УРОК 34 (90-ХВИЛИННИЙ УРОК З ІО-ХВИЛИННОЮ ПЕРЕРВОЮ) Тема: Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і природиМета: ознайомити із значенням природи для життя людей; обговорити правила поведінки в природі; аналіз прикладів позитивного і негативного впливу людини на природу; виховувати любов до природи, бажання захищати її, уміти бачити красу, милуватися нею. Форма уроку: узагальнюючий урок «Довкілля — наш спільний дім». КВК. На уроці присутня вчителька музики. Обладнання: записи пісень «Аве, Марія!», «Пташиний спів»; на переносній дошці: текст для «мудреців», схеми-опори, віршик для фізкультхви линки; «чарівна» скринька, малюнкикапітошки, 7 художніх книжок на тему «Природа». Підготовка до уроку 1. Сформувати дві команди із 7 учнів, придумати назву, емблему, девіз; обрати капітанів. 2. Кожна команда готує по 3 питання. 3. Намалювати два малюнки: — «Майбутнє нашого довкілля» (куточок міста (села), краще біля школи, де все є для ігор, проведення уроків фізкультури, природознавства, зелено: дерева, кущі, квіти, птахи, метелики); — «808!» (той же куточок, але все виглядить огидно: поламане, молодих дерев немає, а старі поламані, скрізь сміття; квітів, пташок, метеликів немає). 4. Малюнки на конкурс «Найкращий куточок на землі». 5. На уроці мови написати твір-казку «Зустріч Людини з Ластівкою». 6. Кожна із п'яти груп вибирає учня для доповіді про спостереження за природою. Хід уроку I. Підсумки спостереження за природою 1. Доповіді учнів. — Яким був місяць квітень: теплий — холодний, сухий — дощовий, вітряний — безвітряний, похмурий — хмарний — ясний? Довести. — Які зміни відбулися в неживій і живій прироДі? — Які цікавинки знайшли учні? — Кому (чому) допомогли учні? 2. Спостереження за природою. На 10 хвилин всі виходять на вулицю. II. Організаційний момент (в класі) Учні сіли за парти у два ряди в залежності від того, за яку команду «вболівають». І ряд: за команду «Струмок», капітан... IIряд: за команду «Сонечко», капітан... За столиком сидять старшокласники... Це журі. Вони люблять і добре знають природу, визначать, хто найкраще знає природу. Переможеним вручать кумедних, але гарненьких Капітошок. Переможцям — цікаві книжки. Успіху всім! III. Ознайомлення з темою, метою 1. Слово вчителя. На уроці Людяності «Довкілля — наш спільний дім» ми поведемо розмову про те: яким повинен бути цей дім для всіх живих і неживих предметів і що може зробити Людина, щоб кожній рослинці, маленькій комашці і кожному було добре в цьому домі. Перевіримо: що ви знаєте про природу, чи вмієте бачити красу і милуватись нею, чи вмієте ви працювати в групі, допомагаючи один одному. Ми — я і мої помічники — оцінимо ваші знання, уміння мислити, доводити, бути уважними до своїх однокласників. Оцінимо, як ви вмієте спостерігати, робити висновки. 2. Презентація команд. IV. Основна частина уроку 1. Оцінювання малюнків на виставці кращих малюнків; казок-творів. Максимальна кількість балів — 5 балів. 2. Команди, на сцену! Журі оцінює зовнішній вигляд, емблеми і девіз. Девіз «Струмка»: «До сонечка біжить, стрибає на камінчиках, хлюпоче і дзвенить». Девіз «Сонечка»: «Все навколо зеленіє, річка ллється і шумить, тихо-тихо вітер віє і з травою гомонить». І це все завдяки Сонечку! 3. Конкурс капітанів. Потрібно розгадати зашифрований текст. Максимальна кількість балів — 3 бали. ЄНШИЛОКВАН ЕНДОРИРП ЕЩИВОДЕРЕС (навколишнє природне середовище). А зараз ви повинні з'ясувати, з яких частин складається природне середовище. В цьому нам допоможуть опори-схеми. Отже, природне середовище складається з: неба, повітря, води, ґрунту, рослин, тварин. — Людина — частинка природи. Вона весь час взаємодіє з нею, не може жити без навколишнього середовища. З якою частинкою природи людина взаємодіє постійно і яка найнебезпечніша для неї? (Людина). Але водночас вона — найцінніший скарб. Кожен із вас — неповторна особистість. 4. Конкурс віршів. Представники обох команд читають вірші про красу, диво-природу. 5. Фізкультхвилинка. 6. Розумова розминка. — Назвати три предмети живої природи. — Назвати три предмети неживої природи. — Що потрібно живій істоті? — Ґрунт — це... — Яка пташка народжує пташенят взимку? — Що таке Червона книга? — Чого люди не знають? 7. Робота з підручником. Алгоритм роботи в парі (Діти домовляються між собою, хто сьогодні «учитель», а хто — «учень»). 1. «Учитель» читає абзац чітко, правильно, а «учень» слідкує. 2. Цей же абзац читає учень. 3. Учитель читає з дошки питання, а учень — відповідає. 4. Якщо учень не зміг відповісти, вчитель дає відповідь. 5.1 так працюють удвох з кожним абзацом. 6. Учитель оцінює відповіді учня. 7. Повідомляють, що завдання виконали. Питання 1. Для чого людина вивчає природу? 2. Що допомогло людині зробити літак і інші предмети? 3. В чому краса природи? 4. Як природа допомагає людині? 5. Які звичаї є у народі? 6. Чому природа — непрочитана книжка? (Відповідають дві-три пари, обов'язково капітани). — У природі все взаємопов'язано, жоден предмет живої природи не може існувати, жити без неживої природи. І все це створено так розумно, прекрасно, гармонійно, що викликає у людей подив. І багато що нам незрозуміло. Людина вчиться гармонії, порядку, розуму у природи. Природа ще далеко не прочитана книжка. 8. Екологічна гра «Павутинка». Всі 7 членів команди держать у руках певний малюнок, і капітан — Людина зв'язує їх ниткою (павутинкою). (Наприклад: калина, бджілка, пташка, струмок, повітря, сонце і людина). 9. «Майбутнє нашого довкілля». Вчитель показує два куточки природи. Учні розповідають, в якому середовищі хочуть жити і що для цього потрібно робити. VI. Підсумок уроку — Маленьке довкілля — це наше місто (село). А велике довкілля — це наша рідна Україна. | |
| |
Переглядів: 4116 | |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село) |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Всього коментарів: 0 | |