. Здрастуй, ліс — незвичний ліс, Повний казок і чудес! Ти про що шумиш листвою Ніччю темною, страшною? Хто в глухомані твоїй сидить? Що за звір? Що за птах? Все відкрий, не приховай, Ти ж бачиш — ми свої. У цьому лісі є стежки, 3 ряди — 3 математичні стежки. 1 ряд: 15 - 5 - 3 + 10 - 1 - 6 + 2 - 10 = ... 2 ряд: 10 + 10 - 1 - 9 - 5 + 10 - 1 - 4 = ... 3 ряд: 16 - 6 - 2 + 10 - 1 - 7 + 3 - 10 = ... — За ланцюжком кожний ряд починає рух по своїй стежці. Якщо ми правильно знайдемо значення, вийдемо на одну загальну стежку. ● Фізкультхвилинка Раз — підняти руки вгору, Два — нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. Три, чотири — прямо стати, Будем знову починати. Руки — в боки, Нахились вперед, Нахились назад І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Раз, два, три, чотири — Набираємося сили. Нахилились, повернулись, До товариша всміхнулись. III. Закріплення вивченого матеріалу 1 Порівняння виразів — Стежка вивела нас до замку Кощія, що стоїть на величезній високій скелі. Біля замку чекає Івана-Царевича триголовий Змій Горинич, вірний друг Кощія. Прагне він Івана вогнем попалити, водою затопити. — Щоб упоратися з ним, ми повинні порівняти вирази і вставити пропущений знак. Виконуємо це завдання з коментуванням. 10 + 7 □ 10 + 512 - 2 □ 5 + 5 13 - 3 □ 13 - 1 14 - 4 □ 14 - 10 7 + 3 □ 3 + 79 + 1 □ 20 - 10 2 Розв'язування задачі — Ну, от і дісталися ми замку Кощія. Він зустрів Івана-Царевича такими словами: «Раз ти зміг мене дістатися, виконай моє завдання, і Василиса — твоя! Якщо не виконаєш — голова з плечей!» У замку було 10 сторожових башт. Вісім з них охоронялися. Скільки башт було без охорони? — Із чого складається задача? — Повторіть умову задачі за коротким записом. Охороняли — 8 б. Не охороняли — ? — Як дізнатися, скільки башт не охороняли? і 10 б. (Нахиляння тулуба вперед, торкаючись руками підлоги.) (Нахиляння тулуба вперед-назад, праворуч-ліворуч.) (Стрибки на місці.) — Запишіть розв’язання задачі в зошит. 10 - 8 = 2 (б.) — Як знайти невідомий доданок? ● Зорова гімнастика 3 Самостійна робота — От Кощій і каже: «Ну, Іване, забирай Василису! Тільки тепер здогадайся, у якій залі я її сховав. Їх у мене три». Як і три стовпчики прикладів, які ви маєте розв’язати самостійно. 8 - 2 - 3 9 + 1 - 7 9- 8 9 - 4 - 4 8 + 2 - 6 7- 4 IV. Підсумок уроку. Рефлексія — Перемогли ми Кощія, впоралися з його складними завданнями. — І з’явилася перед Іваном зачарована Василиса-Прекрасна. Посадив він її на вірного коня й повіз до рідної домівки. І от що вам сказав Іван-Царевич на прощання: Складна була дорога, Але з нею ми впоралися, друзі, Таким талановитим діткам Дякую від серця я! — Діти, а які знання й уміння знадобилися вам, щоб допомогти Івану-Царевичу? — І стали Василиса з Іваном щасливо жити-поживати та добра наживати. — У подарунок від Івана ви одержуєте сонечко. А тепер підніміть усі сонечка. Подивіться, як світло стало в нашому класі! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2943 | |
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо... |
Дикорослі рослини рідного краю |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Всього коментарів: 0 | |