💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Юрій Коваль «Метелик», «Чорні вушка»

Урок 33

Тема. Юрій Коваль «Метелик», «Чорні вушка»

Мета: ознайомити учнів з творчістю Юрія Коваля; розвивати навички виразного читання, вміння висловлювати свою думку й аргументувати її; пробуджувати інтерес учнів до тваринного світу; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість; формувати бережливе ставлення до життя живих істот, їхніх звичок та повадок.

Обладнання: портрет Ю. Коваля; ілюстрації різних видів метеликів; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

І.  Мовна розминка

 1 Гра «Послухай і запам'ятай»

— Одного червневого ранку разом з друзями ми вирушили в похід. Сонце ще тільки променіло на небосхилі, а ми вже були в дорозі. На деревах співали птахи: жайворонки, перепілки, півні. Особливо виділялися своїми дзвінкими голосами сірі мухоловки. З дупел визирали і цвірінькали іволги і солов’ї. А великі синиці і строкаті дятли сиділи у своїх гніздах-колисках, які розгойдувалися на повітрі, і курликали.

— Які помилки ви помітили? Доведіть, що такого не може бути.

 2 Читання анаграм. Робота в зошиті

— Прочитайте слова і скажіть, хто так робить.

Івцньрікає (цвірінькає).

Уєк (кує).

Кмуаєк (кумкає).

Аксярк (крякає).

Апсівє (співає).

Екрескоч (скрекоче).

— Що робить метелик? (Проблема!)

II. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні ми прочитаємо казки Ю. Коваля «Метелик», «Чорні вушка». Переконаємося, що світ природи дивовижний і чарівний. Скільки цікавого можна побачити навкруги! Треба тільки бути уважним і спостережливим.

 1 Розповідь учителя про Ю. Коваля

 2 Опрацювання казок Ю. Коваля «Метелик», «Чорні вушка»

— На що схожий метелик?

З усіх комах метелики найбільше захоплюють своєю красою. У Давньому Римі навіть існувала легенда, що метелики походять від квіток, які відірвалися від рослин.

Насправді вони дуже гарні, бо їхні крила вкриті лусочками, які мають вигляд списів та черепички, і створюють гарні візерунки. Метелики мають хоботок, яким висмоктують нектар з квітів.

Пурхаючи над квітами й сідаючи на них, метелики не тільки п’ють солодкий нектар, а й на своїх ніжках переносять пилок з однієї квітки на іншу, що дуже корисно для рослин.

Якщо ви захочете побачити гарних метеликів у своєму садку, саджайте якнайбільше квітів, і метелики прилетять, щоб порадувати вас своєю красою.

 3 Підготовка до читання

 1) Вправи на розширення поля зору.

Учні читають слова на картках, дивлячись на крапку і намагаючись побачити букви, які поряд із нею.

Чу • жі

по • руч

криль • ми

  очи • ма

  сон • цем

2) Робота в зошиті. 

Читання слів: порохнява, осторонь, розмастив, начебто, намальованими, притискаючись.

 4 Читання казки учнями (мовчки)

— Який це твір за жанром?

— Чому ви так вважаєте?

— Які дійові особи казки?

 5 Повторне читання казки «ланцюжком»

— Читаючи, зверніть увагу, як відбулася зустріч метелика з автором.

 6 Аналіз казки (робота в зошиті)

— Якої пори року відбувалися події? Якої пори дня?

— Де відпочивав автор? (Прочитати.)

— Як поводився метелик під час знайомства? (Прочитати.)

— Куди вдивлявся автор, а куди — метелик? (Прочитати.)

III. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань

 1 Вправи на вдосконалення техніки читання

 1) Гра «Доповни речення» (робота в зошиті)

 • Поряд із нашим будинком лежить...

 • Я обережно...

 • Метелик помахав...

 • Говорите бул о...

 2) Гра «Хто швидше?».

— Дочитайте слова: по ...(махав), (руч), (годився); при... (сів), при... (тискаючись).

— Які дії виконував метелик?

Метелик... (змахнув, перелетів, помахав, дивився).

 2 Читання діалогу

 3 Диференційоване завдання

1-ша група 2-га група

Яке речення висловлює головну думкуЯк по-іншому можна назвати

твору?казку?

1)Краще жити бджолою, ніж умерти  Доберіть свої заголовки.

метеликом.

2)Кружляв метелик над каганцем та

й згорів живцем.

3)Буду я природі другом.

 4. Творча робота (робота в зошиті)

— Придумайте свою розмову з метеликом.

IV. Підсумок уроку

— Чого навчає казка?

— Що б ви порадили всім людям стосовно метеликів?

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 1909 | Рейтинг: 5.0/1
Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображе...
Застосування прийомів усного додавання двоцифрових чисел для розв’язання зада...
Загальний випадок віднімання двоцифрових чисел (продовження). Творча робота н...
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку»
Додавання та віднімання круглих десятків. Вправи та задачі на закріплення вив...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]