Урок 14 Тема. Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можуть слугувати планом розповідіМета. Вчити добирати підписи до серії малюнків - складати план і розповідь за планом; розвивати й удосконалювати мовлення учнів, збагачувати лексичний запас; прищеплювати любов до природи, бажання оберігати і примножувати зелені насадження. Матеріали і обладнання. Ілюстрації з видами саду в різні пори року; зошит з розвитку мовлення. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація знань учнів. 1.Бесіда. - Чи знаєте ви, що називають зеленим дивом планети? - Так, рослини. А чому? - Чи завжди люди правильно поводяться по відношенню до - Що треба робити, щоб зелене диво не зникло? 2. Слухання і аналіз творів про сад. - Послухайте тексти, які підготували учні. - Подумайте, про що вони розповідають. 1) Я узяв лопату і почав копати За селом ямки легко, залюбки. Ти носив із дому саджанці без втоми: Груші, обліпиху, яблуньки, горіхи, Сливи і калину, вишні, горобину... Він саджав дерева швидко; без перерви, А вона водичку діставала з річки І з відерця вміло саджанці поїла. Сонце не лінилось - і воно з'явилось: З нами працювало, землю зігрівало... В теплі дні травневі зацвітуть дерева, І тоді ми радо назвемо їх садом. А настане осінь — ви заходьте в гості, Поласуйте з нами ніжними плодами. (І. Січовик) 2) Я вирощу внучку, дідусю В садку росте стара вишня. Маленький хлопчик Олесь побачив недалеко від неї маленьку вишеньку та й питає дідуся: - Дідусю, де взялася ця маленька вишенька? - Із кісточки виросла, - відповів дідусь. - То це донька старої вишні? - Так, донька. - А внучка у старої вишні буде? - Буде, Олесю, - відповів дідусь, якщо ти викохаєш оцю маленьку вишеньку, діждешся з неї ягідок, посадиш кісточку – то з кісточки тієї й виросте внучка старої вишні. Олесь задумався. У його очах дідусь побачив ласку й тривогу. - Я вирощу внучку цієї старої вишні, - сказав Олесь. (В. Сухомлинський) Яблунька Посадив Гриць у садочку яблуньку. І зацвіла яблунька біло-біло. А потім уродили яблучка. Смачні були яблучка на молоденькій яблуньці. У саду Наші хлоп'ята дістали лопати - Будуть дерева в садочку саджати. Вишні гіллясті і сливи стрункі. Наші малята - садівники! Хай розцвітає зелений садочок, Житимуть в ньому співучі пташки, Скажуть: - Спасибі, садівники! (М. Лисиця) 3. Бесіда. - Про що ви дізналися з почутих текстів? - Розгляньте малюнки на дошці. Що зображено на малюнках? - Придумайте назви до кожного малюнка. (Учні називають, а вчитель записує на дошці у вигляді плану). - Прочитайте ще раз назви до малюнків, а тепер складіть розповідь на тему «Красивий сад будь-якої пори року». 4. Робота в групах на тему «Красивий сад будь-якої пори року» за одним з малюнків. Учні працюють у групах, складають розповідь (3-5 хвилин); зачитують складене. Зразки текстів-описів саду в різні пори року: Сад восени Тихо в яблуневому саду пізньої осені. Майже все листя з яблунь опало. Небо ясніє крізь голе гілля. Але що це? На гілці велике рожеве яблуко гойдається. Здається, що воно зараз зірветься і полетить у вирій, як пташка. Сад влітку А який красивий сад влітку! Серед густої зелені листя визирають яблука, сміються до ласкавого сонця, наливаються, спіють. На одній яблуньці сніжно-білі яблука, на другій - золотисті як маленькі сонечка. Сад навесні Весною яблуневий сад прибраний, як наречена, в білий цвіт. І ніжний аромат стелиться над садом. Духмяні пахощі квітів приваблюють бджіл. Веселий весняний гул бджіл доповнює пісні птахів. Сад взимку Чудовий сад і взимку. Особливо, коли випадає пухнастий сніг. Дерева одягають білі шуби, шапки, рукавички. А стовбури дерев загрузли в заметах, неначе білі валянки взули. Тихо в саду. Тільки сніг іноді прошелестить, падаючи з гілки.
Фізкультхвилинка Дружно в сад ми всі пішли, Скільки вишень тут знайшли! У відерка їх збирали, Доки повними не стали. Ще й побігали там трішки, Натомили свої ніжки. Поверталися бадьорі, Розказали про все в школі. Учні імітують рухи за змістом фізкультхвилинки. Вчитель може ще запропонувати показати «стару» вишню, «донечку» «старої» вишні і «внучку» «старої» вишні; показати, як зростають деревця в шкільному садку. ІІІ. Визначення завдань уроку. - На яку тему ми сьогодні говоримо? - Сьогодні ви навчитеся складати підписи до малюнків і висловлювання за ними. IV. Робота з теми.
1. Робота в зошиті. Ми продовжуємо з вами розмову про сад. Завдання 1. Відгадайте назви дерев із саду за їх плодами. Запишіть.
2. Самостійна робота учнів. Завдання 2. Розгляньте серію малюнків і зробіть підписи до кожного малюнка.
3. Перевірка складених підписів.
4. Складання розповіді за малюнками. Двоє-троє учнів розповідають за малюнками.
5. Самостійна робота.
Завдання 3. Складіть і запишіть три речення про шкільний сад. (Вчитель підказує учням, які потребують допомоги). 6. Перевірка складених речень.
V. Підсумок уроку. - Чого ви навчились на уроці? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2499 | |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Ліплення з пластиліну звірят |
Весняні свята. Мамин день |
Тварини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |