Урок 15 Тема. Значення природи для життя людиниМета: розкрити значення природи в житті людини; розширювати світогляд; збагачувати словниковий запас учнів; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу, уміння бачити красу природи, порівнювати, робити висновки; виховувати спостережливість. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент •• Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Діти, ви любите подорожувати? — Сьогодні ми вирушимо у подорож просторами нашої Батьківщини, щоб дізнатися про багатства природи та їх значення для життя людини. Нам сьогодні стануть у пригоді вміння спостерігати і знання про природу, які ми отримали на попередніх уроках. III. Вивчення нового матеріалу 1 Вступна бесіда — Нас оточує багато різних предметів і речей. Згадайте, як деякі предмети прийшли до нас. — Булочка чим була на початку свого шляху? (Зерном) — Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина) — Могло б зернятко вирости без допомоги природи? — Альбом чим був і звідки прийшов до нас? (Був деревом, прийшов із лісу.) — Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости? — Завдяки кому і чому ми маємо всі ці та багато інших предметів? (Людині й природі) На дошці з'являється слово «багатства». — Про які саме багатства говоритимемо сьогодні на уроці? (Про багатства природи) На дошці з'являється слово «природи». БАГАТСТВА ПРИРОДИ 2 Дослідження «Що таке багатства природи?» — Діти, ви любите досліджувати? — Я пропоную вам зараз перетворитися на дослідників і з'ясувати, що саме належить до багатств природи, яку роль відіграють природні багатства в нашому житті, як людина використовує ці багатства. Під час нашого дослідження ми робитимемо позначки на дошці. — Природа створює всі умови, щоб людина могла жити. Відгадайте загадки і з'ясуйте, що потрібно для життя людині. Ти весь світ обігріваєш і втоми не знаєш, Посміхаєшся у віконце і звуть тебе усі... (сонце). — Що сонце дає людині? (Світло і тепло) На плакат прикріплюють таблички «світло» і «тепло». — Про яку силу природи йдеться? Летить коник, басує. Полем-долем пустує. Ніхто його не впіймає І ніхто не загнуздає. (Про вітер) На плакаті прикріплюють табличку «вітер». — Де людина використовує силу вітру? (Вітрильний спорт, млини) • Що тече, не зупиняється? (Вода) • Що шумить без вітру? (Вода) • У чому дірки не вивертиш? (У воді) На плакаті прикріплюють таблички «вода», «течія річки». — Де людина використовує воду? (Готує їжу; пере; умивається; поливає рослини; річками пересувається водний транспорт.) — Назвіть професії людей, яким для роботи потрібна вода. — Хочете дізнатися ще одне значення води, вітру і сонячного світла? (Перегляд слайдів про отримання електрики.) — На великих річках будують ГЕС, на яких отримують електрику. Використання води дає можливість під великим натиском обертати лопаті гідротурбіни, що приводять у дію генератори, а вони, у свою чергу, виробляють електроенергію. — На річці Дніпро побудована ДніпроГЕС, ми отримуємо електрику з цієї станції. (Головний енерговузол регіону) — У містах побудовані ТЕС. У котельних теплових електростанцій отримують водяну пару високого тиску, спалюючи в топках кам'яне вугілля, природний газ або торф. Пара обертає турбіни, сполучені з генераторами. Відпрацьовану пару і гарячу воду використовують для обігрівання будинків. — Що потрібно використовувати на ТЕС, щоб у нас було світло? (Корисні копалини — торф, кам'яне вугілля, природний газ) — Місця, де добувають корисні копалини, ми називатимемо підземними коморами. На плакаті — підземні комори. — Але ТЕС значно забруднюють довкілля, тому людина почала шукати інші джерела енергії — вітер і сонце, побудувала вітряні млини (вітряки) і сонячні батареї, що найменше забруднюють природу. Вітряки (використання вітру у виробництві електроенергії) — один із найбільш екологічно чистих способів. Вітряки зазвичай установлюють на височинах і пагорбах, на відкритих просторах, де навколишні об'єкти — такі, як будівлі або дерева, — не є перешкодою вітру. Сонячні батареї розташовують на даху, вони поглинають сонячну енергію і завдяки цьому виробляють електроенергію. — Отже, для отримання чого людина використовує сили природи? (Для отримання електрики) 3 Робота над загадками Навесні веселить, Влітку холодить, Грибами, ягодами обдаровує, Восени засинає, Навесні знову оживає. (Ліс) — Чому ми дружимо з лісом? — Для чого він людям потрібний? Відповіді: — Ліс — наше багатство. — Ліс — це зелене вбрання нашої Землі. — Там, де ліс, завжди чисте повітря. — Ліс — це будинок для звірів і птахів. — Ліс — це наш друг: затримуючи вологу, він допомагає людині вирощувати хороший урожай. — Ліс — це комора, що щедро віддає свої дари: горіхи, гриби, ягоди. — Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами? До плаката прикріплюють таблички «тварини» і «рослини». — Яких свійських тварин ви знаєте? — Відгадайте загадки. • Зві рята рогат і , . Величезний на зріст, Та ще й бородаті , Пишним віялом хвіст. Ходять пастись в лози. До колін борода. Хто? Вгадай т е ! (Кози) Щ0 за ГОрда х о д а ! • Хоч годинника не має, По усьому двору Вранці він нас піднімає. Розганяє дітвору. Кожен прокидається — Порозгонив і зник. З сонечком вітається. (Півень) Був це, діти,, (індик). • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знаньта вмінь учнів — Отже, на плакаті є всі природні багатства. — Що таке природні багатства? — Що станеться, якщо природні багатства зникнуть? — Що потрібно робити, щоб цьому зарадити? — Я вам показуватиму предмет, а ви спробуйте визначити багатство природи, яке «брало участь» у виготовленні цього предмета. Предмети: вовняні нитки, макарони, йогурт, ножиці, крейда, масло, дошка для різання хліба, олівець. V. Підсумок уроку — Уявити людину поза природою неможливо — без повітря, води, співу птахів, аромату лугів, шелесту листя. Усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 9509 | |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
«Золотаосінь» |
Всього коментарів: 0 | |