💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел (закріплення). Складені задачі на збільшення й зменшення суми двох чисел на кілька одиниць

Урок 61

Тема. Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел (закріплення). Складені задачі на збільшення й зменшення суми двох чисел на кілька одиниць. Знаходження значень виразів з буквеним компонентом

Мета: закріплювати в учнів уміння письмово додавати й віднімати двоцифрові числа; складати й розв’язувати задачі на дві дії.

Обладнання: таблиця для усних обчислень, предметні малюнки, картки для гри, сніжинки, білий аркуш.

Хід уроку

I. Актуалізація знань учнів

— Подивіться у вікно.

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила,

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте: хто вона,

Бабуся чепурна? (Зима)

— Які ознаки зими ви бачите?

— Зараз у нас буде зимовий математичний урок.

— Яке ваше улюблене свято буде незабаром? (Новий рік)

— Хто головні герої на цьому святі?

— У ці передноворічні дні в Діда Мороза дуже багато справ. Можливо, знадобиться йому і наша допомога.

Сьогодні на уроці ми будемо додавати й віднімати двоцифрові числа, розв’язувати задачі, і розгадаємо, що нам прислав Дід Мороз.

(На дошці — білий аркуш, що прикриває картинку. Аркуш розрізано на 10 частин.)

— За правильні відповіді збиратимете сніжинки.

1. Усна лічба

1) Учні записують відповіді.

• 20 ялинок у лісі росли,

В школу ялинку одну відвезли.

Скільки ялинок лишилося там?

Добре подумаєш — скажеш це сам.

• Снігуронька запакувала 47 подарунків для малят, залишилося ще 25.

Скільки подарунків отримають малята від Снігуроньки?

• Знайдіть суму чисел 37 і 22, і ви дізнаєтесь, скільки ліхтариків на ялинці у Діда Мороза.

— Хто не помилився жодного разу, візьміть дві сніжинки. Дід Мороз дозволяє вам відкрити частинку № 1, бо ми добре виконали завдання.

2) Гра «Спустімося з гірки».

3) Каліграфічна хвилинка.

Записати усі двоцифрові числа, які містять цифру 8.

4) Виконання завдань № 461, № 463. (Відкриємо частинку 2.)

— Снігуронька хотіла зателефонувати Діду Морозу, розповісти зимові новини, але він змінив номер. Виконавши ці завдання, ми знатимемо його номер.

85 24 100 52 36 40 30 41

8 8 8 1 1 1 5 5

Діти записують правильні відповіді у таблицю. Якщо відповідь правильна, то вчитель відкриває цифри телефону.

II. Узагальнення й систематизація знань учнів

1. Відкриємо частинку № 3

— За допомогу Снігуронька подарувала нам чарівні яблучка. З них потрібно зняти чари — порівняти вирази. Але не забувайте: чим більше яблуко, тим цікавіше на ньому завдання. Оберіть собі будь-яке.

— Запишіть відповіді. Якщо правильно розв’язані нерівності з першого яблука, візьміть 3 сніжинки, з другого — 2 сніжинки.

Відкриваємо частинку № 4.

2. Розв’язання прикладів № 462

— Якщо ми правильно розв’яжемо приклади, то Дід Мороз запропонує нам цікаве завдання. Попрацюйте в парах, перевірте, чи правильно знайшли суми та різниці. Перевірка пройшла успішно — знімемо частинку № 5.

3. Гра «Математичні календарики»

— Незабаром Новий рік. І нам потрібні нові календарики. Дід Мороз пропонує нам незвичайні календарики.

Календариків багато, тому ми їх поділимо.

— Якщо все розв’язано правильно, візьміть стільки сніжинок, скільки у вас розв’язано прикладів.

Відкриваємо частинку № 6.

4. Фізкультхвилинка

— Усі чекають приходу Нового року, дивляться на годинник, як спливають останні хвилини старого року, як їх відбиває маятник.

Намалюємо очима ялинку.

А тепер подивимось, як падають сніжинки (згори вниз).

Подивіться, як сніжинка впала на ліве плече, на праве плече. А тепер погляньте на сніжинку, яка впала на ваш носик. Зловіть сніжинки.

Покружляйте, як сніжинки.

III. Розвиток математичних умінь

1. Робота над задачами

— Поки ми відпочивали, надійшло застереження від Діда Мороза, що взимку багато людей хворіють на застуди. Чому?

— Як зміцнити свій організм? (Вживати вітаміни.)

— Дід Мороз просить розв’язати задачу № 464 про вітаміни (усно).

2. Виконання завдання № 465

Діти розв’язують задачу самостійно, спираючись на скорочений запис задачі з підручника.

3. Перевірка роботи

— І це завдання ми виконали! Візьміть собі ще 2 сніжинки.

4. Робота з геометричним матеріалом

— Снігуронька вирішила пекти на свято торти, але різної форми.

Їх потрібно прикрасити декоративною стрічкою. Зараз ви підрахуєте, скільки треба стрічки, щоб обв’язати ваші торти.

— Яку форму мають торти? (Трикутну, прямокутну, квадратну)

— Виберіть собі торт та обчисліть, скільки декоративної стрічки потрібно для нього.

— Як знаходитимемо довжину всієї стрічки? (Додаванням)

— Що ми знаходимо, коли додаємо довжину всіх сторін? (Периметр)

20 см 20 см

30 см

30 см

10 см 20 см

5. Перевірка роботи

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

С. 83 № 467, № 468.

Категорія: Математика | Додав: SYLER (20.11.2013)
Переглядів: 1547 | Рейтинг: 0.0/0
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист»....
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
Вітальні листівки. Оздоблення листівки
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
З чого все почалося
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]