Урок 57 Тема. Свійські тварини рідного краюМета: ознайомити учнів зі свійськими тваринами рідного краю; розкрити цінність тварин для людини; розповісти, що люди отримують від тварин; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розширювати їх пізнавальний досвід; виховувати бережливе ставлення до тварин. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — яка зараз пора року? — який місяць? — яке число? — Тепло чи холодно надворі? — який стан неба? — яка температура повітря? — чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку • Робота над загадками • У воді купалась, • Сіре, біле, пухнасте, А сухою зосталась. (Качка) Схоже на зайчика. (Кролик) Голодна — мукає, сита — жує, Всім дітям молоко дає. (Корова) Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня) Двічі родився, у школі не вчився, А години знає. (Півень) • З рогами, а не бик, Доять, а не корова. (Коза) • Кругом бочки Бігають клубочки. (Курчата і квочка) — як назвати відгадки загальною назвою? — Сьогодні ми говоритимемо про тварин, які живуть поряд із нами: кішок, собак і про інших також. III. Вивчення нового матеріалу 1 Бесіда про свійських тварин — Про кого йдеться? • І мала, і кучерява І тихенька, і ласкава. Має брата баранця. називається... (вівця). — А якщо тварина чоловічої статі, то як її назвати? (Баран) • Я красивий, я ігривий Як біжу, то в'ється грива. Хвіст у мене довгий-довгий Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь) Учитель. якщо тварина чоловічої статі, то це кінь, жеребець, а якщо жіночої — кобила. — Розгляньте малюнки. яка вовна у вівці, а яка шерсть у коня? (У коня коротка шерсть, у вівці довга вовна.) — як ви вважаєте, де мешкають ці тварини? (У людей, у сараї, у селі) — Правильно сказати — вівці мешкають у вівчарні, а коні — на конюшні. Тварин доглядають люди. як називається людина, яка доглядає овець? — Людину, яка доглядає за вівцями, називають пастухом, або вівчаром, а людину, яка доглядає коней, називають конюхом. Кожна тварина вміє «розмовляти». Що робить кінь? (Ірже) — А як «розмовляє» вівця? (Мекає) — Вівці — дуже корисні тварини, вони дають нам вовну, з якої потім виготовляють різні речі. як назвати дію, коли людина знімає вовну у вівці? За допомогою чого вона це робить? Учитель показує малюнок. (Люди стрижуть овець ножицями.) 2 Розповідь про роль тварин у житті людини • Робота за малюнками — Розкажіть за малюнками про роль тварин у житті людини. — які тварини дають нам: • їжу; • одяг; • взуття; • предмети побуту? — які тварини працюють разом із людиною? Висновок. Тварини необхідні людині для існування. Вони дають необхідні їй продукти харчування (м'ясо, молоко, яйця, мед); вовну та шовк для виробництва тканин; хутро для пошиття одягу; шкіру для взуття; ліки, якими лікують різні хвороби людини (зміїна і бджолина отрута, мед, борсучий жир). Тварини — це помічники людини у важкій роботі (коні, віслюки, верблюди); це чудовий настрій, коли ви чуєте спів солов'я чи спостерігаєте в лісі за білкою, яка спритно стрибає з гілки на гілку і з цікавістю дивиться на вас. 3 Робота за малюнками свійських тварин Діти розглядають малюнки, називають свійських тварин. Розповідають, що людина отримує від тварин. — Що дає корова? — Що дає вівця? — Що дає свиня? — Що дає гуска? — Що дає курка? — Що дають курчата і півень? — З чого зроблені кросівки? — З чого зроблений светр? — З чого зроблена тканина? — З чого зроблені рукавички і шкарпетки? — З чого зроблені портфель, гаманець і сумка? — З чого зроблений сир? — З чого зроблена ковбаса? — З чого зроблені консерви? Користь від вівці: м'ясо вівці смачне та поживне, з молока виготовляють сир, бринзу, масло; з вовни виготовляють тканину і шиють одяг; шкіру обробляють і використовують для виготовлення одягу і взуття. Користь від коня: люди вживають у їжу м'ясо (конину), молоко, але не в натуральному виді, а готують із нього молочнокислий продукт — кумис із приємним смаком та лікувальними властивостями, вітамінами A, B, C. Користь від поросяти: м'ясо, сало, кров — використовують у їжу; оброблену шкіру в промисловості — для одягу, взуття. Користь від корови: молоко, молочні продукти багаті на кальцій, без якого не можливо уявити наш організм, ріст і міцність наших кісток; м'ясо використовують в їжі, а шкіру — для пошиття взуття. Свійські кури: смачні та поживні, корисні для здоров'я продукти — м'ясо і яйця (вітамін D сприяє правильному формуванню скелету, профілактиці рахіту). • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Нагодуй тварину» (робота за малюнками) — Придумайте і напишіть клички цим тваринам. чим ви їх нагодуєте? Покажіть стрілками. 2 Робота в групах — Опишіть будь-яку свійську тварину. яку користь вона дає людині? 3 Робота над загадками • Хто із води виходить сухим? (акчак, аксуГ) • йде в поле — як дощечка, а з поля — як бочечка. (авороК) • Хто боком спить, а лежачи їсть? (янивС) • Хто родиться з бородою? (пац, азоК) 4 Гра «Тварини — наші друзі» Учитель просить дітей назвати, які тварини можуть бути вірними друзями людини. Записує все перелічене дітьми на дошці. Він об'єднує дітей у пари. Одна людина в парі — людина, інша — його вірний друг (наприклад: кінь, собака, кішка, птах і т. ін.). Діти повинні придумати сценки про те, як певна тварина послужила людині у важку хвилину. V. Підсумок уроку — яких свійських тварин нашого краю ви запам'ятали? — які тварини є у вас дома? — які у них клички? — які свійські тварини є у вашої бабусі у селі? — Що вони їдять? — яку користь приносять тварини людям (корова, порося, вівця, куриця, коза)? — Що люди одержують від тварин? — назвіть продукти харчування тваринного походження. — назвіть предмети одягу, взуття, побуту, сировину для яких дають тварини. — які загадки про свійських тварин ви запам'ятали? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 10786 | |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Всього коментарів: 0 | |