Урок № 47 (читання) Тема: Звук [в]. Позначення його буквами В, в ("ве")Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [в] та буквою, що його позначає; вчити виконувати звуко-буквений аналіз слів, читати склади і слова з вивченими буквами; розвивати мовлення учнів, уміння слухати, відтворювати прослухане; виховувати допитливість, бажання дотримуватися правил дорожнього руху. Обладнання: макет дерева з вишнями, на яких написано склад; макет сонечка; предметні малюнки; фішки для звукових моделей; малюнки до загадок; зошити; плакат "Правильно сиди під час письма". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Читання складів На дошці - малюнок дерева з вишеньками, на яких написані склади: ні, на, но, ну, ни, ін, ан, он, ун, ин. - Яка буква повторюється в усіх складах? 2 Повторення вивченої букви і звука - Знайдіть і покажіть букву "єн" в касі. - Які звуки вона позначає на письмі? Біля дерева вчитель ставить малюнок дівчинки. - Хто стоїть біля дерева? - Зі складів, що є на вишеньках, складіть її ім'я. - Яка перша літера в цьому слові? Чому вона велика? 3 Побудова речення та його графічної моделі III. Мотивація навчальної діяльності 1 Виділення нового звука - Погляньте на наше деревце, воно допоможе вам відгадати загадку. Червоненька і смачненька, Дуже з вигляду гарненька. І боки у неї пишні. Влітку смачно їсти... (вишні). - Назвіть перший звук у слові-відгадці. 2 Гра "Впізнай звук" Веселі вишні вкрили віти, Виблискують з гущавини. Василько воду ллє на квіти, Щоб вищі виросли вони. Прослухавши вірш, учні називають слова, у яких почули звук [в]. З Заучування вірша з елементами ейдетики - Як ви вважаєте, який новий звук ви будете вивчати на уроці? IV. Повідомлення теми і завдань уроку - Отже, сьогодні на уроці ви будете вивчати новий звук, познайомитеся із буквою, що позначає його на письмі, спробуєте знайти предмети з навколишнього середовища, на які вона схожа. А також пригадаємо разом, як потрібно переходити вулицю, щоб не трапилось біди. V. Ознайомлення з новим звуком 1 Артикуляція звука [в], віднесення його до приголосних 2 Аналітико-синтетичні вправи 1) Гра "Утвори склад". Учитель називає звуки, учні утворюють з них склади. 2) Гра "Назви звуки". Учитель називає склад, учні називають звуки, з яких він складається. 3) Гра "Злови своє слово". Перший ряд плескає в долоні, якщо [в] чути на початку слова, другий ряд - в середині, третій ряд - в кінці. Слова: вода, лев, ворона, деревце. 4) Гра "Мікрофон по колу". Учні добирають свої слова з новим звуком. 5) Робота в парах. - Серед предметів, зображених на малюнках, виберіть тільки ті, в назвах яких ми чуємо звук [в] і побудуйте звукову модель. Фізкультхвилинка Що ж, мабуть, прийшла пора Трохи відпочити, Я вас хочу на зарядку. Друзі, запросити. Руки вгору піднімаєм, Швидко вниз їх опускаєм. Нахил вправо, нахил вліво - Повторімо знову вміло. VI. Ознайомлення з новою буквою 1 Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву в 2 Місце букви в касі 3 Друкування літер В, в у зошитах Повторення правил сидіння за партою, користування ручкою та розміщення зошита під час письма. o Правила сидіння за партою - Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядування плаката..) o Розміщення зошита на парті - Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притримуйте його. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.) o Як тримати ручку під час письма - Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями - великим, вказівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху - вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки. (Учитель звертає особливу увагу на ліворуких дітей.) 4 Читання складів з вивченою буквою На дошці - малюнок сонечка, в середині буква в, на промінцях - а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади. VII. Робота за Букварем Фізкультхвилинка (гімнастика для очей) Оченята роблять вправи: Вліво, вправо, вліво, вправо. Потім вгору, потім вниз Оченятами дивись! Рухи очима вліво-вправо, вгору-вниз протягом 2 хв. 1 Читання слів зі складом ea, зі звуком [в ] у середині слова 2 Утворення слів з розрізаних складів 3 Словникова робота за сторінкою та ілюстрацією Букваря 4 Складання речень за поданими до малюнка графічними моделями VIII. Підсумок уроку - З якими новими звуками ви ознайомилися на уроці? - Дайте характеристику цим звукам. - Назвіть букву, якою вони позначаються на письмі. - Пригадайте вірш, який вивчили на уроці. Учитель показує малюнки, а учні пригадують вірш. - Який предмет з навколишнього середовища нагадує вам нова буква? - Чого має дотримуватись кожен, хто переходить вулицю? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3400 | |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Твоя квартира. Будь обережним |
Ще про клавіатуру |
Всього коментарів: 0 | |