Ліплення з пластиліну (гриби)
Урок 15

Тема. Ліплення з пластиліну (гриби)

Мета: удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уміння передавати пропорційні особливості будови різних грибів (великих і малень-ких); виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиці, малюнки, муляжі грибів, пластилін, стеки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

II. Повідомлення теми і завдань уроку

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Вступна бесіда.

— Із вірша, який я вам зараз зачитаю, здогадайтесь, хто зараз прийде до нас на урок.

2. Декламування вірша К. Перелісної «Золота осінь».

В парках і садочках,

На доріжки й трави

Падають листочки

Буро-золотаві.

Де не глянь, навколо

Килим кольористий,

Віти напівголі

Й небо синє, чисте.

Метушні немає,

Тиша й прохолода —

Осінь золотава

Тихо-ніжно ходить.

(До класу входитьдівчинка в костюмі осені. В руках у неї — кошик із грибами.

Вона тихо ходить по класу і розсипає листочки.)

О с і н ь. Учні, спробуйте відгадати загадки і ви дізнаєтесь, що знахо-диться у нашому чарівному кошику.

3. Відгадування загадок.

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився,

Може б, з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав. (Гриб)

І великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться анітрішки.

Ліс — улюблений їх край.

А як звати — відгадай! (Гриби)

4. Продовження бесіди.

— Які гриби вам відомі? (Уточнення вчителя про їстівні та неїстівні гри-би.)

5. Перегляд демонстраційного матеріалу з коментарем учителя.

— Одні з них — стрункі, мають досить тендітні ніжки та розлоги, наче па-расольки чи тарілочки, капелюшки. У деяких — на ніжках спіднички. Інші, як, наприклад, білий гриб, виглядають міцними. Ніжки в них товсті, шапки круглі, схожі на половинку кулі. У третіх — капелюшки немов хвилясті. І, певна річ, у всіх капелюшки та шапки різного кольору. Тому ми ліпитимемо грибочки з кольорового пластиліну. Отже, почнемо.

ІV. Послідовність ліплення гриба

— Для кожного гриба, який ви схочете зліпити, приготуйте шматок пластиліну, користуйтеся при цьому стекою.

Перед роботою завжди зігрівайте шматок у долонях та розминайте його. Тоді він буде м’яким та податливим. Ніжки грибів сточуйте спочат-ку у вигляді стовпчиків (думайте, які вони мають бути за товщиною). Далі працюйте пальцями, аби уточнити їх форму: подивіться, де ніжка вужча, а де ширша; де вона має заокруглення. Для капелюха скатайте кулю, сте-кою відріжте її половину. А тепер з’єднаємо обидві частини гриба. Для цього знизу в капелюсі зробіть виїмку Вставте туди ніжку і добре примажте обидві частини одна до одної.

V. самостійна робота учнів

Звучить тиха мелодія. Вчитель читає вірш В. Бутрім «Осінній сум».

Ронять жовті слізки

У гаях берізки,

Шарпає їх віти

Злий осінній вітер.

В небі сірі хмари,

Як страшні примари.

Лиш одні опеньки

В лісі веселенькі.

VI. Дидактична гра «Збір грибів»

Учні демонструють свої вироби, а решта відгадує назву гриба, вказуючи, їстівним чи отруйним він є. Учитель нагадує, що навіть отруйні гриби у лісі не можна знищу-вати, бо вони є їжею для багатьох лісових мешканців.

VII. Підсумок уроку

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 7646 | Рейтинг: 0.0/0
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма...
Українська народна казка «Рукавичка»
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]