УРОК 107 Тема: Утворення і назви чисел від 40 до 89. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв'язування складених задачМета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел від 40 до 89; вправляти в знаходженні значень виразів, які містять дужки; розвивати вміння розв'язувати задачі; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Перевір, дружок, Чи готовий ти почати наш УРОК? II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 1) Повторення складу чисел. 1314141112 А А А А А Е ЕЕ ЕЕ ЕЕ ЕЕ □ 1515161718 /\ /\ Ш ПИ ПИ ПИ ПИ □ 2) Гра «Угадай число». На дошці — так звана «чарівна таблиця». «За допомогою цієї чарівної таблиці, — говорить учитель, — я можу дізнатися, скільки років вашому братові, сестрі, товаришеві. Ви мені тільки скажіть, у яких стовпцях зустрічається число задуманих вами років». — «Моє число знаходиться в першому, другому і четвертому стовпчику», — сказала Марина. «Про кого ти задумала»? — «Про брата». — «Твоєму братові 11 років», — відповідає учитель. Як учитель відгадав число років братові Марини? 1-й 2-й 3-й 4-й 1 2 4 8 3 3 5 9 5 6 6 10 7 7 7 11 9 101212 11111313 13141414 15151515 Пояснення. Щоб відгадати задумане число років, потрібно скласти числа першого рядка (1 + 2 + 8 = 11) названих стовпчиків таблиці (1-й, 2-й, 4-й). Так вчиняють і в інших випадках, тобто складають числа першого рядка названих стовпчиків таблиці. Після пояснення вчителя до дошки по черзі викликають декілька учнів, і тепер вони дізнаються загадане число років. 3)Назвіть «сусідів» чисел 29; 35; 30. Назвіть числа, більші, ніж 24, але менші, ніж 39. 2 Хвилинка каліграфії' з логічним завданням — Продовжте ряд чисел. 10; 8; 11; 9; 12; 10; 13; ?; ?. III. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота Як і на попередньому уроці, потрібно, використовуючи різний демонстраційний матеріал для лічби (палички, олівці, кубики, ґудзики, різні предметні картинки), вправляти дітей у лічбі. — Покладіть три десятки паличок. Додайте ще 9 паличок. Скільки стало? — До 39 додамо ще 1 паличку. Скільки стане? 2 Пояснення нового матеріалу — 3 десятки паличок і ще 10 паличок складають 4 десятки, або сорок. Продовжуємо утворювати числа. Додамо ще одну паличку. Стане 4 десятки й 1 паличка, або сорок одна паличка. Яким буде наступне число? 3 Первинне закріплення Учитель показує 4 пучки та 2 окремі палички; 6 пучків і 9 паличок тощо. Скільки всього паличок? — Назвіть усі числа від 60 до 70; від 58 до 68 тощо. ● Фізкультхвилинка Раз, два — усі пірнають, Три, чотири — виринають, П’ять, шість — на воді кріпнуть крильця молоді. Сім, вісім — що є сили всі до берега поплили. Дев’ять, десять — розгорнулись, обсушились, потягнулись. IV. Розвиток математичних знань 1 Знаходження значень виразів, що містять дужки — Розв’яжіть зручним способом. 17 - (7 + 3) =8 + (2+ 4) = 19- (9 + 1) = 2 Розв'язування задачі У каністрі було 15 л бензину. Із неї спочатку відлили 8 л, а потім долили 6 л. Скільки літрів бензину стало в каністрі? На дошці записується коротка умова задачі. 3 Лічба в межах 89 4 Офтальмологічна пауза Капітан відважний! Шлях твій дуже важний! У підзорну трубу дивися, І уважніше наводь Управо, вліво і вперед. Тебе далекий берег чекає! (Відповідні рухи очима праворуч і ліворуч.) (Переводимо погляд Міцніше за штурвал тримайся з близької точки на найвіддаленішу.) (Супроводжуємо рухами очей угору і вниз.) (Описуємо очима великі кола за годинниковою стрілкою і назад.) Подивися і вгору, і вниз! Навколо острова пливи! 5 Розв'язування задачі В одній вазі лежало 13 пряників, а у другій — 16. З першої вази взяли 3 пряникив, а з другої — 9. У якій вазі залишилося більше пряників? Учитель пропонує учням спробувати відповісти на питання задачі, не обчислюючи. Учні аргументують свої відповіді. Потім розв’язують і перевіряють свої відповіді. 6 Розв'язування логічних завдань 1) Яка фігура відрізняється? Закреслити всі букви, що зустрічаються більше одного разу, а букви, що залишилися, з’єднати. Яке число вийде? ЛОНОП’ЛЯТУНУЛЬ. (П’ять) В одному рядку учень поставив 6 точок на відстані 2 см одна від одної, а в іншому — 11 точок на відстані 1 см одна від одної. Який ряд точок довший? (Однакові) Катя виліпила з пластиліну слона, зайця і верблюда. Яку фігуру Катя виліпила раніше, якщо слон з’явився пізніше за всіх, а верблюд не раніше зайця? (Зайця) V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Чого навчалися на уроці? — Оцініть свою роботу смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2329 | |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Всього коментарів: 0 | |