💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ознайомлення з дією додавання. Знак «плюс». Складання прикладів на додавання за предметними малюнками. Поняття «на», «над», «під»

УРОК 15

Тема: Ознайомлення з дією додавання. Знак «плюс». Складання прикладів на додавання за предметними малюнками. Поняття «на», «над», «під». Порівняння за віком («молодий — старий»)

Мета: ознайомити дітей з дією додавання і знаком «+»; вчити записувати і читати приклади на додавання; ознайомити з поняттями «на», «над», «під»; вправляти в порівнянні чисел у межах 5; розвивати кмітливість; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Пролунав, друзі, дзвінок.

Починається урок.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба

— Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо на чарівному потязі.

Але трапилася біда. Хтось причепив вагони не по порядку. (Учень виходить, міняє цифри на вагонах.)

— Скільки вагонів у нашому потязі? (5)

— Покажіть найменше з цих чисел. (Робота з числовими віялами)

— Яке число йде за числом 2; 3?

— А яке перед числом 5; 4.

— Покажіть сусідів числа 2; 3; 4?

— Покажіть найбільше з цих чисел. Вирушаємо в дорогу.

— Наближаємося до станції.

 2 Весела лічба

• На травичці біля хати Метушаться цуценята —

Двоє білих, наче сніг,

Троє чорних.

Скільки всіх?

— З яких двох чисел може складатися число 5? (3 + 2; 2 + 3; 4 + 1)

• — Васю, ти чому сердитий?

— Слив не можу полічити.

П’ять було, одну я з’їв.

Скільки мамі залишив?

— Як можна дістати число 4? (2 + 2; 3 + 1; 1 + 3)

 3 Геометричний матеріал

— А дорога у потязі непроста. (На дошці — малюнок фігури.)

 — Порахуйте, скільки на дорозі трикутників? квадратів?

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення вчителя

 —У першому вагоні їдуть мишки. Перша мишка зібрала намисто.

 — Скільки синіх намистинок на нитці? (2)

 — Скільки зелених? (1 )

 — Скільки всього? (3)

 — Як отримали число 3? (До 2 додали 1.)

 — Більше або менше стало нове число?

— У математиці виконання цієї дії можна показати не тільки на намистинках, але й записати за допомогою чисел і знаків.

2 + 1 = 3, де знак « + » позначає додавання.

Цифру до цифри ми додамо,

Між ними хрестик поставимо.

Намотай собі на вус:

Цей знак в математиці називається «плюс».

Цей знак « = » називається дорівнює. Запис 2 + 1 = 3 називається прикладом. Читати цей приклад можна по-різному: два плюс один дорівнює три; до двох додати один, буде три.

● Фізкультхвилинка

Всі з-за парти піднялися,

Руки вгору — потяглися!

Вправо-вліво нахилились,

У віконце подивились.

Пострибали, пострибали І за парти посідали.

 2 Складання і читання прикладів за малюнками різними способами

— Їхали ми, їхали і на станцію Прикладів приїхали.

 3 Ознайомлення з поняттями «на», «над», «під»

 ● Робота в парах

— Домалюйте!

 4 Порівняння за віком («молодий — старий») Робота за малюнками.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Самостійна робота

3 + 2 = 3 +1 =2 + 1 =

1 + 2 = 1+ 1 = 4 + 1 =

 ● Пальчикова гімнастика «Комар»

Летить муха навколо вуха — жжж. (Водимо пальцем навколо вуха.)

Летять оси навколо носа — сссс. (Водимо пальцем навколо носа.)

Летить комар, на чоло — оп. (Пальцем доторкаємося до чола.)

А ми його — хлоп, (Долонькою до чола.)

І до вуха — зззз! (Затискаємо кулачок,

 підносимо його до вуха.) Відпустимо комара? Відпустимо!(Підносимо кулачок до рота

 2 Станція «Знайко». Логічні завдання

 й дмемо на нього, розтискаючи долоньку.)

• Щоб одягнути тепло синочків Не вистачає двох шкарпеточок.

 Скільки ж в сім’ї синків,

 Коли знайшли ми шість шкарпеток? (4)

• Я до річки йду з будинку,

 А назустріч — сто знайомих.

 Раптом один зі ста хлоп’ят Той, що був з сачком в руці,

 Повернути вирішив назад.

 Скільки нас іде до річки? (2)

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Наша подорож добігає кінця.

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що ви вчилися робити?

— Як називається знак додавання?

— Якщо вам було цікаво і легко, намалюйте в зошиті сонечко.

— Якщо вам було нудно і складно, намалюйте в зошиті хмаринку.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4867 | Рейтинг: 0.0/0
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
Що потрібно знати про природу
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева»
Вітальна листівка до Дня перемоги
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]