УРОК 35 Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 1. Розв'язування прикладів виду 7 + 1 + 1; 7 - 1 - 1Мета: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1 — попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання 1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Робота з числовим рядом 8; 10; 6; 4; 3; 2; 1; 5; 7; 9. — Запишіть числа від найменшого до найбільшого. — Назвіть будь-яке число, потім — наступне до нього, попереднє. — Я задумала число, збільшила його на 1, одержала 6. Яке число я задумала? 2 Гра «Допоможи Незнайкові» 3 + 2 = 62 +0 = 24 - 1 = 1 5 + 0 = 69 -1 = 78 + 1 = 9 III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Гра «Чарівні фігурки» (роботаз індивідуальним матеріалом) — Покладіть 1 червоне коло, до нього додайте ще 1 червоне коло. — Скільки кіл одержали? (2) — Запишемо: 1 + 1 = 2. — Яку математичну дію виконали? (Додавання) — Уявіть, що я ще додам одне коло. (Коло вчитель не додає.) — Запишіть приклад. (2 + 1 = 3) Таким чином, складається вся таблиця додавання, інші приклади діти диктують учителеві і записують у зошит, а вчитель на дошці. Потім необхідно проаналізувати таблицю: перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1. — Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (1) — Тому таблиця й називається «Додати 1». — Порівняйте перший доданок і суму в кожному прикладі. Що можна про них сказати? (Перший доданок — попереднє число, а сума — наступне.) Висновок. Якщо до числа додати 1, то одержимо наступне число. Аналогічно проводиться робота над складанням таблиці «Відняти 1». Діти записують приклади у зошит, а вчитель на дошці. — Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 1. — Яке число одержували? (Попереднє) Висновок. Якщо від числа відняти 1, то одержимо попереднє число. 2 Гра «День — ніч» — Знайдіть приклади з відповідями 4; 6; 9. — Яке число стоїть між 7 і 9? — Прочитайте приклад з такою відповіддю. 3 Робота за таблицею — Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 2 до 10, а в другій — від 1 до 9.) — Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь. — Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь. ● Фізкультхвилинка Раз, два — час вставати! Будемо відпочивати! Три, чотири — присідаймо, Швидко втому проганяймо! П’ять, шість — засміялись, Вправно всі понахилялись! 4 Проблемна ситуація — Розв’яжіть приклади з поясненням. 3 + 1 =7+ 1 = 4- 1 = 8 + 1 + 1= 5- 1 - 1 = 9- 1 = Приклади нового виду діти розв’язати з повним поясненням не зможуть, але виділяють їх. — Які приклади ви побачили сьогодні вперше? 8 + 1 + 1= 5 - 1- 1 = Далі вчитель уводить алгоритм розв’язання даного прикладу, навчаючи дітей складати пам’ятку. — Що треба зробити? (Требарозв'язати приклад 8 + 1 + 1.) — Що зробити спочатку? (До 8 додати 1.) — Що зробимо потім? (Потім додамо ще 1.) — Обчисліть. (До 8 додати 1, одержимо число, наступне 8 — це 9; до 9 додати 1, одержимо наступне — число 10.) — Прочитайте відповідь. (8 + 1 + 1 = 10) Паралельно вчитель виставляє картки з опорними словами, поступово складається пам’ятка розв’язання прикладу: Треба:__________________________ Спочатку, потім: _ Обчислюю: Читаю відповідь. IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів з опорою на пам'ятку 5 + 1 + 1 = 7- 1 - 1 = 6 + 1 + 1 = 10- 1 - 1 = 2 Складання й розв'язання задачі за предметним малюнком Повторення складових частин задачі. — Скільки пташок сиділо на гілці? — Скільки прилетіло? — Скільки стало? — Як дізналися? — Яку дію виконали? Чому? Запис розв’язання в зошиті. 3 Задачі на кмітливість • Ти та я, та ми з тобою. Скільки всього нас? • Три яйця зварилося за три хвилини. За скільки хвилин зварилося одне яйце? • До Маші на день народження прийшли три подружки. На столі вже стоять дві тарілки. Скільки ще тарілок треба поставити на стіл? ● Пальчикова гімнастика «Гойдалка» • Зімкнути пальці обох рук у замочок. • Погойдуючи цим замочком з боку в бік, імітувати розгойдування гойдалки. 4 Гра «Ланцюжок» 1 2 3 4 5 6 7 8 9 (+1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 -І) 5 Вимірювання довжини відрізків — За допомогою якого предмета вимірюється довжина відрізка? (Лінійка) — У яких одиницях вимірюється довжина? (см) — Назвіть довжину першого відрізка. Назвіть довжину другого відрізка. 6 Самостійна робота 6 + □ = 8 3 + 2 = □ 3 □ 2 = 1 9 - □ = 8 4 - 4 = □ 5 □ 1 = 4 7 + □ = 8 □ + 2 = 2 □ - 3 = 1 Самоперевірка (за записом на дошці). VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Прочитайте відповіді таблиць «Додати 1», «Відняти 1». — Із прикладів на додавання складіть два приклади на віднімання. 5 + 1 = 6 8 + 1 = 9 Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2872 | |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Панно для класної кімнати |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Всього коментарів: 0 | |