УРОК 4 Тема: Один і багато. Число і цифра. Зіставлення цифри і числа предметів. Написання елементів цифр 1 і 2Мета: уточнити значення понять «один» і «багато»; учити співвідносити число і кількість предметів; розвивати вміння показувати один предмет і багато; ознайомити дітей з поняттями «число» і «цифра»; розвивати навички написання елементів цифр; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Весела лічба • Четверо гусенят і двоє каченят В озері плавають, голосно кричать. А ну, полічи хутчіш — Скільки всього у воді малюків? • Мама булочки спекла, По одній всім роздала. Галі, Наді і Юркові, І пухнастому котові, Дідусеві і бабусі, І малесенькій Катрусі. Доки котик позіхав — Песик булочку украв. — Скільки булочок роздала матуся? 2 Гра «Не позіхай, продовжуй» Учитель починає, учні поодинці продовжують лічбу ланцюжком. Лічба від 1 до 5; від 6 до 10; від 2 до 8. 3 Лічба предметів. Гра «Чарівні фігурки» — Викладіть у першому рядку — 5 квадратиків, а в другому — 4 кружечки. — Чого більше квадратиків чи кружечків? — Що треба зробити, щоб їх стало порівну? III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Робота з демонстраційним матеріалом Учитель показує на дошці предметні малюнки. — Скільки різних предметів намальовано? — Яких предметів поодинці? по два? — А яких багато? 2 2 Гра «Один — багато» — Яких предметів у класі поодинці? А яких багато? ● Фізкультхвилинка Раз, два — дерева. Три, чотири — вийшли звірі. П’ять, шість — пада лист. Сім, вісім — птахи в лісі. Дев’ять, десять — це сунички Підняли червоні личка. 3 Ознайомлення з поняттями «число» і «цифра» Учитель виставляє на дошці геометричні фігури. — Скільки червоних кружечків? жовтих? зелених? — Кожне число має свою назву. Для позначення чисел на письмі є спеціальні знаки — цифри. Під одним кружечком ставимо цифру 1. Під двома кружечками ставимо цифру 2 і т. д. 4 Гра «Оплески» Учитель показує по черзі предметні малюнки з різною кількістю предметів. Діти рахують предмети мовчки і за сигналом учителя плескають у долоні стільки разів, скільки предметів на малюнку, а потім на віялах показують відповідну цифру. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Логічне завдання • У кожного з п’яти цуценят є біла пляма на лобі. Чи є біла пляма на лобі у третього цуценяти? • У норі блищало 6 очей. Скільки вовків сиділо в норі? 2 Гра «Знайди помилку» — Незнайко записав ряд цифр 1; 3; 5; 2; 4. — Чи в правильній послідовності поставлені цифри? — Виправте помилку. 3 Робота над загадкою • Порожні поля, мокне земля, Дощ поливає, коли це буває? (Восени) На дошці — 2 кошики. — Подивіться, що принесла нам осінь у першому кошику. (2 яблучка, 1 груша, 3 сливки.) — Скільки фруктів принесла осінь? (Багато) — А грушок? (Одна) Діти роблять висновок: фруктів у кошику багато, а грушок — одна. — Подивимося, що принесла нам осінь у другому кошику. (1 морквина, 3 картоплини, 2 цибулини) — Скільки овочів принесла осінь? (Багато) — Скільки морквин? (Одна) Діти роблять висновок: овочів у кошику багато, а морквина — одна. 4 Підготовчі вправи до написання елементів цифр У зошитах у клітинку діти пишуть елементи цифри 1 і 2. ● Пальчикова гімнастика цей пальчик хоче спати. цей пальчик в ліжко ліг. Цей пальчик трохи подрімав. Цей пальчик уже заснув. Цей — міцно, міцно спить. Тихіше, тихіше, не шуміть. Пальчики ви не будіть. Ранок ясний прийде, Сонце червоне зійде, Будуть пташки щебетати, Будуть пальчики вставати! V. Підсумок уроку. Рефлексія — Що ми сьогодні робили на уроці? — Ми слухали? (Так) — Ми відповідали? (Так) — Ми рахували? (Так) — Намалюйте в зошиті сонечко, яке відповідає вашому настрою на уроці. — Якщо ви впоралися з усіма завданнями, ваше сонечко посміхається. — Якщо вам було складно, ваше сонечко сумує. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2485 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Конструювання із сірникових коробок. Човник |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
З Елзіком по планеті |
Всього коментарів: 0 | |