Урок 21 Тема. Робота з папером. Декоративна аплікація Мета: ознайомити учнів із декоративною аплікацією із геометричних фігур; навчити створювати геометричний орнамент; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати охайність, естетичні почуття. Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки декоративної аплікації, зразки орнаментів (рослинного та геометричного); таблиця «Геометричні фігури»; для індивідуального користування — кольоровий картон, кольоровий папір, олівець, лінійка, ножиці, роздатковий матеріал — геометричні фігури; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Актуалізація опорних знань учнів — Що таке аплікація? — Яку аплікацію називають предметною? ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку — Сьогодні ми ознайомимося з декоративною аплікацією на папері, створимо геометричний орнамент килимку. (Демонстрація зразка.) ІV. Робота над темою уроку — Декоративна аплікація в перекладі українською мовою означає прикрашання. Сьогодні ми виготовимо килимок та прикрасимо його орнаментом. Орнамент — це візерунок, побудований на повторенні геометричних елементів або рослинних форм. (Демонстрація зразків орнаменту.) Геометричні орнаменти — це джерело творчої фантазії. Виконуються вони у вигляді стрічок або обмежені у квадраті, кругу, прямокутнику, ромбі. — А чи знаєте ви геометричні фігури? — Послухайте казку «Родичі». Жила на світі важлива фігура. Цю важливість визначали всі люди, тому що під час виготовлення багатьох речей форма цієї фігури була зразком. А фігура мала такий вигляд. (Учитель вивішує на дошці або малює квадрат.) — Що це за фігура? (Учні відповідають: квадрат.) На партах у учнів лежать картки із накресленими геометричними фігурами. (Рис. 28) Учитель пропонує учням знайти квадрат та перетворити його на будьякий предмет. — На який предмет ви перетворили квадрат? (Учні розповідають.) — Ходив квадрат світом, і стало йому сумно одному, бо весело буває тільки з друзями. І вирішив він пострічати родичів. Зустрів таку фігуру. (Учитель вивішує або креслить на дошці прямокутник.) — Що це за фігура? (Учні відповідають: прямокутник.) — Знайдіть на картках прямокутник. Перетворіть його на будь-який предмет. (Учні знаходять на картках прямокутник та перетворюють його на предмет. Розповідають.) — Якось відпочивають квадрат із прямокутником та й бачать, що з-за куща йде якась фігура. А вигляд вона мала такий. (Учитель вивішує або малює ромб.) — Знайдіть таку фігуру на картках та перетворіть на будь-який предмет. (Учні знаходять на картках ромб та перетворюють його на якийсь предмет. Розповідають.) — Які ще геометричні фігури ви знаєте? (Учні називають: трикутник, круг, овал.) — Подивіться на таблицю «Геометричні фігури». Назвіть геометричні фігури. (Учні повторюють назви геометричних фігур.) — Спробуємо згинанням перетворити великі геометричні фігури на малі. (Учитель викликає до дошки кілька учнів та пропонує перетворити квадрат, прямокутник, круг на маленькі фігури та розділити їх на частини.) — Розділіть квадрат на два прямокутники. — Розділіть квадрат на чотири маленькі квадратики. — Розділіть прямокутник на два однакових прямокутники, а потім на чотири. — Розділіть круг на дві частини, а потім на чотири частини. — А тепер — завдання для допитливих. Порахуйте квадрати. Скільки їх? (Рис. 29) — Порахуйте прямокутники. Скільки їх? (Рис. 30) Рис. 30 V. Аналіз зразка виробу — Подивіться на килимок. Він оздоблений знайомими вам геометричними фігурами. Яку форму має килимок? — Які фігури використали для складання декоративного орнаменту? (Килимок оздоблений геометричним орнаментом. Для його складання використані квадрати, ромби, трикутники.) VІ. Інструктаж Килимок виготовляється у такій послідовності. (Рис. 31) 5 см 21 см 3 см 21 см Рис. 31 1. Розмітьте та виріжте прямокутник розміром 21 5 см для основи килимка (а). 2. Розмітьте та виріжте смужки з кольорового паперу для виготовлення геометричних фігур розміром 21 3 см (дві смужки різного кольору) (б). 3. Розділіть смужки на 7 квадратів (в). 4. Розріжте 2 квадрати на 4 маленькі квадрати. Розріжте 2 квадрати на 4 трикутники (г). 5. Розкладіть на основі геометричні фігури та наклейте. (Учні разом із учителем повторюють правила безпечної праці.) VІІ . Практична робота Учитель допомагає у доборі кольорового паперу. Учні розмічають та вирізають основу килимка. Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти, Треба трошки відпочити. Руки — вгору, руки — вниз, На сусіда подивись. Руки — вгору, руки — в боки, І зроби чотири скоки. Руки вище підніми, Розведи їх в боки, Гучно плесни кілька раз, За роботу — все гаразд! Учні продовжують роботу. VІІ . Підсумок уроку — Сьогодні ви дізналися, що таке декоративна аплікація і навчилися оздоблювати орнаментом килимок. Учитель відбирає найкращі роботи учнів, оцінює їх. ІХ. Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести альбомний аркуш паперу, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 4864 | |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Чим ми бачимо |
Всього коментарів: 0 | |