Урок № 26 Тема: Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. «Дивовижні метелики».Мета: ознайомити дітей з деякими фактами з життя метеликів, характерними особливостями будови комах; продовжити формувати поняття про виражальні можливості теплих та холодних кольорів; розвивати сприйняття, вміння бачити прекрасне у природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи, викликати бажання зберегти, її красу. Обладнання: малюнки, мультимедійна презентація, копютер, фарба гуаш, олівці, папір, палітра, пензлики, серветки. Хід уроку І. Організаційний момент – Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас в гості прилетів метелик із чарівного лужку. ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Перегляд відео: – Наш гість хоче розповісти нам про метеликів. Давайте подивимося відео, щоб відповісти який вигляд мають метелики. – Отже, які крила у метеликів? (У метеликів різнокольорові крила.) – Які вусики у метеликів? (Вусики підкручені, чорного кольору.) – Яких метеликів ви знаєте? 2. Розповідь про метеликів: – Древні римляни думали, що метелики походять від квіток, які відірвалися від рослин. – Уже в травні можна зустріти гарного метелика-адмірала. В адмірала на передніх оксамитово-чорних крилах наче накладено яскраво-червону смужку, а на задніх – таку ж облямівку з чорними цяточками. За таке урочисте вбрання і назвали цю комашину адміралом. – Найбільш відомий в народі шкідник номер один – білан капустяний – це досить великий метелик з білими крилами і чорними верхівковими плямами на передніх крилах. Метелик відкладає жовтуваті яйця на нижній поверхні листків капусти, і гусінь, що вилазить з них, обгризає листя. – Зрідка в Карпатах зустрічається аполлон – великий гарний метелик. Передні крила в нього білі з чорними цятками, а задні – білі з двома червоними серединними плямами, оточеними чорним. Про свою неїстівність він попереджає сам: якщо його потривожити, падає на землю, розправляє крила, демонструючи червоні плями. Аполлон внесений до Червоної книги України. Один із найкрасивіших метеликів на землі – парусник Поліксена, що зустрічається на Півдні нашої країни, також занесений до Червоної книги України. – Метеликів як і інших тварин потрібно охороняти, адже зникнення малесеньких метеликів може викликати загибель цілої планети. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку: – Діти, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні малювати? (Метеликів.) – Так сьогодні ми намалюємо нашого маленького гостя, використовуючи техніку малювання гуашшю. IV. Засвоєння нових знань 1. Бесіда за картиною (2 хв) – Ось так бачить світ метеликів молодий художник Дмитро Кустанович (показ картини). Ця картина називається «Метелики». Дмитро Кустанович народився у Мінську в Білорусії, ще з дитинства почав малювати, після закінчення університету серйозно почав займатися малюванням і через деякий час став відомим художником. Зараз він мешкає в Росії. Подивіться уважно на картину. Який настрій вона викликає? – Які кольори використовує художник? – Як він зображує метеликів? – Як би ви назвали цю картину? 2. Показ зразка малюнка – А ось так я намалювала метеликів (показ зразка). – І сьогодні наш гість пропонує намалювати метеликів у техніці гуаш. Хотілося б нагадати, що гуаш це непрозора техніка, основний прийом – розбілювання, тобто змішування фарби білого кольору та іншого кольору. – Отже, який основний прийом використовують у техніці гуаш? (Прийом розбілювання.) 3. Фізкультхвилинка V. Практична робота 1. Пояснення поетапного малювання метелика: – Малюємо коло. (Показ поетапного малювання на комп’ютері та паралельне виконання роботи вчителем на дошці, а учнями в альбомах.) – Малюємо овал, який накладаємо на коло. – Малюємо трикутник, він допоможе нам зобразити крила. – Заокруглюємо кути у трикутнику. – Витираємо непотрібні лінії. – Малюємо вусики, ніжки, носик, очі, рот. – Розфарбовуємо метелика різними кольорами. – За допомогою олівця і фарби робимо невеликі кола на метелику. 2. Показ малюнків учнів, їх аналіз. VІ. Підсумок уроку: – Отже, що нового ви дізналися на уроці? – Який прийом малювання ми використовували? – Яких метеликів ви знаєте? – Які з них занесені до Червоної книги? – Діти, чому не можна ловити метеликів? – Діти, ви всі молодці наш гість метелик дуже задоволений вашою роботою. – Урок закінчено! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3851 | |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Всього коментарів: 0 | |