💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Свійські тварини рідного краю

Урок 57

Тема. Свійські тварини рідного краю

Мета: ознайомити учнів зі свійськими тваринами рідного краю; розкрити цінність тварин для людини; розповісти, що люди отримують від тварин; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розширювати їх пізнавальний досвід; виховувати бережливе ставлення до тварин.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— яка зараз пора року?

— який місяць?

— яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— який стан неба?

— яка температура повітря?

— чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

• Робота над загадками

• У воді купалась, • Сіре, біле, пухнасте,

А сухою зосталась. (Качка) Схоже на зайчика. (Кролик)

Голодна — мукає, сита — жує,

Всім дітям молоко дає. (Корова) Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)

Двічі родився, у школі не вчився,

А години знає. (Півень) • З рогами, а не бик,

Доять, а не корова. (Коза)

• Кругом бочки

Бігають клубочки. (Курчата і квочка)

— як назвати відгадки загальною назвою?

— Сьогодні ми говоритимемо про тварин, які живуть поряд із нами: кішок, собак і про інших також.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Бесіда про свійських тварин

— Про кого йдеться?

• І мала, і кучерява

І тихенька, і ласкава.

Має брата баранця.

називається... (вівця).

— А якщо тварина чоловічої статі, то як її назвати? (Баран)

• Я красивий, я ігривий

Як біжу, то в'ється грива.

Хвіст у мене довгий-довгий

Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь)

Учитель. якщо тварина чоловічої статі, то це кінь, жеребець, а якщо жіночої — кобила.

— Розгляньте малюнки. яка вовна у вівці, а яка шерсть у коня?

(У коня коротка шерсть, у вівці довга вовна.)

— як ви вважаєте, де мешкають ці тварини? (У людей, у сараї, у селі)

— Правильно сказати — вівці мешкають у вівчарні, а коні — на конюшні.

Тварин доглядають люди. як називається людина, яка доглядає овець?

— Людину, яка доглядає за вівцями, називають пастухом, або вівчаром, а людину, яка доглядає коней, називають конюхом.

Кожна тварина вміє «розмовляти». Що робить кінь? (Ірже)

— А як «розмовляє» вівця? (Мекає)

— Вівці — дуже корисні тварини, вони дають нам вовну, з якої потім виготовляють різні речі. як назвати дію, коли людина знімає вовну у вівці? За допомогою чого вона це робить?

Учитель показує малюнок. (Люди стрижуть овець ножицями.)

2 Розповідь про роль тварин у житті людини

• Робота за малюнками

— Розкажіть за малюнками про роль тварин у житті людини.

— які тварини дають нам:

• їжу;

• одяг;

• взуття;

• предмети побуту?

— які тварини працюють разом із людиною?

Висновок. Тварини необхідні людині для існування. Вони дають необхідні їй продукти харчування (м'ясо, молоко, яйця, мед); вовну та шовк для виробництва тканин; хутро для пошиття одягу; шкіру для взуття; ліки, якими лікують різні хвороби людини (зміїна і бджолина отрута, мед, борсучий жир).

Тварини — це помічники людини у важкій роботі (коні, віслюки, верблюди); це чудовий настрій, коли ви чуєте спів солов'я чи спостерігаєте в лісі за білкою, яка спритно стрибає з гілки на гілку і з цікавістю дивиться на вас.

3 Робота за малюнками свійських тварин

Діти розглядають малюнки, називають свійських тварин. Розповідають, що людина отримує від тварин.

— Що дає корова?

— Що дає вівця?

— Що дає свиня?

— Що дає гуска?

— Що дає курка?

— Що дають курчата і півень?

— З чого зроблені кросівки?

— З чого зроблений светр?

— З чого зроблена тканина?

— З чого зроблені рукавички і шкарпетки?

— З чого зроблені портфель, гаманець і сумка?

— З чого зроблений сир?

— З чого зроблена ковбаса?

— З чого зроблені консерви?

Користь від вівці: м'ясо вівці смачне та поживне, з молока виготовляють сир, бринзу, масло; з вовни виготовляють тканину і шиють одяг; шкіру обробляють і використовують для виготовлення одягу і взуття.

Користь від коня: люди вживають у їжу м'ясо (конину), молоко, але не в натуральному виді, а готують із нього молочнокислий продукт — кумис із приємним смаком та лікувальними властивостями, вітамінами A, B, C.

Користь від поросяти: м'ясо, сало, кров — використовують у їжу; оброблену шкіру в промисловості — для одягу, взуття.

Користь від корови: молоко, молочні продукти багаті на кальцій, без якого не можливо уявити наш організм, ріст і міцність наших кісток; м'ясо використовують в їжі, а шкіру — для пошиття взуття.

Свійські кури: смачні та поживні, корисні для здоров'я продукти — м'ясо і яйця (вітамін D сприяє правильному формуванню скелету, профілактиці рахіту).

• Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Гра «Нагодуй тварину» (робота за малюнками)

— Придумайте і напишіть клички цим тваринам. чим ви їх нагодуєте? Покажіть стрілками.

2 Робота в групах

— Опишіть будь-яку свійську тварину. яку користь вона дає людині?

3 Робота над загадками

• Хто із води виходить сухим? (акчак, аксуГ)

• йде в поле — як дощечка, а з поля — як бочечка. (авороК)

• Хто боком спить, а лежачи їсть? (янивС)

• Хто родиться з бородою? (пац, азоК)

4 Гра «Тварини — наші друзі»

Учитель просить дітей назвати, які тварини можуть бути вірними друзями людини. Записує все перелічене дітьми на дошці.

Він об'єднує дітей у пари. Одна людина в парі — людина, інша — його вірний друг (наприклад: кінь, собака, кішка, птах і т. ін.). Діти повинні придумати сценки про те, як певна тварина послужила людині у важку хвилину.

V. Підсумок уроку

— яких свійських тварин нашого краю ви запам'ятали?

— які тварини є у вас дома?

— які у них клички?

— які свійські тварини є у вашої бабусі у селі?

— Що вони їдять?

— яку користь приносять тварини людям (корова, порося, вівця, куриця, коза)?

— Що люди одержують від тварин?

— назвіть продукти харчування тваринного походження.

— назвіть предмети одягу, взуття, побуту, сировину для яких дають тварини.

— які загадки про свійських тварин ви запам'ятали?



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 10786 | Рейтинг: 3.0/4
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Робота з папером. Декоративна аплікація
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]