Урок 30 Тема. Дикорослі та культурні рослиниМета: ознайомити учнів із видами культурних рослин і зі значенням культурних рослин для людини; формувати інтерес до культурних рослин; учити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування; наводити приклади кожної групи; розвивати навички логічного мислення і мовлення учнів; виховувати дружелюбність, толерантність. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку • Гра «Яка картинка зайва і чому?» Картинки: папороть, машина, півень, сонце, сосна, яблуня. Відповіді дітей: — Машина — усе решта природа. — Сонце — усе решта жива природа. — Півень — усе решта рослини. — Папороть — усе решта дерева. — Чим сосна відрізняється від яблуні? Відповіді дітей: — Сосна — хвойне дерево, а яблуня — листяне. — У сосни шишки, а у яблуні — яблука. — Сосна росте в лісі, а яблуня — в саду. — На уроці ви дізнаєтеся, чим ще можуть відрізнятися рослини. III. Вивчення нового матеріалу 1 Виконання завдань 1) Згрупувати предмети: жива і нежива природа. Предмети: камінь, сонце, річка, місяць, дерево, заєць, бузок, айстра, метелик, муха, гриб, людина. Висновок. Рослини належать до живої природи. 2) Згрупувати рослини: дерева, кущі та трави. Рослини: береза, ялина, бузок, калина, айстра, мати-й-мачуха. Висновок. Рослини розподіляються за групами: дерева, кущі й трави. — Чим різняться між собою кущі, дерева і трави? 2 Пояснення вчителя — Чим схожі й чим відрізняються ялина та яблуня? (Спільне — це дерева. Відмінності — ялина росте в лісі, яблуня — в саду, за нею доглядає людина. Обидва дерева дають користь людям.) — Чим схожі й чим різняться аґрус і ялівець? (Спільне — це кущі. Відмінність — аґрус росте в саду, за ним доглядає людина. Ялівець росте в лісі.) — Чим схожі мати-й-мачуха і помідор? (Спільне — це трав'янисті рослини. Відмінності — помідори ростуть у городі, за ними доглядає людина, збирає урожай. Мати-й-мачуха росте всюди.) — На які групи можна розподілити всі рослини? (Перша група — це рослини, які вирощує людина. Їх називають культурними рослинами. Друга група — це рослини, які ніхто не саджає. Вони ростуть самі по собі, їх можна побачити скрізь: і в лісі, і на лузі, і біля водойми. Ці рослини називають дикорослими.) На дошці — малюнки двох груп рослин: дикорослих і культурних. — На які дві групи розподілені всі рослини? (На культурні й дикорослі) — Що таке культурні рослини? (Це рослини, які посадила, виростила людина. Вона доглядає за ними, збирає урожай.) — Що таке дикорослі рослини? (Це рослини, які ростуть у природі самостійно, «дико»; люди їх не вирощують.) — Чи куштували ви плоди яблуні-«дички»? Діти розглядають плоди дикої яблуні та плоди яблуні, посадженої людиною (культурної рослини), роблять висновок, що плоди дикої яблуні маленькі й кислі, а садові яблука — великі та солодкі. Діти розглядають малюнки про вирощування культурних рослин. Висновок. Люди виводять сорти культурних рослин. Це нелегка праця, що потребує певних знань і вмінь. — Навіщо люди вирощують культурні рослини? — Які культурні рослини вам відомі? 3 Заповнення таблиці — На які групи розподіляються ці культурні рослини? (Дерева, кущі, трав'янисті рослини) •• Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Робота над загадками Відгадавши загадку, учні зазначають, до якої групи належить рослина — до культурних або дикорослих рослин. • Зубів не має, а кусає. (Кропива) • Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля) • Дівка в коморі, А коса надворі. (Морква) • На городі молода Пишні коси розпліта, У зеленії хустинки Золоті хова зернинки. (Кукурудза) • Тут всі ростуть, як кажуть, душа в душу: Малина, абрикоси, виноград, Горіхи, сливи, яблуні та груші... А все це разом зветься просто... (сад). • Яскраві пелюстки, І запах пречудовий. І хочеться усім Побачити їх знову. (Троянди) • Я дерево-красень, А звати мене... (ясен). • В чистім полі він росте: На високих ніжках, В зелених панчішках, Квіточки блакитні, Мов оченьки привітні. (Льон) • Червоненький я на вроду, В кухню прийшов із городу. Подивлюся, де тут горщик, Бо стрибнути хочу в борщик. (Буряк) • І печуть мене, і варять, І їдять мене, і хвалять, бо я добра. (Картопля) • Стиглий колос на ланах, Всі комбайни — на жнивах. Вони ходять з краю в край І збирають... (урожай). 2 Тест «Так чи ні?» Чи культурні ці рослини: Помідор, гарбуз, малина, Морква, жито, огірки, Мак, кульбаба, буряки? (Кульбаба — дикоросла рослина, а мак і малина бувають і культурними, і дикорослими.) Чи культурні ці рослини: Кабачки, кавун і дині, Абрикос і полуниці, Подорожник і пшениця? (Подорожник помилково потрапив до переліку культурних рослин.) V. Підсумок уроку — На які дві групи розподілені всі рослини? — Що таке культурні рослини? — Для чого людина їх вирощує? — Що таке дикорослі рослини? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 10804 | |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Охорона рослин |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Всього коментарів: 0 | |