УРОК 9 Тема. Роль харчування для здоров’я. Адекватне якісне харчуванняМета: дати учням поняття про групи їжі; ознайомити із правилами адекватного якісного харчування; викликати у дітей інтерес до вітамінних продуктів та прагнення дбайливо ставитися до власного здоров’я. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Фрукти і ягоди», «Овочі», «Продукти харчування». ХІД УРОКУ 1. Проблемне запитання — Як ви вважаєте, для чого людина щодня вживає їжу? (Їжа постачає до організму людини поживні речовини, які допомагають йому рости й розвиватися,.) 2. Робота за підручником (С. 28) Учитель. Існують чотири групи їжі, яку ми вживаємо: хлібобулочні вироби і крупи; овочі і фрукти; молоко і молочні продукти; м’ясо, риба, бобові продукти, яйця. Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, що належать різним групам їжі. Розкажіть, яка їжа вам найбільше смакує. Висновок: їжа повинна бути різноманітною. Учитель. А ви хочете дізнатись, яким чином здоров’я людини залежить від харчування? Тоді ми з вами вирушимо у цікаву мандрівку до планети Корисної їжі. 3. Релаксаційна пауза Учитель. Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. (Звучить музика.) — Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. Ми наближаємось до планети... Розплющте очі. Яка красива планета Корисної їжі! На ній розташовано три країни різного кольору. Що ж це за країна жовтого кольору? Хто може, прочитайте її назву. Учні. «Добростравія». Учитель. З яких слів складається назва країни «Добростравія»? Як ви розумієте вислів «добра страва»? (Смачна, корисна) Добра — це значить така, що допомагає людині бути здоровою, сильною, розумною. А ще ви сказали, що добра означає також смачну, корисну страву. А чи завжди смачна їжа є корисною? Це ми зараз з’ясуємо разом з бурундучком — героєм зошита «Основи здоров’я». 4. Робота в зошиті (С.18 № 2) Тест «Так чи ні» — Які продукти зображено? (Пшоно, фрукти, горіхи, кока-кола, морозиво, молоко, мед, чіпси, йогурт, сіль) — Які з них корисні, а які — ні? Зафарбуйте відповідь «ні» червоним, а «так» — зеленим кольором. Учитель. Отже, що краще для здоров’я: з’їсти тістечка й цукерки, чи полуниці, сливи й виноград? Чому? (Бо фрукти багаті вітамінами.) 5. Творча фізпауза-гра Федір фрукти полюбляє, Вітаміни споживає. Федір добре знає: фрукти — Вітамінні продукти. (Учні 3-4 рази повторюють вірш, змінюючи ім’я героя на власне, а в кінці замість імені вживають слова «Всі ми...».) Учитель. Всі полюбляють фрукти, і тому на планеті існує країна «Вітамінія». Вам знайоме це слово? Слово вітаміни походить від латинського слова «віта» — життя. Назва ця не випадкова. Якщо в організмі не вистачає вітамінів, людина хворіє. Висновок: щоб добре рости та не хворіти, слід вживати багату на вітаміни їжу. Це овочі, фрукти, молочні продукти. 6. Робота за підручником (С. 29) 1) Відгадування загадок. • Народився із землі, Зарум’янивсь на вогні І з’явився на столі До борщу тобі й мені. (Хліб) • Сидить дівка у коморі, А коса її — надворі. (Морква) — Які ще загадки про продукти харчування ви знаєте? 2) Правила харчування. • Їж через кожні три-чотири години в один і той самий час. • Вживай теплі страви. • Добре пережовуй їжу. • Не розмовляй під час вживання їжі. • Вечеряй не пізніше як за півтори-дві години до сну. — Розгляньте малюнки. Назвіть зображені на них продукти. Поміркуйте, яка їжа корисніша для здоров’я. Чому? Висновок: щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила, їх потрібно виконувати самому й переконувати інших у необхідності вживання корисних продуктів. 7. Робота в зошиті (С. 19 № 3) Тест «Так чи ні» О Ти повинен вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає твоє здоров’я. О Тобі корисно їсти лише макарони. 03 Ти повинен вживати більше овочів та фруктів, тому що в них багато вітамінів. О Тобі корисно їсти смажену м’ясну їжу. — Розгляньте малюнки (№ 4). Назвіть корисні продукти. Яка їжа, зображена на них, найбільше вам смакує? Висновок: вживайте різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами та корисними речовинами, необхідними для нормального росту і розвитку. 8. Робота за підручником (С. 30) Учитель. Не можна їсти на ходу. Їсти треба тільки за столом. Правила поведінки за столом • Не пустуй за столом. • Не можна розмовляти з наповненим ротом. • Не тягнися за їжею через увесь стіл. • Не розхитуйся на стільці. • Не їж зі спільних тарілок та не пий зі спільних пляшок. • Їсти потрібно красиво, культурно. Висновок: за столом слід поводитися чемно. — Розгляньте малюнок. Що роблять діти? Поміркуйте, хто правильно поводиться за столом, а хто — ні. Як ви поводитеся за столом удома і в гостях? 9. Робота з прислів’ям — Як ви розумієте зміст прислів’я? Хворому і мед гіркий. 10. Підсумок уроку — Чим є для людини їжа? — Які групи їжі існують? — Які продукти ви вживаєте найчастіше? — Чому треба вживати різноманітну їжу? — Чому шкідливо вживати багато солодощів? — Для чого людині потрібні вітаміни? — Яка їжа багата на вітаміни? — Які правила харчування ви запам’ятали? — Чи достатньо знати правила, щоб рости здоровим? — Як треба поводитися за столом? — Як ви поводитеся за столом удома і в гостях? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1384 | |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Догляд за кімнатними рослинами |
Правила поведінки у громадських місцях |
Як людина сприймає інформацію |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Всього коментарів: 0 | |