Робота з папером. Декоративна аплікація

Урок 21

Тема. Робота з папером. Декоративна аплікація

Мета: ознайомити учнів із декоративною аплікацією із геометричних фігур; навчити створювати геометричний орнамент; розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати охайність, естетичні почуття.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки декоративної аплікації, зразки орнаментів (рослинного та геометричного); таблиця «Геометричні фігури»; для індивідуального користування — кольоровий картон, кольоровий папір, олівець, лінійка, ножиці, роздатковий матеріал — геометричні фігури; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Актуалізація опорних знань учнів

— Що таке аплікація?

— Яку аплікацію називають предметною?

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

— Сьогодні ми ознайомимося з декоративною аплікацією на папері, створимо геометричний орнамент килимку. (Демонстрація зразка.)

ІV. Робота над темою уроку

— Декоративна аплікація в перекладі українською мовою означає прикрашання. Сьогодні ми виготовимо килимок та прикрасимо його орнаментом.

Орнамент — це візерунок, побудований на повторенні геометричних елементів або рослинних форм. (Демонстрація зразків орнаменту.)

Геометричні орнаменти — це джерело творчої фантазії. Виконуються вони у вигляді стрічок або обмежені у квадраті, кругу, прямокутнику, ромбі.

— А чи знаєте ви геометричні фігури?

— Послухайте казку «Родичі».

Жила на світі важлива фігура. Цю важливість визначали всі люди, тому що під час виготовлення багатьох речей форма цієї фігури була зразком.

А фігура мала такий вигляд. (Учитель вивішує на дошці або малює квадрат.)

— Що це за фігура? (Учні відповідають: квадрат.)

На партах у учнів лежать картки із накресленими геометричними фігурами. (Рис. 28)

Учитель пропонує учням знайти квадрат та перетворити його на будьякий предмет.

— На який предмет ви перетворили квадрат? (Учні розповідають.)

— Ходив квадрат світом, і стало йому сумно одному, бо весело буває тільки з друзями.

І вирішив він пострічати родичів. Зустрів таку фігуру.

(Учитель вивішує або креслить на дошці прямокутник.)

— Що це за фігура? (Учні відповідають: прямокутник.)

— Знайдіть на картках прямокутник. Перетворіть його на будь-який предмет. (Учні знаходять на картках прямокутник та перетворюють його на предмет. Розповідають.)

— Якось відпочивають квадрат із прямокутником та й бачать, що з-за куща йде якась фігура. А вигляд вона мала такий. (Учитель вивішує або малює ромб.)

— Знайдіть таку фігуру на картках та перетворіть на будь-який предмет.

(Учні знаходять на картках ромб та перетворюють його на якийсь предмет. Розповідають.)

— Які ще геометричні фігури ви знаєте? (Учні називають: трикутник, круг, овал.)

— Подивіться на таблицю «Геометричні фігури». Назвіть геометричні фігури. (Учні повторюють назви геометричних фігур.)

— Спробуємо згинанням перетворити великі геометричні фігури на малі.

(Учитель викликає до дошки кілька учнів та пропонує перетворити квадрат, прямокутник, круг на маленькі фігури та розділити їх на частини.)

— Розділіть квадрат на два прямокутники.

— Розділіть квадрат на чотири маленькі квадратики.

— Розділіть прямокутник на два однакових прямокутники, а потім на чотири.

— Розділіть круг на дві частини, а потім на чотири частини.

— А тепер — завдання для допитливих. Порахуйте квадрати. Скільки їх?

(Рис. 29)

— Порахуйте прямокутники. Скільки їх? (Рис. 30)

Рис. 30

V. Аналіз зразка виробу

— Подивіться на килимок. Він оздоблений знайомими вам геометричними фігурами.

Яку форму має килимок?

— Які фігури використали для складання декоративного орнаменту? (Килимок оздоблений геометричним орнаментом. Для його складання використані квадрати, ромби, трикутники.)

VІ. Інструктаж

Килимок виготовляється у такій послідовності. (Рис. 31)

5 см

21 см

3 см

21 см

Рис. 31

1. Розмітьте та виріжте прямокутник розміром 21 5 см для основи килимка (а).

2. Розмітьте та виріжте смужки з кольорового паперу для виготовлення геометричних фігур розміром 21 3 см (дві смужки різного кольору) (б).

3. Розділіть смужки на 7 квадратів (в).

4. Розріжте 2 квадрати на 4 маленькі квадрати. Розріжте 2 квадрати на 4 трикутники (г).

5. Розкладіть на основі геометричні фігури та наклейте.

(Учні разом із учителем повторюють правила безпечної праці.)

VІІ . Практична робота

Учитель допомагає у доборі кольорового паперу. Учні розмічають та вирізають основу килимка.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трошки відпочити.

Руки — вгору, руки — вниз,

На сусіда подивись.

Руки — вгору, руки — в боки,

І зроби чотири скоки.

Руки вище підніми,

Розведи їх в боки,

Гучно плесни кілька раз,

За роботу — все гаразд!

Учні продовжують роботу.

VІІ . Підсумок уроку

— Сьогодні ви дізналися, що таке декоративна аплікація і навчилися оздоблювати орнаментом килимок.

Учитель відбирає найкращі роботи учнів, оцінює їх.

ІХ. Прибирання робочих місць

— На наступний урок ви повинні принести альбомний аркуш паперу, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 4808 | Рейтинг: 0.0/0
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Робота з папером. Писанка
Твоя квартира. Будь обережним
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]