УРОК 17 Мета: розказати дітям про небезпечні ситуації, які можуть виникнути у квартирі, про правила поведінки в екстремальних ситуаціях (пожежа, витік газу, порушення водопостачання); вчити порядку дій повідомлення відповідним службам (101, 102, 103, 104) про небезпечні ситуації; спонукати учнів до виконання правил поведінки в небезпечних ситуаціях (пожежа, витік газу, порушення водопостачання); виховувати обережність. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Сам удома», «Дітям про вогонь», «Поведінка під час виникнення пожеж». ХІД УРОКУ 1. Відгадування загадки. Проблемне запитання Що то за гість, Що дерево їсть? (Вогонь) Учитель. Де можна зустріти вогонь? — Як ви вважаєте, вогонь — друг чи ворог людини? 2. Робота за підручником (С. 53) Учитель. Вогонь — добрий помічник людини. Однак необережність і пустощі з вогнем небезпечні. Під час пожежі від полум’я і диму гинуть люди. Розгляньте малюнок на с. 53. — Де грають хлопці? — Чим вони граються? — Що вони роблять? — Який електроприлад увімкнений у розетку? — Чи справний він? — До чого можуть призвести пустощі з вогнем? Укладіть речення. Висновок: Правило 1. Не грайся сірниками і запальничками. Правило 2. Не вмикай електричні прилади без дозволу дорослих. Не забувай вимикати їх. Завдання: обговоріть вдома з батьками, що може спричинити пожежу. 3. Робота в зошиті (С. 32, № 1) — Розгляньте малюнки. Від чого виникає пожежа? Укладіть речення. Орієнтовні відповіді • Пожежа може спалахнути від кинутої запаленої цигарки. • Пожежа може спалахнути від блискавки. • Пожежа може спалахнути від бенгальського вогню. • Пожежа може спалахнути від пустощів із сірниками. • Пожежа може спалахнути від залишеної без нагляду увімкненої праски. • Пожежа може спалахнути від петарди. — Які правила слід виконувати, щоб запобігти пожежі? Якщо виникла пожежа, негайно: • зателефонуй за номером 101; • вийди з приміщення; • не відчиняй вікна та двері; • не намагайся власноруч погасити пожежу; • поклич на допомогу дорослих. — За яким телефоном можна викликати пожежників? — Це треба робити так. • Правильно набрати номер 101. • Чітко сказати: «У нас пожежа. Адреса (вулиця, будинок, квартира)». — Розгляньте малюнки на с. 54 підручника. Розкажіть, що треба зробити, якщо виникла пожежа. 4. Фізкультхвилинка ЯБЛУЧКА Ой, хороші яблучка у саду, Та високо виросли на біду! У зеленім листячку миготять, А упасти з гілочки не хотять. Не відірве яблучка й вітрець, Хоч нагнув нам гілочку, молодець! Нижче, вітре, гілочку нахили, Щоб дістати яблучко ми змогли! 5. Робота із загадкою Що зараз майже в кожнім домі Є необхідним, безперечно, Бо варить їжу всім без втоми? Хоч він отруйний, небезпечний, Ним користуємось щораз... Вже здогадалися? Це... (газ). (Л. Коваль) Учитель. Чи є у вас удома газова плита? Чи бачили ви блакитне полум’я, на якому мама готує їжу? Це горить газ. 6. Робота за підручником (С. 55) Читання вірша А. Качана. — Чому чайник голосно свистить? — Що він просив? — Що станеться, якщо вода заллє вогонь? — Яка небезпека від газу? — Чому газ може вибухнути? — Якщо ти відчув запах газу: • зателефонуй за номером 104; • негайно поклич дорослих; • не запалюй сірники; • не вмикай світло або електричні прилади; • широко відчини вікна. — За яким номером телефону слід викликати аварійну службу газу? Це треба робити так. • Правильно набрати номер 104. • Чітко сказати: «У нас витік газу. Адреса (вулиця, будинок, квартира)». 