УРОК 7 Тема. Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»Мета: 1. Дати елементарне поняття про симетричну форму, навчити усвідомлено розуміти роль осі симетрії. 2. Удосконалювати роботу фарбами в техніці монотипії з графічним допрацюванням деталей. 3. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до представників світу комах. Обладнання: матеріали: фарби, пензлі, туш, перо, білий папір; папір, тонований у світлий колір (блакитний, світло-зелений), альбом із шаблонам (с. 12—13); зоровий ряд: фотографії метеликів або інших представників світу комах; літературний ряд: загадки. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Для чого художник передає фактуру предмета? — Які виражальні засоби використовує художник у графіці для передавання фактури? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Якщо ви будете уважні, то, присівши, побачите серед трав і квітів величезну кількість маленьких і дуже різноманітних комах: одні літають, інші плазують, а треті просто швидко бігають. Люди завжди цікавилися ними: адже серед безлічі комах є не тільки шкідливі, але й дуже корисні. Ви тільки послухайте, скільки загадок про них придумали люди. Живе лише улітку він, шовкові крила має, із квіточки на квіточку він весело літає. (Метелик) В. Гринько Неведимка-вереда все дзижчить та набрида. Як з’являється цей гість, скрізь лунає «лясь» та «трісь». (Комар) Л. Вознюк Він вправи добре знає, ночами навіть грає. Не маючи ні нот, ні струн, нас веселить малий... (цвіркун). Л. Вознюк Наче птиця, крила має, все літає та співає: — Я медок вам наношу, не чіпайте, бо вкушу. (Бджола) М. Пономаренко У лісі гуртом ми трудимось невтомно: зводимо будинок з соснових хвоїнок. (Мурахи) Л. Вознюк IV. Оголошення теми уроку На сьогоднішньому уроці ми зображуватимемо метелика способом відбитка (монотипії). V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Якщо подивитися на цю комаху згори, то можна помітити, що ліва й права половини тіла мають однакову будову. Така будова називається симетричною. Умовна лінія ділить навпіл симетричні тіла або предмети, це вісь симетрії. Проведіть осі симетрії комах, зображених в альбомі із шаблонами. VI. Практична робота Виконання композиції «Світ комах». 1) Розріжте альбомний аркуш паперу на 4 частини. 2) Візьміть частину аркуша паперу, складіть навпіл (лінія згину буде віссю симетрії) і протисніть пальцями лінію згину, а потім знову розгорніть. 3) На одному боці аркуша до лінії згину нанесіть кольорові плями та швидко, поки фарба не висохла, знову складіть по тій самій лінії згину. 4) Злегка притисніть один до одного боки складеного аркуша паперу, а потім розгорніть — утворяться однакові кольорові плями на лівій і правій половинах. Поки перший відбиток висихає, можна зробити те саме з іншими аркушами паперу, міняючи колірні співвідношення. Коли всі відбитки готові, діти складають ще раз по лінії згину аркуш і малюють олівцем половину метелика. Потім вирізають відразу два шари аркуша й, розкриваючи, одержують метелика, якого розташовують на тонованому папері. Подальша робота полягає в допрацюванні дрібних деталей графічними матеріалами (тушшю, пером, гелевою ручкою). VII. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація робіт учнів (можливий варіант, коли роботи всіх учнів склеюють в одне панно, й утворюється великий луг). Завдання на наступний урок: принести кольорові олівці або фломастери, аркуш білого паперу, три квадрати світлого тону й три квадрати інших кольорів розміром 7 × 7, 4 × 4, 2 × 2 см, ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 2646 | |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |