Урок № 14 Тема: Інформація. Як людина сприймає інформацію. Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint.Мета уроку:
Обладнання: програма «Paint». Хід уроку
І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки. Діти ми з вами знаходимось у комп’ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи правильно вчинили учні, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас? 1. Учень, виконуючи завдання за карткою, прикріпив її скотчем до екрана монітора.
2. Займаючи робочі місця за комп’ютером, два учні»пробивали» собі дорогу, розштовхуючи усіх ліктями.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. 1. Робота над запитаннями. Ви вже знаєте, як поводитись у комп’ютерному класі, вивчили багато нового і цікавого на уроках інформатики.
2. Перевірка завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 29 з підручника.
Розминка. Діти, сьогодні ми продовжимо малювати і розв’язувати задачі для допитливих. Завдання 1. Розмалюй квадратики 4-ма різними кольорами (червоним, жовтим, синім, зеленим) так, щоб кольори не повторювалися ні по діагоналі, ні по рядках, ні по стовпчиках.
Завдання 2. У двох білочок 10 горішків. Чи може у однієї з них бути на 9 горішків більше, ніж у другої? Повідомлення теми і мети уроку. Діти, сьогодні ви ознайомитесь із корисною і некорисною, доступною і недоступною, істинною і хибною інформацією. Тема нашого уроку: «У школі детективів». (Тема записана на дошці). ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Ознайомлення учнів з різними видами інформації. Розповідь казки вчителем «У школі детективів». Ґномик Мудрунчик запізнювався на перший урок. Він дуже посп-ішав і дуже хвилювався. Адже запізнюватися незручно. І до того ж він неодмінно пропустить щось цікаве, не отримає важливої інформації. Всім відомо, що інформація корисна, коли отримана своєчасно. Ну що корисного, якщо про дощ дізнаєшся тоді, коли він вже ллє, і ти йдеш вулицею без парасольки. От якби ця інформація надійшла до тебе своєчасно, то була б корисною, і парасолька захистила б тебе від дощу. Урок уже давно розпочався, і гномик Мудрунчик не одразу зрозумів, про що йдеться. Але детектив Агата говорила про цілком зрозумілі речі. — Злодій залишив чіткі глибокі сліди від кросівок на землі. Для когось це, може, й непотрібна і некорисна інформація. Але для нас, детективів, ця інформація дуже корисна. Завдяки їй можна встановити розмір ноги, з'ясувати, кому належить це взуття. - Так, - не втримався і голосно вигукнув Мудрунчик, - я бачив по телебаченню, як таким чином знайшли грабіжника! Усі загомоніли. Кожен з маленьких гномів-детективів хотів розповісти про випадки, які він знав. Тоді детектив Агата зупинила гномів і поставила таке запитання: — Рудий клоун розбив коштовну вазу й сказав, що це зробив Мудрунчик. Інформація, яку повідомив клоун, є істинною чи хибною! — Це неправда! Це хибна інформація, - обурився Мудрунчик. — А сліди на землі - це інформація? — продовжувала запитува- — Так, — дружно відповіли гноми. — Але це інформація для детектива. І не завжди можна роздивитися Почалася перерва. Гномики обговорювали випадки, про які не змогли розповісти на уроці. А Мудрунчик записав у свій блокнот, що інформація може бути корисною і некорисною, доступною і недоступною, істинною і хибною. 2. Робота з підручником. А тепер, діти, відкрийте підручник на с. 30. Знайдіть у тексті «У школі детективів» приклади корисної і хибної інформації. 3. Фізкультхвилинка. Діти, станьте біля парт, проведемо фізкультхвилинку. 1-2 – всі пірнають; 3-4 – виринають; 5-6 – на воді кріпнуть крильця молоді; 7-8 – що є сили всі до берега поплили; 9-10 – обтрусились і за парти опустились. ІV. Робота за комп’ютером. 1. Бесіда. А зараз ми перейдемо до роботи за комп’ютером. Пригадайте, на якій відстані від екрана монітора треба сидіти? Тихенько сядьте за свій комп’ютер. Сьогодні ви будете вчитися розфарбовувати свій малюнок. Спочатку намалюйте веселку олівцем. Тепер подивіться на панель інструментів. Підведіть курсор до пензлика і клацніть лівою кнопкою миші. Коли ви оберете пензлик, то під панеллю інструментів з’являються у прямокутнику одразу дванадцять пензликів. Всі вони різні, різної товщини. Оберіть пензлик і окуніть його у фарбу. Для цього внизу в лівій частині екрана є панель з різнокольоровими квадратиками. Це палітра. Оберіть колір. Для цього підведіть вказівник миші до квадратика з цим кольором і клацніть лівою кнопкою миші. Фарба цього кольору потрапить в окремий квадрат зліва на палітрі. Ось тепер можете розмальовувати веселку. Якщо потрібен інший колір, клацніть лівою кнопкою миші на інший квадратик палітри, і колір зміниться у квадратику зліва. Ви зможете фарбувати веселку іншим кольором. 2. Словникова робота. Палітра – це панель з різнокольоровими квадратиками. 3. Практична робота учнів Учні створюють малюнок. 4. Релаксація. Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.
V. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку. Урок наближається до кінця. Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.
VІ. Домашнє завдання. Виконати завдання «Для розумників і розумниць» (Підручник, сторінка 31) Завдання легше.
Завдання складніше.
| |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Переглядів: 2206 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Твоя квартира. Будь обережним |
Наш вернісаж |
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту |
Симетричне вирізування |
Всього коментарів: 0 | |