УРОК 101 Веселіше буде жити, якщо вмієш дружити. Тема. Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із темиМета: вчити читати вірші з інтонацією, що відповідає почуттям, настрою героїв, розвивати мовлення дітей, навички читання; виховувати бережливе ставлення до навколишньої природи. Обладнання: малюнки риб, текст для розчитування, карткиблискавки. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Артикуляційна вправа. Вивчення скоромовки. Сорока сорок років нитками сорок сорочок вишивала, сорока сорок сорочок на сорок діток вдягала. II. Мотивація навчальної діяльності Завдання учням. 1) Гра «Пильне око». Учитель показує картки-блискавки зі словами риба, річка, черв'як, вудочка. Учні запам'ятовують ці слова, складають із ними коротке речення. 2) «Розчитування за таблицею». Рак від берега задкує, Риба все з нього кепкує: Рак забрів в очерети, Річку думав перейти. 3) Відгадування загадки. 1. Крила має — не літає, ніг не має, а гуляє, по землі не ходить і людей не знає. (Риба). 2. Смугасте, зубасте, під водою плаває, маленьких рибок поїдає. (Щука). У ч и т е л ь . — Яка риба водиться в наших водоймах? — А хто ходив ловити рибу? III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювати вірша Олександра Олеся «Два хлопчики». 1) Читання вірша вчителем. 2) Повторне читання вірша мовчки. Бесіда. — Про кого цей вірш? Що роблять хлопчики? — Де хлопчики вудять рибу? — З чого видно, що хлопчики — завзяті й умілі рибалки? — Хто прийшов до хлопців? — Чи бачили діти маму? — Чому? — Що мама зробила з рибкою? — Що хлопці мали робити наступного дня? 2. Вправи з читання. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Гра «Розвідники». Бесіда. — Скільки разів у вірші повторюється слово рибки? (4) — Знайдіть та прочитайте слова, які мають один склад; які мають букву щ. 2) Гра «Прочитай речення від початку». Учитель називає останнє слово речення, а діти знаходять і читають його початок. 3) Вправи на збагачення словникового запасу. Дібрати протилежні за значенням слова до слів: прийшла (пішла), взяти (дати), хлопчики (дівчатка), ловить (кидає). Дібрати близькі за значенням слова до виразів: ловлять рибу (вудять, рибалять), вечерю готувати (варити, куховарити), з сонечком разом встали (встали раненько). 4) Виразне читання вірша учнями. Бесіда. — З якою інтонацією треба читати вірш? — Як передати голосом кінець речення? 3. Завдання учням. Опрацювання вірша М. Рильського «Річка». 1) Бесіда. — Чи прислухались ви коли-небудь до шуму води в річці? — Який настрій був у вас? — З чим можна порівняти шум води? 2) Читання вірша «Річка» вчителем. 3) Читання вірша мовчки. Бесіда. — Про що йдеться у вірші? — Чому так радіють діти? Як діти передають свою радість? — Що сказано про пташок? А про риб? — Який настрій панує на річці? З чого це видно? — Знайдіть у вірші слова, що повторюються. — Як їх потрібно читати? — Яка головна думка вірша? 4) Виразне читання вірша. IV. Підсумок за темою 1. Розвиток зв'язного мовлення. У ч и т е л ь . Доберіть дієслова, що характеризують шум річкової води. (Шумить, дзюрчить, дзвенить, рокоче, хлюпотить, плюскотить та ін.). 2. Робота в зошитах. Провести за запитаннями і завданнями підручника. V. Домашнє завдання I група. Скласти словесні картинки до вірша «Два хлопчики» у тому порядку, як розгорталися події. II група. Скласти словесні картинки до вірша «Річка». | |
| |
Переглядів: 2676 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24 |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Що потрібно знати про природу |
Всього коментарів: 0 | |