Урок 32 Тема. Джозеф Редьярд Кіплінг «Слоненя» Мета: дати короткі відомості про життя і творчість англійського письменника Д. Р. Кі-плінга; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість. Обладнання: портрет Д. Р. Кіплінга; малюнки слона, жирафи, страуса, крокодила, павіана, гіпопотама; ілюстрації з краєвидами природи Африки; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Емоційне налаштування на урок Затишно дітям в пазусі казок. Отак би й слухав про царя Салтана або про те, як весело козак обманював турецького султана. Про карих коней з полуменем грив, про чаклуна, що все на світі може. І хто б там що кому не говорив, а згине зло і правда переможе!... Ліна Костенко — І дорослі, й діти хочуть вірити в диво, у те, що добро перемагає зло, і все буде гаразд. II. Повідомлення теми й мети уроку — Чи легко бути письменником? Чи замислювались ви коли-небудь, як люди стають письменниками? — Що може бути поштовхом, щоб у людей розвинувся талант до написання творів? — Сьогодні ми з вами ознайомимося з творчістю Д. Р. Кіплінга та опрацюємо його казку «Слоненя». 1 Розповідь учителя про творчість Д. Р. Кіплінга 2 Виразне читання казки вчителем 3 Словникова робота. Робота в зошиті — Прочитайте слова правильно і швидко («луною», за вчителем). Поясніть значення слів: давноминулі, завбільшки, погойдувати, Африка, страусиха, довготелесий, гіпопотам, павіан, жираф, рівнодення. На мапі учитель демонструє Африку, ілюстрації із зображенням природи цієї країни, малюнки згаданих у творі тварин і птахів. 4 Складання опису слона за малюнком. Робота в зошиті 5 Розповідь учителя про слона 6 Читання твору учнями мовчки. Робота в зошиті Під час читання проводимо гру «Губи» (читання таким чином, щоб губи під час читання не ворушилися). — Яким було слоненя? 7 Повторне читання казки «ланцюжком» — Де жило слоненя? — Що цікавило його? — Яким воно було? — Як реагували звірі на його запитання? — Чому саме так? — Що йому порадила пташка Колоколо? (Прочитати.) ►► Фізкультхвилинка 8 Вправи на розвиток швидкості читання 1) Гра «Хто швидше?». Робота в зошиті — Знайдіть і прочитайте, яких прикметників ужив автор до слів: • ніс (пухкенький, гарненький)', • цікавість (невситима); • тітка (довгонога); • дядько (довготелесий); • копито (тверде, міцне)', • дині (солодкі); • ранок (чудовий); • свято (весняне); • слоненя (цікаве й допитливе). 2) Гра «Чи були такі речення в казці?». Робота в зошиті • « Ну, прощавайте! Піду я до великої сірозеленої річки Лімпопо ». (Так) • «А що крокодил їсть на вечерю? ». (Ні) • «А жило Слоненя в Африці, й цілу Африку воно заповнило своєю невсипущою цікавістю». (Так) • Слоненя взяло із собою сто фунтів яблук. (Ні). 9 Стислий переказ казки. Робота в зошиті 10 Подискутуймо! — Чи є користь від цікавості? III. Узагальнення й систематизація знань. ►► Робота в зошиті — Який епізод казки запам’ятався найбільше? — Висловте своє ставлення до прочитаного. Що саме сподобалося в казці? Чому? Що не сподобалося? — Чого вчить ця казка? IV. Підсумок уроку — Як ви ставитесь до вчинків Слоненяти? — Як на його місці вчинили б ви? — Що нового ви відкрили для себе? — Поцікавтеся творчістю Д. Р. Кіплінга. Дочитайте казку до кінця. | |
| |
Переглядів: 3199 | |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення |
Птахи |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Всього коментарів: 0 | |