Урок 5 Тема. На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передають дії, виконувані на уроці образотворчого мистецтва. Поширення реченьМета. Вчити складати речення, що передають дії, виконувані на уроці образотворчого мистецтва; розвивати мовлення, збагачувати лексичний словник; формувати прагнення пізнавати шкільне життя. Матеріали і обладнання. Фотографії з життя класу; зошит з розвитку мовлення. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів. 1. Робота в зошиті. Завдання 1. Відгадайте загадку, подану в зошиті. Скажіть, про що ми сьогодні будемо говорити. Дає здоров'я спорт. Вагу - солодкий торт. Мед - працьовиті бджоли. Знання глибокі - школа. - Назвіть дії, які виконують у школі діти. - Чи можна всі ці дії виконати на одному уроці? Завдання 2. Виконайте арифметичні дії. Відгадайте і запишіть назви шкільних предметів. Мак - к + тема + тин - н + ка = математика. Муха - ха + зи + каша - ша = музика. Молоко - ло - ко + вата — та = мова. Завдання 3. Які ще назви шкільних предметів ви знаєте? Запишіть. 2. Слухання віршів. - До яких навчальних предметів підходять ці вірші? - На яких уроках ви вивчаєте те, що описано у віршах? Роботяща Люба Клаптик ситцю я покраю, Хусточок з нього нашию, Помережу їх по краю, Пов'яжу лялькам на шию. (В. Плахотников) Чого сонце червоне І чого таке сонце червоне, І не втомлюється, й не холоне? А того, що вмивається в морі Ще тоді, коли світяться зорі. Витирається білим туманом, Щоб завжди бути чистим, рум'яним. Я вмиватимусь також у морі Ще тоді, коли світяться зорі. Рушником натиратиму тіло, Щоб, як сонце, воно червоніло. (В. Швець) Дубочки Проти сонця на горбочку Випинаються дубочки: Свіжий вітер повіва: «Раз-два! Раз-два!» Так щоранку всі дубочки Роблять вправи на горбочку – І тому вони гінкі, І тому вони стрункі. (Г. Демченко) Розведу я фарби, Намалюю свято. Сонячно і гарно. Прапорів багато! (І. Жиленко) Мова наша, мова – Мова кольорова, В ній гроза травнева Й тиша вечорова. (Д. Білоус) III. Визначення завдань уроку. 1. Робота за змістом фотографій класу. Складання коротких висловлювань. Поділ класу на групи. Вчитель ділить клас на групи. Кожна група отримує пронумеровану картку. Далі вчитель пропонує вибрати фотографію, що співпадає з номером картки. 2. Самостійна робота груп. Кожна група повинна пригадати, на якому уроці зроблено фотографію, і розповісти, чим займалися учні на цьому уроці. 3. Розповіді за змістом фотографій (один учень від групи). Фізкультхвилинка. «Збираємо гриби» Ми йдемо до лісу. (Крокують). У руках о-о-о-такий кошик. (Розводять руки в сторони, показуючи розмір кошика). Над головою шумлять о-о-о-такі дерева. (Стають навшпиньки, піднімають руки вгору, потягуються). Між деревами стрибає сірий зайчик ось так. (Стрибають). Ось побачили грибочок. Зірвемо його. (Присідають). Покладемо в кошик, і - далі. (Крокують). А он ще грибок. Зірвімо і його. (Присідають). Ой, ми заблукали! Погукаймо друзів: «Ау!» У нас по-о-о-вний кошик грибів. (Показують руками розмір кошика). Погуляли, відпочили. Час повертатися на урок. 4. Поширення речень словами — назвами дій. Учні слухають речення, поширюють їх назвами дій. 1) На уроці української мови ми ... вправу 17, а потім .... 2) Олег швидко ... правило і ... його. 3) На уроці трудового навчання ми ..., ..., ... . Задачу треба ..., ..., ... . 5. Бесіда про урок образотворчого мистецтва. Учні слухають вірш і розказують, про який урок йтиметься далі. - Намалюю пісню. - А покажеш, як? - Бачиш радіо навкруг, - Намалюю тата. - А покажеш, як? - Ось газета величезна, Так. - Намалюю маму. - А покажеш, як? Дуже холодно навкруг. - Намалюю щастя. - Як? - Всі здорові. Хліба вдосталь - кожному. (Я. Петерс) - Назвіть якнайбільше дій, які ви виконуєте на цьому уроці.
6. Робота в зошиті. Завдання 4. Розгляньте малюнок. Який урок зображено на ньому? Розкажіть повними реченнями, що роблять учні на малюнку. (Троє-четверо учнів розповідають). Вчитель слідкує, щоб кожен учень сказав два-три пов'язані за змістом речення. - Пригадайте наш останній урок образотворчого мистецтва. Що ми робили на уроці? Назвіть тільки дії. (Учні називають дії, а вчитель записує на дошці). 7. Самостійна робота. Завдання 5. Складіть і запишіть три речення про те, що ви робили на уроці образотворчого мистецтва. 8. Перевірка роботи. Завдання 6. Перечитайте. Виправте помилки. Двоє-троє учнів читають речення, інші аналізують їх. 9. Робота в парах. Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради один одному. V. Підсумок уроку. - Які слова - назви предметів, назви ознак чи назви дій ми сьогодні найчастіше вживали, говорячи про шкільні предмети? - Ви помітили, як багато слів - назв дій ми сьогодні називали. Наша мова - як море. І я хочу закінчити наш урок словами про українську мову: «Мово рідна! Ти нескінченна, могутня, глибока. В тобі мудрість віків і пам'ять тисячоліть, і зойк матерів у годину лиху... В тобі, мово, неосяжна душа народу - його щирість, радощі і печалі, його труд і піт, і кров, і сміх, і безсмертя його...» (За С. Плачиндою) - Тож, вчимося рідної мови кожної хвилини. VI. Домашнє завдання. - Намалюйте букет квітів. Складіть про нього два-три речення. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2963 | |
Властивості паперу. робота з папером |
Школа ввічливості. Гостини |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |