Мета: дати уявлення учням про епоху Просвітництва, дослідити її особливості, з’ясувати вплив на історію світової культури та літератури; розвивати навички критичного мислення, вміння готувати повідомлення на задану тему, узагальнювати і робити висновки, сприймати явища літератури у контексті культури; виховувати інтерес до літератури, формувати широкий культурний світогляд учнів. |
Урок 34 Тема. Підсумковий урок. Сторінками улюблених книжок Мета: перевірити рівень навчальних досягнень учнів за вивченими темами, їх вміння орієнтуватися в жанрах зарубіжної літератури; розвивати вміння аналізувати твори, пізнавальний інтерес до книги як до джерела знань; виховувати любов до читання, бережливе ставлення до книжок. Обладнання: підручник; робочий зошит. |
Урок 33 Тема. Юрій Коваль «Метелик», «Чорні вушка» Мета: ознайомити учнів з творчістю Юрія Коваля; розвивати навички виразного читання, вміння висловлювати свою думку й аргументувати її; пробуджувати інтерес учнів до тваринного світу; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість; формувати бережливе ставлення до життя живих істот, їхніх звичок та повадок. Обладнання: портрет Ю. Коваля; ілюстрації різних видів метеликів; підручник; робочий зошит. |
Урок 32 Тема. Джозеф Редьярд Кіплінг «Слоненя» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість англійського письменника Д. Р. Кі-плінга; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість. Обладнання: портрет Д. Р. Кіплінга; малюнки слона, жирафи, страуса, крокодила, павіана, гіпопотама; ілюстрації з краєвидами природи Африки; підручник; робочий зошит. |
Урок 31 Тема. Едуард Шим «Скільки живе бджола», «Смужки і плямки» Мета: формувати в учнів уявлення про особистість видатного російського письменника Едуарда Шима; вдосконалювати вміння виділяти у творі головну думку, характеризувати дійових осіб; розвивати навички виразного читання, вміння обґрунтовувати свою думку, усвідомлювати доцільність і мудрість світу природи, правильну поведінку людини у взаєминах з природою; виховувати любов до природи. Обладнання: портрет Е. Шима; малюнок бджоли; кошик з речами; підручник; робочий зошит. |
Урок 30 Тема. Георгі Караславов «Горобець-молодець» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість відомого болгарського письменника Георгі Караславова; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння зіставляти народні та літературні казки; виховувати моральні якості, вчити засуджувати зарозумілість і зазнайство. Обладнання: книжка «Лісові казки»; портрет Г. Караславова; малюнки казкового будинку, горобця; підручник; робочий зошит. |
Урок 29 Тема. Ніколай Антонов «Казка про житнє зеренце» Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю відомого болгарського поета Ніколая Антонова; розвивати та удосконалювати навички виразного читання; вчити засуджувати нерозумні рішення; виховувати стриманість, любов до праці. Обладнання: портрет Н. Антонов; малюнки горобців; підручник; робочий зошит. |
Урок 28 Тема. Корній Чуковський «Мийдодір». Урок-подорож Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю відомого російського письменника Корнія Чуковського; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання; виховувати любов до здорового способу життя, вчити засуджувати лінощі і неохайність. Обладнання: портрет К. Чуковського; малюнки; підручник; робочий зошит. |
Урок 27 Тема. Вільям Роско «У метелика бал» Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю відомого англійського письменника Вільяма Роско; удосконалювати навички читання; розвивати бажання пізнавати світ у всій його різноманітності; виховувати кращі людські риси. Обладнання: портрет В. Роско; малюнок метелика; підручник; робочий зошит. |
Урок 26 Тема. Ієнс Сігсгорд «Палле сам на світі». Едуард Успенський «Дядя Федір, пес і кіт» Мета: ознайомити учнів з новими авторами і їх казками; вдосконалювати читацькі уміння; розвивати зв'язне мовлення, вміння ставити запитання й давати відповіді, виділяти головне, аналізувати текст; виховувати інтерес до книг, бажання проводити дозвілля за цікавою книгою. Обладнання: малюнки героїв казок; підручники; робочий зошит. |