УРОК 17 Тема. Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто й ми»Мета: 1. Дати загальне уявлення про архітектуру як вид мистецтва; ознайомити з пам’ятниками архітектури; вивчити об’ємні геометричні форми. 2. Розвивати вміння бачити споруду як сукупність простих об’ємів; навчити поєднувати об’ємні форми для виявлення основного призначення того чи іншого будинку. 3. Виховувати повагу до праці архітектора, любов і дбайливе ставлення до пам’ятників архітектури. Обладнання: матеріали: фломастери або кольорові олівці (на вибір), папір; альбом із шаблонами (с. 31—32); зоровий ряд: демонстраційна таблиця «Основні геометричні форми»; приклади декору будинків, споруд із різних будівельних матеріалів; малюнок «Архітектор під час роботи». Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Діти, де ми з вами живемо? — Що нас оточує? — Чи можемо ми обійтися без усього того, що нас оточує? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Чи знаєте ви казку С. Михалкова «Троє поросят»? Це казка про трьох веселих поросят, які напередодні зими вирішили побудувати собі будинки і обрали матеріал, з якого будуватимуть: Ніф-Ніф збудував будинок із соломи; Нуф-Нуф — з гілок, а дах покрив сухим листям; Наф-Наф змайстрував будинок з каменю. Прийшов вовк, дунув на солом’яний будинок Ніф-Ніфа один раз, другий, а з третього разу будинок розвалився. З п’ятого разу захитався й розвалився будинок Нуф-Нуфа. І тільки кам’яний будинок Наф-Нафа залишився цілим і непошкодженим, у ньому поросята сховалися від вовка. Кам’яний будинок виявився найміцнішим. IV. Оголошення теми уроку На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з одним із найцікавіших видів мистецтва — архітектурою, спробуємо зрозуміти, у чому її особливості. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Будинки, у яких ми живемо, магазини, школи, театри, вокзали, лікарні — усе це будівлі, архітектурні споруди. У Стародавній Греції слово «архітектура» означало «головне будівництво», а в Стародавньому Римі були сформульовані основні вимоги до архітектора. Якщо будинок відповідає своєму призна- ченню, якщо він міцний, то, щоб стати витвором мистецтва, він має бути гарним. Гарна, але недовговічна будівля не має сенсу. Архітектор будує витвір архітектури. Чимало таких будинків, міцних і гарних, збереглося до сьогодні як найдавніші пам’ятники, що викликають інтерес у сучасників. Із чого починається спорудження будинку? Коли в людини немає житла, ми говоримо: «У неї немає даху над головою». Але дах не може висіти в повітрі, його має щось підтримувати, він повинен на щось спиратися. Стіни, стовпи, стаючи опорою для покрівлі, відгороджують простір від іншого світу. Створюється внутрішній простір, замкнений у зовнішні об’єми. (Таблиця «Основні об’ємні геометричні форми» або альбом із шаблонами, с. 31.) Поєднання різних об’ємів і створює вигляд архітектурного спорудження. Кожний об’єм має своє призначення: у великій формі може розташовуватися зал для глядачів, арена цирку, спортивний майданчик, у малих формах — кафе, кімната відпочинку, службові приміщення. Важливу роль відіграють матеріали, з яких зроблені будинки, вони доповнюють художній образ. Подивіться на дерев’яну хату: вона може бути коричневого, жовтого, блакитного кольору… Яке колірне багатство! Але ж усе це натуральне дерево: осика, ялина, сосна. Чудово виглядають у спорудах граніт, піщаник, цегла, скло. Для оздоблення використовують різнобарвні плитки, скульптурні прикраси, розписи, декорують вікна, вхід. VI. Практична робота Виконання композиції «Місто й ми». Давайте створимо місто, де є будинки, у яких живуть люди; заводи, фабрики, на яких працюють; школи, магазини, театри та інші споруди. (На початку уроку можна поділити дітей на групи для створення декількох вулиць із назвами, заздалегідь придуманими дітьми.) Під час виконання роботи пам’ятайте про таке. Кожен із вас малює який-небудь один будинок. Ви всі маєте провести лінію землі, оскільки він стоїть на землі. За зовнішнім виглядом будівлі має бути зрозуміло, що це, для чого споруда призначена. (У процесі роботи вчитель коректує роботу учнів. В індивідуальному порядку визначає загальні помилки й дає поради щодо їх виправлення. Усі малюнки викладаються в одну лінію, яка має збігатися з лініями землі усіх малюнків, у результаті чого створюється враження вулиці.) VII. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація робіт. Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, аркуш білого паперу, ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 3589 | |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Як людина сприймає інформацію |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23 |
Твої руки. Чутливість шкіри |
Всього коментарів: 0 | |