Урок 33 Тема. Юрій Коваль «Метелик», «Чорні вушка» Мета: ознайомити учнів з творчістю Юрія Коваля; розвивати навички виразного читання, вміння висловлювати свою думку й аргументувати її; пробуджувати інтерес учнів до тваринного світу; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість; формувати бережливе ставлення до життя живих істот, їхніх звичок та повадок. Обладнання: портрет Ю. Коваля; ілюстрації різних видів метеликів; підручник; робочий зошит. Хід уроку І. Мовна розминка 1 Гра «Послухай і запам'ятай» — Одного червневого ранку разом з друзями ми вирушили в похід. Сонце ще тільки променіло на небосхилі, а ми вже були в дорозі. На деревах співали птахи: жайворонки, перепілки, півні. Особливо виділялися своїми дзвінкими голосами сірі мухоловки. З дупел визирали і цвірінькали іволги і солов’ї. А великі синиці і строкаті дятли сиділи у своїх гніздах-колисках, які розгойдувалися на повітрі, і курликали. — Які помилки ви помітили? Доведіть, що такого не може бути. 2 Читання анаграм. Робота в зошиті — Прочитайте слова і скажіть, хто так робить. Івцньрікає (цвірінькає). Уєк (кує). Кмуаєк (кумкає). Аксярк (крякає). Апсівє (співає). Екрескоч (скрекоче). — Що робить метелик? (Проблема!) II. Повідомлення теми уроку — Сьогодні ми прочитаємо казки Ю. Коваля «Метелик», «Чорні вушка». Переконаємося, що світ природи дивовижний і чарівний. Скільки цікавого можна побачити навкруги! Треба тільки бути уважним і спостережливим. 1 Розповідь учителя про Ю. Коваля 2 Опрацювання казок Ю. Коваля «Метелик», «Чорні вушка» — На що схожий метелик? З усіх комах метелики найбільше захоплюють своєю красою. У Давньому Римі навіть існувала легенда, що метелики походять від квіток, які відірвалися від рослин. Насправді вони дуже гарні, бо їхні крила вкриті лусочками, які мають вигляд списів та черепички, і створюють гарні візерунки. Метелики мають хоботок, яким висмоктують нектар з квітів. Пурхаючи над квітами й сідаючи на них, метелики не тільки п’ють солодкий нектар, а й на своїх ніжках переносять пилок з однієї квітки на іншу, що дуже корисно для рослин. Якщо ви захочете побачити гарних метеликів у своєму садку, саджайте якнайбільше квітів, і метелики прилетять, щоб порадувати вас своєю красою. 3 Підготовка до читання 1) Вправи на розширення поля зору. Учні читають слова на картках, дивлячись на крапку і намагаючись побачити букви, які поряд із нею. Чу • жі по • руч криль • ми очи • ма сон • цем 2) Робота в зошиті. Читання слів: порохнява, осторонь, розмастив, начебто, намальованими, притискаючись. 4 Читання казки учнями (мовчки) — Який це твір за жанром? — Чому ви так вважаєте? — Які дійові особи казки? 5 Повторне читання казки «ланцюжком» — Читаючи, зверніть увагу, як відбулася зустріч метелика з автором. 6 Аналіз казки (робота в зошиті) — Якої пори року відбувалися події? Якої пори дня? — Де відпочивав автор? (Прочитати.) — Як поводився метелик під час знайомства? (Прочитати.) — Куди вдивлявся автор, а куди — метелик? (Прочитати.) III. Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань 1 Вправи на вдосконалення техніки читання 1) Гра «Доповни речення» (робота в зошиті) • Поряд із нашим будинком лежить... • Я обережно... • Метелик помахав... • Говорите бул о... 2) Гра «Хто швидше?». — Дочитайте слова: по ...(махав), (руч), (годився); при... (сів), при... (тискаючись). — Які дії виконував метелик? Метелик... (змахнув, перелетів, помахав, дивився). 2 Читання діалогу 3 Диференційоване завдання 1-ша група 2-га група Яке речення висловлює головну думкуЯк по-іншому можна назвати твору?казку? 1)Краще жити бджолою, ніж умерти Доберіть свої заголовки. метеликом. 2)Кружляв метелик над каганцем та й згорів живцем. 3)Буду я природі другом. 4. Творча робота (робота в зошиті) — Придумайте свою розмову з метеликом. IV. Підсумок уроку — Чого навчає казка? — Що б ви порадили всім людям стосовно метеликів? | |
| |
Переглядів: 1878 | |
Свято Букваря! |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Екскурсія в природу |
Всього коментарів: 0 | |