УРОК 54 Тема: Десяток. Утворення числа 10Мета: ознайомити учнів з десятком — новою одиницею лічби; закріплювати вміння і навички додавати і віднімати в межах 10; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу. Усна лічба 1 Гра «Ланцюжок» 3 + 3 = □ - 4 = □ + 2 = □ - 1 = □ + 6 = 9 10 - 5 = □ + 2 = □ - 4 = □ + 5 = □ + 2 = 10 2 Математичний диктант • 3 збільшити на 7. • 10 зменшити на 9. • Перший доданок — 1, другий доданок — 9. Чому дорівнює сума? • 2 плюс 8 мінус 9. • 10 мінус 7 плюс 0. • Запишіть сусідів числа 9. • Запишіть попереднє число до числа 7. • Запишіть наступне число для числа 4. 3 Веселі задачі • У небі веселка сміється з гори, Які ж різнобарвні її кольори! Червоний, оранжевий, жовтий горять. Зелений і синій — ось їх уже й п’ять. Фіолетовий є й голубий, мов блакить. Скільки ж то всіх їх? Ану, полічіть. • Через поле навпростець Дибав сірий баранець. Три овечки за собою Вів горою з водопою. Ви уважно полічіть, Скільки їх усіх, скажіть! III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Повторення чисел першого десятка ● Каліграфічна хвилинка — Запишіть числа від 1 до 10 (під диктовку вчителя). Конкурс «красунь» (обирання найкращого числа з написаних). 2 Робота з індивідуальним матеріалом — Викладіть на парту 8 кружечків. Додайте до них ще 1 кружечок. — Скільки стало кружечків? (8 + 1 = 9) — Викладіть на парту 9 квадратиків. Додайте до них ще 1 квадратик. — Скільки стало квадратиків? (9 + 1 = 10) — Візьмемо 10 паличок і зв’яжемо їх у пучок. Одержимо 1 десяток паличок. — Десять одиниць — це десяток. — Є предмети, які легше рахувати десятками: яйця, ґудзики, горіхи. 3 Гра «Магазин» На столі вчителя розкладені зошити. Виходять «покупці» і замовляють 1, 2, 3 десятки зошитів, а «продавець» відпускає. ● Фізкульхвилинка Раз — піднятись, підтягнутись, Два — зігнутись, розігнутись, Три — в долоні три плеска, Головою три кивка. На чотири — руки ширше. П’ять — руками помахати, Шість — за парти знову сісти. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Лічба предметів десятками за предметними малюнками 2 Робота із геометричним матеріалом — Накресліть відрізки довжиною 10 і 1 см. — Який відрізок довший? На скільки більше? — Який відрізок коротший? На скільки коротший? — Як порівняти два числа? 3 Самостійна робота 1 + 3 + 6 8 - 5 + 39 - 6 - 0 4 + 5 + 1 9 - 4 + 5 7 - 2 - 2 ● Пальчикова гімнастика Стук-стук-постук, лунає стукіт. Молоточки стукають, Будують будиночок для зайчат — От з таким дахом, От з такими стінами, От з такими вікнами, От з такими дверима, І от з таким замком! (Долоньки над головою.) (Долоньки близько щічок.) (Долоньки перед собою.) (Одна долонька перед собою.) (Зчепили ручки.) 4 4 Складання і розв'язування задач за малюнками 1 варіант — перший малюнок; 2 варіант — другий малюнок. — Чим схожі задачі? Чим відрізняються? на ? > ?, на |_8_ > 5 Логічна задача Серед трьох футбольних м’ячів червоний м’яч важчий за коричневий, а коричневий — важчий за зелений. Який м’яч найважчий? (Червоний) V. Підсумок уроку. Рефлексія — На чотирьох лотках лежить по десятку яєць. Скільки всього яєць лежить на лотках? — Як інакше сказати: у мене є 10 яблук? — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2180 | |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання |
Птахи |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Всього коментарів: 0 | |