Складання таблиць додавання і віднімання числа 1. Розв'язування прикладів виду 7 + 1 + 1; 7 - 1 - 1

УРОК 35

Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 1. Розв'язування прикладів виду 7 + 1 + 1; 7 - 1 - 1

Мета: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1 — попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання 1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Робота з числовим рядом

8; 10; 6; 4; 3; 2; 1; 5; 7; 9.

— Запишіть числа від найменшого до найбільшого.

— Назвіть будь-яке число, потім — наступне до нього, попереднє.

— Я задумала число, збільшила його на 1, одержала 6. Яке число я задумала?

 2 Гра «Допоможи Незнайкові»

3 + 2 = 62 +0 = 24 - 1 = 1

5 + 0 = 69 -1 = 78 + 1 = 9

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Гра «Чарівні фігурки» (роботаз індивідуальним матеріалом)

— Покладіть 1 червоне коло, до нього додайте ще 1 червоне коло.

— Скільки кіл одержали? (2)

— Запишемо: 1 + 1 = 2.

— Яку математичну дію виконали? (Додавання)

— Уявіть, що я ще додам одне коло. (Коло вчитель не додає.)

— Запишіть приклад. (2 + 1 = 3)

Таким чином, складається вся таблиця додавання, інші приклади діти диктують учителеві і записують у зошит, а вчитель на дошці.

Потім необхідно проаналізувати таблицю: перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (1)

— Тому таблиця й називається «Додати 1».

— Порівняйте перший доданок і суму в кожному прикладі. Що можна про них сказати?

(Перший доданок — попереднє число, а сума — наступне.)

Висновок. Якщо до числа додати 1, то одержимо наступне число.

Аналогічно проводиться робота над складанням таблиці «Відняти 1». Діти записують приклади у зошит, а вчитель на дошці.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 1.

— Яке число одержували? (Попереднє)

Висновок. Якщо від числа відняти 1, то одержимо попереднє число.

 2 Гра «День — ніч»

— Знайдіть приклади з відповідями 4; 6; 9.

— Яке число стоїть між 7 і 9?

— Прочитайте приклад з такою відповіддю.

 3 Робота за таблицею

— Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 2 до 10, а в другій — від 1 до 9.)

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

● Фізкультхвилинка

Раз, два — час вставати!

Будемо відпочивати!

Три, чотири — присідаймо,

Швидко втому проганяймо!

П’ять, шість — засміялись,

Вправно всі понахилялись!

 4 Проблемна ситуація

— Розв’яжіть приклади з поясненням.

3 + 1 =7+ 1 = 4- 1 =

8 + 1 + 1= 5- 1 - 1 = 9- 1 =

Приклади нового виду діти розв’язати з повним поясненням не зможуть, але виділяють їх.

— Які приклади ви побачили сьогодні вперше?

8 + 1 + 1= 5 - 1- 1 =

Далі вчитель уводить алгоритм розв’язання даного прикладу, навчаючи дітей складати пам’ятку.

— Що треба зробити? (Требарозв'язати приклад 8 + 1 + 1.)

— Що зробити спочатку? (До 8 додати 1.)

— Що зробимо потім? (Потім додамо ще 1.)

— Обчисліть. (До 8 додати 1, одержимо число, наступне 8 — це 9; до 9 додати 1, одержимо наступне — число 10.)

— Прочитайте відповідь. (8 + 1 + 1 = 10)

Паралельно вчитель виставляє картки з опорними словами, поступово складається пам’ятка розв’язання прикладу:

Треба:__________________________

Спочатку, потім: _

Обчислюю:

Читаю відповідь.

IV. Розвиток математичних знань

 1 Розв'язування прикладів з опорою на пам'ятку

5 + 1 + 1 = 7- 1 - 1 = 6 + 1 + 1 = 10- 1 - 1 =

 2 Складання й розв'язання задачі за предметним малюнком

Повторення складових частин задачі.

— Скільки пташок сиділо на гілці?

— Скільки прилетіло?

— Скільки стало?

— Як дізналися?

— Яку дію виконали? Чому?

Запис розв’язання в зошиті.

3 Задачі на кмітливість

 • Ти та я, та ми з тобою. Скільки всього нас?

 • Три яйця зварилося за три хвилини. За скільки хвилин зварилося одне яйце?

 • До Маші на день народження прийшли три подружки. На столі вже стоять дві тарілки. Скільки ще тарілок треба поставити на стіл?

 ● Пальчикова гімнастика «Гойдалка»

 • Зімкнути пальці обох рук у замочок.

 • Погойдуючи цим замочком з боку в бік, імітувати розгойдування гойдалки.

 4 Гра «Ланцюжок»

1 2 3 4 5 6 7 8 9 (+1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 -І)

 5 Вимірювання довжини відрізків

— За допомогою якого предмета вимірюється довжина відрізка? (Лінійка)

— У яких одиницях вимірюється довжина? (см)

— Назвіть довжину першого відрізка. Назвіть довжину другого відрізка.

 6 Самостійна робота

6 + □ = 8 3 + 2 = □ 3 □ 2 = 1

9 - □ = 8 4 - 4 = □ 5 □ 1 = 4

7 + □ = 8 □ + 2 = 2 □ - 3 = 1

Самоперевірка (за записом на дошці).

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

— Прочитайте відповіді таблиць «Додати 1», «Відняти 1».

— Із прикладів на додавання складіть два приклади на віднімання.

5 + 1 = 6 8 + 1 = 9



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 2934 | Рейтинг: 0.0/0
Сітка зошита, робочий рядок. Письмо горизонтальних прямих довгих та коротких ...
Що виготовляють або вирощують там, де ти живеш. Як хліб на стіл прийшов. Вшан...
Письмова нумерація, запис чисел під диктовку. Знаходження значень виразів та ...
Симетричне вирізування
Дикорослі рослини рідного краю
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]