Урок 35 (читання) Тема: Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою. "Щедра осінь" (збірка віршів)Мета: закріпити знання учнів про вивчені букви, їх звукове значення; поповнювати активний словниковий запас учнів; розвивати в учнів навички свідомого й виразного читання; удосконалювати навички складання речень за схемами, звукового аналізу слів; збагачувати активний словник учнів; виховувати у дітей почуття дружби й товариськості, любов та повагу до українських традицій та символів. Обладнання: каса букв; предметні малюнки; загадки; збірка віршів "Щедра осінь" (K.: ТОВ "АВДІ", 2009); звуко-складові та звуко-буквені схеми; макет потяга зі звуками; картки для гри "Поле чудес". ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Швидко пролунав дзвінок: Розпочати час урок. Ми навчаємось старанно, І працюєм залюбки. Друзі скажуть: "Бездоганно!, Ви усі - розумники!" II. Повідомлення теми і завдань уроку - Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про звукові значення вивчених букв. III. Повторення вивченого матеріалу - Які звуки ви вже знаєте? ([а], [у], [о]) - Які це звуки? (Голосні) - Якими буквами позначаються ці звуки? Назвіть їх. - А зараз давайте пригадаємо, як правильно сидіти за партою. Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгляд плаката.) 1 Гра "Веселий потяг" На дошці - макет потяга. - Я буду називати слова, якщо у цих словах є звук [а], [у] або [о], ви будете казати, у який вагон треба "посадити" це слово. їжак, кінь, метелик, акула, огірок, курка, яструб, порося, свічка, слон. 2 Гра "Добери слово" - Зараз ми пограємо у гру "Поле чудес". А ось і завдання. Вам потрібно підібрати слова, які б підходили до схеми. (Варіанти відповідей: мак, рак, бал, бак тощо.) (Варіанти відповідей: дом, сом, лом, сон, хор тощо.) (Варіанти відповідей: кут, кум, жук, луг тощо.) Фізкультхвилинка Хмарка сонечко закрила, Пострибаєм зайченятами, Срібні зірочки зронила. Політаєм пташенятами, Ми ті зірки пошукаєм, Потанцюємо ще трішки, На подвір'ї позбираєм. Щоб спочили наші ніжки. - Всі веселі? - Так! - Чудово! А тепер до праці знову. З Гра "Допоможи Буратіно" - Буратіно розсипав звукові схеми і малюнки та не може їх зібрати. Давайте допоможемо йому. IV. Узагальнення вивченого матеріалу 1 Конкурс на кращого скоромовця Читання скоромовки з дошки "луною" за вчителем, поступово прискорюючи темп. Ой був собі коточок, Украв собі клубочок Та й сховався в куточок. 2 Робота з дитячою книжкою "Осінь щедра золота" (збірка віршів, с. 10) ГОРОБИНА Хто в хустині червоненькій Став у лісі між дубів? Може, дівчинка маленька Назбирать прийшла грибів? Ні, не дівчинка там стала, Горобина вироста. їй хустину гаптувала Щедра осінь золота. М. Познанська - Послухайте уважно вірш. Скажіть, чи відповідає його зміст малюнку? Учитель зачитує вірш, діти розглядають ілюстрацію до вірша. 3 Підготовка до самостійного читання. Робота над складними словами Хустині червоненькій дівчинка Дівчинка назбирать прийшла Горобина гаптувала щедра Пояснення значення слова гаптувала. 4 Бесіда за змістом вірша - Про кого йдеться у віршику? - Чому деревце калини порівнюють із маленькою дівчинкою? - Якими фарбами ви б розфарбували цей малюнок? - Розкажіть, що ви знаєте про калину. Фізкультхвилинка (вправи для очей) 1. Голова нерухома. Підняти очі вгору. Зробити ними рухи по колу за годинниковою стрілкою, проти годинникової стрілки. Повторити 3-6 разів. Вправа сприяє розвитку складних рухів очей і підвищує стійкість вестибулярних реакцій. 2. На рахунок 1-4 заплющити очі, сильно напружуючи очні м ' язи; на рахунок 1-6 розплющити їх, розслабивши м'язи очей, та дивитись у далечінь. Повторити 4-5 разів. Розповідь вчителя про калину - У кожного народу є свої рослини-символи. Люди вірять, що такі рослини бережуть і захищають їх, а тому люблять і прославляють ці символи. Для українців такими є верба і калина. Правду каже українське прислів'я: "Без верби та калини нема України". Калина - це дерево нашого українського роду. Калиною прикрашали не тільки рушники або сорочки. Цвіт калини дівчата вплітали у віночки. Калина у вінку - ознака краси та вроди. Тому про дівочу красу можна почути: "Гарна, як калина". Але калину використовують не тільки як прикрасу. Про яке використання калини ви ще знаєте? Учні читають вірш по рядках один за одним. 5 Друкування слів Учитель роздає учням аркуші паперу. Учні друкують слова з дошки "калина", "осінь", "хустинка". - Зробіть звуко-буквений аналіз цих слів. Визначте, де знаходяться букви А, У, О - на початку, в середині чи в кінці слова. V. Підсумок уроку - Назвіть звуки, які вивчили. - Які вони? Чому? Доведіть. - Якими буквами позначаються ці звуки на письмі? - Що цікавого дізналися на уроці? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2616 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Ура! Канікули! |
Звірі |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Всього коментарів: 0 | |