Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків

УРОК 23

Тема. Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків

Мета: 1. Ознайомити з поняттям «сервіз» (єдність форми й декору предметів); формувати поняття про рослинний візерунок. 2. Розвивати вміння погоджувати декор із силуетною формою виробу, відпрацьовувати навички роботи пензлем (прикладання пензля плиском і протягування), малювання пальцями. 3. Формувати естетичні почуття, смак, виховувати акуратність у процесі роботи з фарбою, активізувати творчу ініціативу.

Обладнання: матеріали: фарби, фломастери, кольорові олівці, альбом із шаблонами (с. 42—44); зоровий ряд: зразки із зображенням сервізу і чашки різних форм із виділеними місцями для декору; шаблон тарілки з двох кругів різного розміру; демонстраційна таблиця «Прийоми розпису пензлем».

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

— Що ми називаємо силуетом предмета?

— Що таке орнамент?

— З якими видами орнаменту ви вже знайомі?

III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Жив у казковій країні чоловічок Гоша. Друзі Гошу любили, їм подобалося збиратися за чашкою чаю. І був у Гоші святковий чайний сервіз. Коли приходили гості, він ставив його на стіл і милувався його красою. Йому було дуже приємно, що його друзі п’ють чай з таких гарних чашок. У цьому сервізі було шість чашок із блюдцями, цукорниця й чайник. Але трапилося лихо: розбилася чашка. Один необережний рух — і посуд із порцеляни розбивається.

— Не засмучуйся, Гошо,— заспокоювали його друзі,— у магазині так багато різних чашок.

Пішов Гоша до магазину, а там і справді їх так багато, що аж очі розбігаються.

«Якщо купити чашку іншої форми, то вона не підійде до мого сервізу, треба знайти чашку такої ж форми, як у сервізі»,— подумав Гоша.

Допоможіть Гоші знайти чашку такої ж форми, яку мають чашки його сервізу. (Див. альбом із шаблонами, с. 42.)

Майте на увазі: не тільки форма поєднує всі предмети в один набір, але й однаковий візерунок має повторюватися на всіх предметах.

IV. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ми навчимося прикрашати посуд візерунками.

V. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Давайте розглянемо, як прикрашений сервіз.

Візерунок у наборі посуду на всіх предметах розташовується в певних місцях. Подивіться, як добре візерунок поєднується з формою посуду. В одному випадку візерунок іде смугами, а в іншому — розташований на основній об’ємній частині посуду.

Зверніть увагу на те, що колір візерунка завжди поєднується з кольором предмета.

Найчастіше художник використовує рослинні візерунки.

Вони складаються з ягід, квітів і їхніх бутонів, листя, стебел. Щоб візерунок був гарним, необхідно вміти працювати пензлем, тобто робити різні мазки. Спосіб прикладання пензля плиском передбачає притискування пензля до аркуша паперу з невеликим натиском, є й інший спосіб виконання мазка — протягування.

(Учитель демонструє техніку виконання мазків.)

Подивіться на зразки виконаних такими мазками орнаментів.

А виконати ягідки допоможуть наші пальчики: досить їх умочити у фарбу й доторкнутися до аркуша.

VI. Практична робота

Виконання тренувальних вправ з розпису тарілки.

Під час виконання роботи рекомендується використовувати альбом із шаблонами.

Етапи виконання роботи.

1) Перед початком роботи виконайте вправу на відпрацювання навичок малювання рослинних елементів різними мазками, пальцями.

2) На аркуші паперу обведіть шаблон тарілки.

3) Визначте, яким листям, квітами, ягодами буде прикрашена тарілка.

VII. Завершення уроку

Демонстрація виконаних робіт і пропозиція зібрати ці тарілки й подарувати Гоші.

Завдання на наступний урок: принести гострий предмет (шпилька, ніж), клей, ножиці, креповий папір коричневого й білого кольору.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (23.10.2013)
Переглядів: 2230 | Рейтинг: 0.0/0
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я...
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Водойми рідного краю
Російська народна казка «Лисичка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]