Джозеф Редьярд Кіплінг «Слоненя»

Урок 32

Тема. Джозеф Редьярд Кіплінг «Слоненя»

Мета: дати короткі відомості про життя і творчість англійського письменника Д. Р. Кі-плінга; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість.

Обладнання: портрет Д. Р. Кіплінга; малюнки слона, жирафи, страуса, крокодила, павіана, гіпопотама; ілюстрації з краєвидами природи Африки; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Емоційне налаштування на урок

Затишно дітям в пазусі казок.

Отак би й слухав про царя Салтана або про те, як весело козак обманював турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив, про чаклуна, що все на світі може.

І хто б там що кому не говорив, а згине зло і правда переможе!...

Ліна Костенко

— І дорослі, й діти хочуть вірити в диво, у те, що добро перемагає зло, і все буде гаразд.

II. Повідомлення теми й мети уроку

— Чи легко бути письменником? Чи замислювались ви коли-небудь, як люди стають письменниками?

— Що може бути поштовхом, щоб у людей розвинувся талант до написання творів?

— Сьогодні ми з вами ознайомимося з творчістю Д. Р. Кіплінга та опрацюємо його казку «Слоненя».

 1 Розповідь учителя про творчість Д. Р. Кіплінга

 2 Виразне читання казки вчителем

 3 Словникова робота. Робота в зошиті

— Прочитайте слова правильно і швидко («луною», за вчителем). Поясніть значення слів:

давноминулі, завбільшки, погойдувати, Африка, страусиха, довготелесий, гіпопотам, павіан, жираф, рівнодення.

На мапі учитель демонструє Африку, ілюстрації із зображенням природи цієї країни, малюнки згаданих у творі тварин і птахів.

 4 Складання опису слона за малюнком. Робота в зошиті

 5 Розповідь учителя про слона

 6 Читання твору учнями мовчки. Робота в зошиті

Під час читання проводимо гру «Губи» (читання таким чином, щоб губи під час читання не ворушилися).

— Яким було слоненя?

 7 Повторне читання казки «ланцюжком»

— Де жило слоненя?

— Що цікавило його?

— Яким воно було?

— Як реагували звірі на його запитання?

— Чому саме так?

— Що йому порадила пташка Колоколо? (Прочитати.)

 ►► Фізкультхвилинка

 8 Вправи на розвиток швидкості читання

 1) Гра «Хто швидше?». Робота в зошиті

— Знайдіть і прочитайте, яких прикметників ужив автор до слів:

 • ніс (пухкенький, гарненький)',

 • цікавість (невситима);

 • тітка (довгонога);

 • дядько (довготелесий);

 • копито (тверде, міцне)',

 • дині (солодкі);

 • ранок (чудовий);

 • свято (весняне);

 • слоненя (цікаве й допитливе).

 2) Гра «Чи були такі речення в казці?». Робота в зошиті

 • « Ну, прощавайте! Піду я до великої сірозеленої річки Лімпопо ». (Так)

 • «А що крокодил їсть на вечерю? ». (Ні)

 • «А жило Слоненя в Африці, й цілу Африку воно заповнило своєю невсипущою цікавістю». (Так)

 • Слоненя взяло із собою сто фунтів яблук. (Ні).

 9 Стислий переказ казки. Робота в зошиті

10 Подискутуймо!

— Чи є користь від цікавості?

III. Узагальнення й систематизація знань.

 ►► Робота в зошиті

— Який епізод казки запам’ятався найбільше?

— Висловте своє ставлення до прочитаного. Що саме сподобалося в казці? Чому? Що не сподобалося?

— Чого вчить ця казка?

IV. Підсумок уроку

— Як ви ставитесь до вчинків Слоненяти?

— Як на його місці вчинили б ви?

— Що нового ви відкрили для себе?

— Поцікавтеся творчістю Д. Р. Кіплінга. Дочитайте казку до кінця.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 3132 | Рейтинг: 5.0/1
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]