УРОК 114 Тема: Читання, запис і порівняння чисел. Одноцифрові і двоцифрові числа. Попереднє й наступне число до даного. Додавання й віднімання одиниці. Ознайомлення з гривнеюМета: закріпити знання усної і письмової нумерації чисел першої сотні; вправляти у визначенні попереднього і наступного числа до даного числа, додаванні і відніманні одиниці, вмінні складати і розв'язувати задачі; ознайомити учнів із гривнею; розвивати мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Вже дзвінок сигнал нам дав — Працювати час настав. Тож і ти часу не гай, Працювати починай. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Робота за таблицею Зменшуване 18 12 13 12 Від’ємник985 9 Різниця6 8 73 — Що отримаємо, якщо від зменшуваного відняти різницю? (Від’ємник) 2 Усне розв'язування задач На дошці — малюнок двох кошиків, біля одного запис «8 кг», біля іншого — «на 2 кг більше». Пропонується скласти умову задачі, поставити питання. Задачу розв’язують, потім біля другого кошика замість першого запису з’являється інший: «10 кг». — Що тепер можна дізнатися? Складіть задачу. — Покажіть карткою, якою дією розв’яжете цю задачу. — Покажіть відповідь задачі. Кожного разу корисно відзначати особливість цих задач: відповідь першої задачі виходить з умови другої. 3 Практична роботи з дидактичним матеріалом — Покладіть 8 кружечків, відсуньте у бік 5 кружечків. Скільки кружечків залишилося? — А якщо присунемо ті, що залишилися, 3 кружечки, то скільки отримаємо? — Намалюйте 6 трикутних прапорців. — Учениця намалювала 6 прапорців. Коли вона розфарбувала декілька прапорців, то їй залишилося розфарбувати 2 прапорці. Скільки прапорців вона розфарбувала? — Як дізнатися, скільки вона розфарбувала? — З усіх 6 прапорців закриємо ті 2 прапорці, які їй залишилося розфарбувати. — Скільки у неї було розфарбованих прапорців? (Шість без двох.) — Отже, від 6 треба відняти 2. Запишемо розв’язання: 6 - 2 = 4. Відповідь: 4 прапорці. — Розфарбуйте 4 прапорці. 4 Ознайомлення з гривнею Нагадати дітям, які монети і купюри є в нашій країні, потім запитати. — Якими грошовими знаками може дати здачу касир, якщо йому потрібно видати 11 грн, 12 грн, 13 грн, і т. ін. до 20 грн? При відповідях діти повинні використовувати схематичні малюнки грошових знаків (прямокутники з числами 10, 5, 2, 1). — Якими двома однаковими монетами можна розміняти купюру в 10 гривень? 5 Арифметичний диктант Учитель записує на дошці числа 10, 1, 9 і проводить арифметичний диктант. — Записуйте відповіді у рядок. — Знайдіть різницю чисел 10 і 1. Знайдіть суму чисел 10 і 1 і відніміть від неї 9. Знайдіть різницю чисел 10 і 1 і відніміть від неї 9. — наступні відповіді записуйте в другому рядку. — Знайдіть суму чисел 10 і 1. Знайдіть різницю чисел 9 і 1 і додайте її до 10. Знайдіть суму чисел 9 і 1 і додайте її до 10. — Прочитайте числа, записані в першому рядку. (9; 2; 0) — Скільки цифр знадобилося для запису кожного числа? — Прочитайте числа, записані в другому рядку. (11; 18; 20) — Скільки цифр знадобилося для запису кожного числа в цьому рядку? (Числа 9; 2; 0 — це одноцифрові числа, а числа 11; 18; 20 — двоцифрові числа.) — які числа називаються одноцифровими, а які — двоцифровими? чому? — наведіть свої приклади одноцифрових і двоцифрових чисел. — Одноцифрове число містить тільки одиниці і записується однією цифрою, двоцифрове число обов’язково містить десятки, записується двома цифрами, тому 01, 02 не є двоцифровими числами. Слід звернути увагу на запис числа 100: використано три цифри, це найменше трицифрове число, перше у ряді трицифрових чисел. — Запишіть число, яке стоїть перед числом 40. — Запишіть число, що йде за числом 59. — Яке число стоїть між 39 і 41. — Запишіть число, в якому 6 дес. і 4 од. — Складіть і запишіть числа, використовуючи три задані цифри (2; 4; 9; 0; 5; 8). — Чому в другому випадку можна скласти тільки 4 числа, а не 6, як у першому випадку? 6 Хвилинка каліграфії — Запишіть усі числа сьомого десятка. ● Фізкультхвилинка Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити: Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Треба трошки пострибати, І в долоні поплескати. Плесніть, діти, кілька раз, За роботу — все гаразд! III. Розвиток математичних знань 1 Виконання завдань • Василько заплатив за булочку 9 монет по 10 к. Скільки коштує булочка? • У бабусі було 8 мотків ниток по 10 м у кожному мотку. На плетіння рукавичок вона використала 60 м ниток. Скільки метрів ниток залишилося у бабусі? • Дано числа 6; 1; 8; 0; 9; 61; 90; 88; 19. — Скільки чисел записано? — Скільки використовували різних цифр? — Яке одноцифрове число найменше? Найбільше двоцифрове? — Прочитайте спочатку двоцифрові числа, потім — одно-цифрові. 2 Розв'язування прикладів з коментуванням 16 + 140 - 1 100 - 1 75- 1 66 + 1 99+ 1 18 - 140+ 1 48 + 155 - 1 Висновок. Додавши до числа 1, ми отримуємо число, що йде за ним при лічбі — наступне, а віднявши 1 — число, яке йде при лічбі перед ним — попереднє. 3 Складання і розв'язування задач Кораблик — 9 грн. ---------------1 Лялька—?, на 4 к. дешевша Щоб дізнатися про ціну ляльки, потрібно від 9 грн відняти 1 грн і перетворити її на копійки. Учитель пояснює, що 1 грн — це 100 к., тобто 10 десятків копійок (10 монет по 10 копійок). — Візьмемо одну монету вартістю 10 к., віднімемо 4 к., дістанемо 6 к. Ще залишилося 9 монет по 10 к., тобто 9 десятків копійок, чи 90 копійок і 8 грн. Таким чином, 8 грн + 90 к. + 6 к. = = 8 грн 96 к. Літачок — 8 грн --------------1 Конячка — ?, на 4 грн дешевша — Змініть питання так, щоб задача розв’язувалася двома діями. 4 Офтальмологічна пауза 5 Виконання завдань • Назвіть «сусідів» кожного з чисел: 20; 48; 19; 10; 39. • Яка сторінка йде за сторінкою 47? за сторінкою 59? за сторінкою 99? • Яка сторінка передує сторінці 30? сторінці 44? сторінці 90? 6 Розв'язування логічних задач • Сергійко пофарбував сторони кубика різними фарбами. Скільки фарб для цього знадобилося? (6) • У понеділок Ганна розв’язала одну задачу, у вівторок — дві задачі, в середу — три і так далі. Скільки задач вона розв’язала у неділю? (7) • На терезах, які знаходяться в рівновазі, на одній шальці лежить 1 морквина і 2 однакових редиски. На іншій шальці — 2 такі самі морквини й 1 така сама редиска. Що легше — морквина чи редиска? (Однаково) IV. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що сподобалося на уроці? — Яке завдання здалося складним? — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3559 | |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Твоя квартира. Будь обережним |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Всього коментарів: 0 | |