💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Звук [к]. Позначення його буквами К, к ("ка")

Урок  59 (читання)

Тема: Звук [к]. Позначення його буквами К, к ("ка")

Мета: ознайомити учнів з буквою к ("ка"), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; розширювати уявлення про слова, що звучать однаково, але мають різне значення; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до братів наших менших.

Обладнання: предметні малюнки; звукоскладові моделі та фішки до них; макет сонечка; малюнок Колобка.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

II. Мотивація навчальної діяльності

1 Гра "Впізнай казку"

- До нас на урок завітав казковий персонаж. Він дуже полюбляв співати:

Я по засіку метений,

Я на сонці печений,

Я від діда утік, я від баби утік І від тебе втечу!

- Здогадалися, хто це?

- Назвіть героїв цієї казки.

- Як же називається казка?

2 Складання звуко-складової моделі слова колобок

- Що ви можете сказати про перший і останній звук у цьому слові?

- Назвіть його.

- Як ви гадаєте, який звук будемо вивчати на уроці?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

Звук [к] ми будемо вивчати,

Його згадаємо не раз.

І букву, що його позначає,

Враз запам'ятає увесь клас.

Також читати будем, друзі,

Склади, слова, цікавий текст.

І скоромовку вивчим дружно,

Й моделі слів складемо теж.

IV. Вивчення нового матеріалу 1 Ознайомлення з новим звуком

1) Виділення звука [к].

Клює курка крупку.

Крупка дрібненька, курка рябенька.

2) Вивчення скоромовки (з елементами ейдетики).

3) Артикуляція звука [к], віднесення його до приголосних.

2 Аналітико-синтетичні вправи

1) Гра "Утвори склад".

- Утворіть всі можливі склади зі звуком [к].

2) Гра "Назви звуки".

- Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворили.

3) Гра "Мікрофон по колу".

Учні добирають свої слова з новим звуком.

 Фізкультхвилинка

Руки вгору підіймаєм,

А тоді їх опускаєм,

А тоді скоріш, скоріш Тупай, тупай веселіш.

V. Ознайомлення з новою буквою

1. Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву к ("ка").

2. Місце букви в касі.

3. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати і розміщувати зошит під час письма.

4. Друкування літер К, к у зошитах.

5. Читання складів з вивченою буквою.

На дошці - малюнок сонечка, в середині буква к ("ка"), на промінцях - а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.

VI. Робота за Букварем

1 Складання звукоскладових моделей слів

2 Робота зі складовою таблицею

Читання складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.

3 Добирання слів зі спільними частинками за звуковим складом

Учні разом з учителем пояснюють значення утворених слів. Звертається увага на слова: колос - колосок, колосок - колоски.

4 Робота з омонімами (без уживання терміна)

5 Читання слова волошки, складання з ним речення

 Фізкультхвилинка (вправа для очей)

А тепер нове завдання -

Оченятам тренування:

Раз - дивлюсь удалечінь.

(ЗО секунд дивитись на об'єкт удалині.)

Два - в долоньці відпочинь.

(Перевести погляд на долоньку.)

Вправа повторюється 20 разів.

VII. Робота за Букварем

1 Читання слів у стовпчиках

2 Робота над текстом

VIII. Підсумок уроку

- З яким новим звуком ви ознайомилися на уроці?

- Дайте характеристику цьому звукові.

- Назвіть букву, якою він позначається на письмі.

- Пригадайте скоромовку, яку вивчили на уроці.

- Яке слово має кілька значень?

- Що ви запам'ятали про сокола?



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 3887 | Рейтинг: 0.0/0
Твоя квартира. Будь обережним
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Значення повітря для живої природи
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]