УРОК 15 Тема: Ознайомлення з дією додавання. Знак «плюс». Складання прикладів на додавання за предметними малюнками. Поняття «на», «над», «під». Порівняння за віком («молодий — старий»)Мета: ознайомити дітей з дією додавання і знаком «+»; вчити записувати і читати приклади на додавання; ознайомити з поняттями «на», «над», «під»; вправляти в порівнянні чисел у межах 5; розвивати кмітливість; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав, друзі, дзвінок. Починається урок. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба — Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо на чарівному потязі. Але трапилася біда. Хтось причепив вагони не по порядку. (Учень виходить, міняє цифри на вагонах.) — Скільки вагонів у нашому потязі? (5) — Покажіть найменше з цих чисел. (Робота з числовими віялами) — Яке число йде за числом 2; 3? — А яке перед числом 5; 4. — Покажіть сусідів числа 2; 3; 4? — Покажіть найбільше з цих чисел. Вирушаємо в дорогу. — Наближаємося до станції. 2 Весела лічба • На травичці біля хати Метушаться цуценята — Двоє білих, наче сніг, Троє чорних. Скільки всіх? — З яких двох чисел може складатися число 5? (3 + 2; 2 + 3; 4 + 1) • — Васю, ти чому сердитий? — Слив не можу полічити. П’ять було, одну я з’їв. Скільки мамі залишив? — Як можна дістати число 4? (2 + 2; 3 + 1; 1 + 3) 3 Геометричний матеріал — А дорога у потязі непроста. (На дошці — малюнок фігури.) — Порахуйте, скільки на дорозі трикутників? квадратів? III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення вчителя —У першому вагоні їдуть мишки. Перша мишка зібрала намисто. — Скільки синіх намистинок на нитці? (2) — Скільки зелених? (1 ) — Скільки всього? (3) — Як отримали число 3? (До 2 додали 1.) — Більше або менше стало нове число? — У математиці виконання цієї дії можна показати не тільки на намистинках, але й записати за допомогою чисел і знаків. 2 + 1 = 3, де знак « + » позначає додавання. Цифру до цифри ми додамо, Між ними хрестик поставимо. Намотай собі на вус: Цей знак в математиці називається «плюс». Цей знак « = » називається дорівнює. Запис 2 + 1 = 3 називається прикладом. Читати цей приклад можна по-різному: два плюс один дорівнює три; до двох додати один, буде три. ● Фізкультхвилинка Всі з-за парти піднялися, Руки вгору — потяглися! Вправо-вліво нахилились, У віконце подивились. Пострибали, пострибали І за парти посідали. 2 Складання і читання прикладів за малюнками різними способами — Їхали ми, їхали і на станцію Прикладів приїхали. 3 Ознайомлення з поняттями «на», «над», «під» ● Робота в парах — Домалюйте! 4 Порівняння за віком («молодий — старий») Робота за малюнками. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Самостійна робота 3 + 2 = 3 +1 =2 + 1 = 1 + 2 = 1+ 1 = 4 + 1 = ● Пальчикова гімнастика «Комар» Летить муха навколо вуха — жжж. (Водимо пальцем навколо вуха.) Летять оси навколо носа — сссс. (Водимо пальцем навколо носа.) Летить комар, на чоло — оп. (Пальцем доторкаємося до чола.) А ми його — хлоп, (Долонькою до чола.) І до вуха — зззз! (Затискаємо кулачок, підносимо його до вуха.) Відпустимо комара? Відпустимо!(Підносимо кулачок до рота 2 Станція «Знайко». Логічні завдання й дмемо на нього, розтискаючи долоньку.) • Щоб одягнути тепло синочків Не вистачає двох шкарпеточок. Скільки ж в сім’ї синків, Коли знайшли ми шість шкарпеток? (4) • Я до річки йду з будинку, А назустріч — сто знайомих. Раптом один зі ста хлоп’ят Той, що був з сачком в руці, Повернути вирішив назад. Скільки нас іде до річки? (2) V. Підсумок уроку. Рефлексія — Наша подорож добігає кінця. — Що нового ви дізналися на уроці? — Що ви вчилися робити? — Як називається знак додавання? — Якщо вам було цікаво і легко, намалюйте в зошиті сонечко. — Якщо вам було нудно і складно, намалюйте в зошиті хмаринку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4867 | |
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні... |
Що потрібно знати про природу |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Всього коментарів: 0 | |