7. Робота в зошиті (С. 33) № 1. Розгляньте малюнки. Розкажіть, що треба негайно зробити, якщо в приміщенні відчувається запах газу. • Якщо відчув запах газу, негайно поклич дорослих. • Відкрий широко вікна і провітри квартиру. • Перевір, чи закриті крани на плиті. • Якщо відчутний запах газу, телефонуй 104 від сусідів. • Не вмикай світло, не запалюй сірники, не користуйся телефоном, бо це може призвести до вибуху. 8. Робота за підручником (С. 56) Учитель. Вода потрібна нам щодня. Проте інколи вона може накоїти лиха, бо нерідко крани виходять з ладу, у з’єднанні труб з’являються дірки. Нерідко біда трапляється, якщо забули закрити кран. Розгляньте малюнок. • Що сталося у квартирі хлопчика? • Що повинен негайно зробити хлопчик? Висновок: Не залишай без нагляду відкриті крани. Якщо не можеш закрити крани, негайно клич на допомогу дорослих. Загадка Хвостом воду бере, носом випускає. (Водопровід) 9. Робота в зошиті (С. 34) № 1. Хто зі звірів, зображених на малюнку, спричинив затоплення квартири? Чому це трапилося? Білочка довго розмовляла по телефону і забула про відкритий у ванні кран. № 2. Виберіть правильну відповідь. 1) Ти залишив без нагляду відкритий кран і затопив квартиру. Які твої перші дії? а) Негайно почнеш прибирати воду; б) закриєш кран. 2) У ванній кімнаті прорвало трубу, і ти не можеш закрити кран. Які твої перші дії? а) Покличеш дорослих на допомогу; б) зачинеш двері у ванну, щоб вода не потрапила до кімнати. 10. Робота за підручником (С. 57) Учитель. Інколи діти випадково отруюються ліками чи шкідливими речовинами. Розгляньте малюнок на с. 57. Поміркуйте, що може зашкодити здоров’ю дітей. Укладіть речення. Орієнтовні відповіді • Здоров’ю дітей може зашкодити розбитий термометр. • Здоров’ю дітей можуть зашкодити неправильно прийняті ліки. • Здоров’ю дітей може зашкодити мийні засоби, клеї та лаки. • Здоров’ю дітей може зашкодити використаний шприц. 11. Робота у зошиті (С. 35) № 1. Розгляньте малюнки. Позначте червоним кружечком предмети, які є у вас вдома. Чим вони можуть зашкодити вашому здоров’ю? (Пральний порошок, йод, пігулки, фарби, клей, термометр, розчинник, оцет, засіб від тарганів, мийний засіб) Висновок: Важливе правило для дітвори: Незнайомі предмети до рук ти не бери! Правило 1. Не смакуй ліків. Неправильно прийняті ліки можуть виявитися отрутою. Правило 2. Пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів — це побутова хімія. Не відкривай упаковок з побутовою хімією! Правило 3. Не користуйся отруйними і легкозаймистими речовинами без дорослих. 12. Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонами 101, 102, 103, 104 Про небезпеку слід повідомляти по телефону за номерами: 101 — пожежна охорона; 102 — міліція; 103 — швидка медична допомога; 104 — аварійна служба газу. (Практичне вправляння учнів за допомогою іграшкового телефону.) Запам’ятай! Ці номери телефонів ніколи не набирай без потреби. 13. Підсумок уроку — За яким номером можна викликати пожежників? — Як правильно треба повідомити про небезпечну ситуацію? — Що потрібно зробити, якщо виникла пожежа? — Що слід робити, якщо відчув запах газу? — За яким номером телефону слід викликати аварійну службу газу? — Як правильно про це повідомити? — Які правила необхідно виконувати, щоб не отруїтися ліками та шкідливими речовинами? За яким номером телефону слід викликати швидку медичну допомогу? Як правильно про це повідомити? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2121 | |
Елементарне поняття про декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ). Практична робот... |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Всього коментарів: 0 | |