УРОК 12 Тема. Цінність життя і здоров’я людини. Повага до себе та інших людей. Особливості поведінки хлопчика і дівчинкиМета: сформувати в учнів уявлення про цінність життя і здоров’я; вчити дітей наводити приклади проявів поваги до інших, обґрунтовувати значення бережливого ставлення до себе і до інших; виховувати поважне ставлення до людей. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Про дівчаток та хлопчиків». ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Кожен з нас живе у місті чи селі. Нас оточують предмети, будинки, машини, рослини, тварини... Це — наше довкілля. Як ви гадаєте, як слід ставитися до довкілля? Чому? — Відгадайте загадку. Влітку в шубі, а взимку голе. (Дерево) 2. Робота за підручником (С. 38-39) — Розгляньте верхній малюнок. — Де гуляють діти? — Що вони роблять у лісі? Дайте дітям імена. Складіть речення за змістом малюнків. Орієнтовні відповіді • Світланка годує білочку. • Іринка поливає квіти. • Сашко з Миколкою розпалюють багаття. • Івасик залазив на дерево і зламав гілку. — Розгляньте нижній малюнок. Бачите, діти пішли у похід. Що вони робили на галявині? — Куди викидає сміття хлопчик? — Що робить другий хлопчик? — Чому хвилюється пташка? — Хто з дітей чинить добре, а хто — ні? Висновок: здоров’ю сприяє чисте довкілля. Учитель. Подивіться одне на одного. Чим ви подібні, а чим відрізняєтесь? (Подібні за віком, зростом, маємо однакові частини тіла, навчаємось в одному класі, розмовляємо однією мовою; по-різному вдягнені, різні за статтю, маємо різні захоплення, різні характери тощо.) Вправа «Мікрофон» — Чітко назвіть своє прізвище та ім’я, свою адресу. Гра «Хвости» Продовжте речення. Я — дівчинка. Мене звуть... Я живу... Вчусь у школі... у... класі — Розгляньте малюнок на с. 39. — Що тримає в руках дівчинка? — Що тримає в руках хлопчик? — Які іграшки намальовані? — Які із них, на вашу думку, вибере хлопчик, а які — дівчинка? Вправа «Мікрофон» — Розкажіть про свої улюблені іграшки. Висновок: ти живеш серед людей. Ти — дівчинка чи хлопчик. Усі ви маєте особливості, в тому числі й у поведінці. 3.Фізкультхвилинка Руки в боки, руки так (в сторони), Руки вгору, як вітряк. Сіли-встали, сіли-встали І за парти посідали. Я — хлопчик. Мене звуть... Я живу... Вчусь у школі ... у. класі 4. Продовження роботи за підручником — Розгляньте малюнки на с. 40. — Що роблять діти на кожному малюнку? Дайте дітям імена. Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Тарасик та Івасик розчищають доріжку від снігу біля під’їзду. • Даринка допомагає мамі прикрашати торт. • Миколка та Андрійко ображають Світланку, смикають її за косички. • Розлючена Наталка б’є Артемка по голові підручником. — Поясніть, хто з дітей чинить добре, а хто — погано. — Послухайте вірш Т. Лисенко «Жахливі слова» (С. 41). — Якою була дівчинка на вигляд? — Яким був хлопчик? — Чому вони посварилися? — Чому здійнявся вітер, заховалося сонечко і пожовкла вся трава? — Які бувають слова? — Чи можна говорити такі слова? Чому? Висновок: дівчатка і хлопчики мають жити дружно, поважати одне одного, шанувати дорослих. 5. Робота в зошиті (С. 24) № 2. Розгляньте малюнки. Що роблять мишенята на кожному малюнку? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Дівчинка несе важкі сумки, це побачив хлопчик. • Дівчинка і хлопчик стоять біля дверей класу. • Дівчинка впала на ковзанці, це побачив хлопчик. — Як правильно вдіяти героєві мультфільму? Розфарбуйте малюнки із зображенням ситуацій, у які потрапляли ви. № 3. Тест «Так чи ні» — Уважно слухаючи читання вчителя, оберіть правильну відповідь. (33 Хлопчики й дівчатка можуть бути справжніми друзями. (З Діти з фізичними вадами не потребують особливої уваги. (33 Дівчатка можуть бути міцними, відважними, сміливими. 6. Робота з прислів’ям Веселий сміх — це здоров’я. — Чи це справді так? Давайте перевіримо. (Читання гуморесок.) 7. Підсумок уроку — Чому життя і здоров’я — неоціненний скарб? — Як довкілля сприяє здоров’ю? — Як зберегти довкілля чистим? — Які правила поведінки серед людей ви запам’ятали? — Ти дівчинка чи хлопчик? Розкажи про себе. — Які особливості поведінки притаманні дівчаткам і хлопчикам? — Які правила спілкування дівчаток і хлопчиків ви запам’ятали? — Які слова не можна вживати у мовленні? — Наведіть приклади проявів поваги до інших людей. — Чому потрібно бережливо ставитися до себе і до інших? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1835 | |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Дикі та свійські тварини |
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Безпека на відпочинку |
Всього коментарів: 0 | |