Урок 15
Тема. Ліплення з пластиліну (гриби)Мета: удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уміння передавати пропорційні особливості будови різних грибів (великих і малень-ких); виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: таблиці, малюнки, муляжі грибів, пластилін, стеки. ХІД УРОКУ І. Організаційна частина II. Повідомлення теми і завдань уроку ІІІ. Робота над темою уроку 1. Вступна бесіда. — Із вірша, який я вам зараз зачитаю, здогадайтесь, хто зараз прийде до нас на урок. 2. Декламування вірша К. Перелісної «Золота осінь». В парках і садочках, На доріжки й трави Падають листочки Буро-золотаві. Де не глянь, навколо Килим кольористий, Віти напівголі Й небо синє, чисте. Метушні немає, Тиша й прохолода — Осінь золотава Тихо-ніжно ходить. (До класу входитьдівчинка в костюмі осені. В руках у неї — кошик із грибами. Вона тихо ходить по класу і розсипає листочки.) О с і н ь. Учні, спробуйте відгадати загадки і ви дізнаєтесь, що знахо-диться у нашому чарівному кошику. 3. Відгадування загадок. В теплий дощик народився, Парасолькою накрився, Може б, з лісу пострибав, Якби другу ногу мав. (Гриб) І великі, і малі Повдягалися в брилі, І дощу ці одноніжки Не бояться анітрішки. Ліс — улюблений їх край. А як звати — відгадай! (Гриби) 4. Продовження бесіди. — Які гриби вам відомі? (Уточнення вчителя про їстівні та неїстівні гри-би.) 5. Перегляд демонстраційного матеріалу з коментарем учителя. — Одні з них — стрункі, мають досить тендітні ніжки та розлоги, наче па-расольки чи тарілочки, капелюшки. У деяких — на ніжках спіднички. Інші, як, наприклад, білий гриб, виглядають міцними. Ніжки в них товсті, шапки круглі, схожі на половинку кулі. У третіх — капелюшки немов хвилясті. І, певна річ, у всіх капелюшки та шапки різного кольору. Тому ми ліпитимемо грибочки з кольорового пластиліну. Отже, почнемо. ІV. Послідовність ліплення гриба — Для кожного гриба, який ви схочете зліпити, приготуйте шматок пластиліну, користуйтеся при цьому стекою. Перед роботою завжди зігрівайте шматок у долонях та розминайте його. Тоді він буде м’яким та податливим. Ніжки грибів сточуйте спочат-ку у вигляді стовпчиків (думайте, які вони мають бути за товщиною). Далі працюйте пальцями, аби уточнити їх форму: подивіться, де ніжка вужча, а де ширша; де вона має заокруглення. Для капелюха скатайте кулю, сте-кою відріжте її половину. А тепер з’єднаємо обидві частини гриба. Для цього знизу в капелюсі зробіть виїмку Вставте туди ніжку і добре примажте обидві частини одна до одної. V. самостійна робота учнів Звучить тиха мелодія. Вчитель читає вірш В. Бутрім «Осінній сум». Ронять жовті слізки У гаях берізки, Шарпає їх віти Злий осінній вітер. В небі сірі хмари, Як страшні примари. Лиш одні опеньки В лісі веселенькі. VI. Дидактична гра «Збір грибів» Учні демонструють свої вироби, а решта відгадує назву гриба, вказуючи, їстівним чи отруйним він є. Учитель нагадує, що навіть отруйні гриби у лісі не можна знищу-вати, бо вони є їжею для багатьох лісових мешканців. VII. Підсумок уроку | |
| |
Переглядів: 7788 | |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Охорона рослин |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Народні промисли України |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Всього коментарів: 0 | |