ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК (90 ХВИЛИН) Тема. Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступаєМета: розширення та уточнення змісту свят: День Святого Миколая, Новий рік, Різдво Христове; ознайомити з витинанками, зі словами та мелодією колядок; розвивати фантазію, художні здібності; викликати бажання знати і виконувати українські обрядові пісні; удосконалювати навички роботи з ножицями, кольоровим папером; виховувати повагу до народних традицій, почуття гідності, повагу до своєї родини. Тип уроку: підсумковий. Форма уроку: урок-свято. Обладнання: ікона Миколи Чудотворця; українські рушники; виставка витинанок; новорічні подарунки, листівки; печиво «миколайчики»; ялинкові гілки, ножиці, кольоровий папір, клей, пензлики; запис пісні «Одна калина» у виконанні Софії Ротару. Хід уроку І. Мотивація пізнавальної діяльності (Звучить пісня «Одна калина» у виконанні Софи Ротару.) Вчитель музики. Добрий день усім, хто до нас завітав. Сьогоднішній урок ми присвятимо Святому Миколаю, бо 19 грудня — День Святого Миколая. Це — веселе народне свято. Святий Микол ай боронить людей від різного лиха, він вважається покровителем усіх бідних і знедолених. Класний керівник. Святий Миколай Чудотворець жив понад 1700 років тому. Своє життя присвятив справам милосердя: піклувався про убогих, зцілював хворих, допомагав людям, найчастіше таємно. За це Бог дав йому силу творити дива. Так і назвали його Чудотворцем. І тепер він тут, на землі, людям допомагає, відвідує усіх дітей. Добрій, слухняній дитині він дає дарунок, а неслухняній — різочку. Крім свята Святого Миколая, зима щедра на інші свята. Які? II. Сприйняття навчального матеріалу 1. Бесіда. — Що ви чекаєте від Святого Миколая? — Чому на Новий рік прикрашають ялинку? — Для чого ходять посівальники? (читають хором засівальну) — Коли ми святкуємо Різдво? Чому? (читають колядку) — Чи були ви слухняні, чемні протягом року? Кому Миколай принесе подарунок, а кому різочку? 2. Вчитель музики розучує з учнями колядку. Коляда, коляда, дайте, бабо, пирога. Як не дасте пирога, візьму вола за рога, Буду рогом трубити, а воликом робити. Ой, коляда, колядниця, добра з медом паляниця А п'ятак не такий, дайте, дядьку, ще й другий! 3. Слово вчителя. Витинанка — один із видів українського народного мистецтва. Це ажурні паперові візерунки. Мистецтво це з'явилось дуже давно, ще тоді, коли тільки-но винайшли папір. Такі вироби ще здавна використовувались для оздоблення помешкань, зокрема стін, вікон, шаф, столів. Цей вид мистецтва завжди милував людське око і тепер починає відроджуватись (зразки витинанок). Витинанки можуть бути різної форми і кольору. А зараз ми з вами спробуємо пофантазувати над витинанками (учні працюють). III. Зустріч Миколая Вчитель музики. Свято Миколая раніше відзначали особливо урочисто. Вважалося, що цей святий є захисником усіх бідних і знедолених. Та найбільше його вшановували діти, для яких він був почесним охоронцем. Діти свято вірили в існування цього доброго захисника і намагалися не гнівити Святого Миколая, який знає про все. У народі до Святого Миколая ставилися з особливою повагою, оскільки він «другий після Бога заступник на землі». На його честь складено чимало молитов. Зараз і ми з вами згадаємо вивчену молитву. Будь помічником ласкавим, святий Чудотворче. Хорони нас від біди ласкавійший Отче! До тебе ми всі покірно, щиро прибігаєм. В тобі помочі, потіхи і ласки шукаєм. 1. Інсценівка. Стукіт у двері. Входить Святий Миколай з янголятком. — Я прийшов до вас сьогодні з сонячного раю. З неба Вам привіт приніс я і благословляю. Всі моліться щиро Богу і батьків шануйте, Всі старанно ви учіться й надто не пустуйте Всіх дітей, що добрі, щирі, з святом я вітаю. І для кожної дитини я дарунок маю. — Ми давно на тебе чекаємо і заздалегідь приготувалися до твого приходу. Поглянь, які у нас витинанки. А ще ми вивчили пісні, вірші про це велике свято. (Учні читають вірші.) Чому це сьогодні усі такі добрі, Такі веселі й щасливі усі? Співають, танцюють, радіють, жартують Святково-казкові лунають пісні. Ми зібралися у школі в нашім гарнім, дружнім колі; В нашій радісній родині, бо велике свято нині. А чи є між вас, дівчата, хто не знає, що за свято? Дівчатка. Немає. Вчителька музики. Може, хлопчики, мовчать бо не знають, що сказать? Хлопчики. Ми давно його чекаєм, бо із дідом Миколаєм Ми по колу дружно йшли, коляду із ним вели. А коли він вже прийшов, станьмо разом в коло знов, Миколаю заспіваймо, в гості діда закликаймо. Вчитель музики. — А що принесе вам Святий Миколай? 1-й учень. Я ляльок багато маю, але прошу Миколая, Щоб приніс мені новеньку, кучеряву і гарненьку. 2-й учень. Я хотів би дві машини і солодкі мандарини. 3-й учень. У бога завжди прошу не цукерок і не грошей, А здоров'я мамі й тату, миру, щастя в нашу хату, Слави й волі всій родині, нашій рідній Україні. Вчитель. А ти, янголятко, забуло, що свято Миколая прийшло? Янгол. Справді, сьогодні свято, гостинців багато. Треба дітям приладнати для кожної хати. III. Підсумок уроку Вчитель музики. — Прийде Миколай аж через рік. Але цілий рік буде він за вами спостерігати! Як поводитесь, чи допомагаєте старшим, чи шануєте своїх батьків, вчителів, як навчаєтесь... Вчитель. — Ой, а це що? мабуть, щось Святий Миколай забув. (Дивиться на те, що лежить під рушником) Та ні, не забув... це він нам залишив на згадку про себе печиво. За давньою традицією в Україні кожна господиня випікала на це свято таке печиво. А називали його ласкаво — «миколайчики». Щіти та гості пригощаються печивом). | |
| |
Переглядів: 2561 | |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Всього коментарів: 0 | |