Урок 44 Тема. Природа в місті (селі) та його околицяхМета: розкрити роль природи у місті та на його околицях; учити дітей помічати і цінувати її; ознайомити з рослинами, які найчастіше використовують для міського озеленення; учити розрізняти листяні й хвойні дерева; продовжити учити розпізнавати рослин; розвивати творчі здібності учнів; прищеплювати любов до рідного міста, прагнення прикрасити його. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку Перед уроком корисно погуляти з дітьми скверами і парками міста, оглянути алеї, найбільш старі дерева, що можна вважати пам'ятниками природи, допомогти дітям зробити або дібрати фотографії на тему «Природа в місті». — Сьогодні на уроці ми поміркуємо, чи потрібна природа у місті. (Візитівкою цього уроку може стати мелодія пісні Ю. Антонова «Пройду по Абрикосовой...».) III. Вивчення нового матеріалу 1 Робота за малюнками Учні порівнюють види похмурого, задимленого міста і зелених міст та роблять висновок, що значно краще жити в місті, де багато зелені, де є не лише вулиці, будинки, машини, але і природа. Учитель демонструє фотографії рідного міста (у сільській місцевості — районного центру), за допомогою яких діти розповідають про природу в їх місті, особливо визначаючи ті місця, де вони бували, де люблять гуляти, грати, де люблять відпочивати їх батьки, бабусі та дідусі. 2 Колективна робота «Природа в місті» На дошці — малюнок міста, де є пам'ятник природи, ботанічний сад, сквер, парк з алеями, квітниками, озерцем, бульвар. Завдання дітей: визначити, чим може бути представлена природа в місті. За потреби вчитель дає необхідні пояснення (наприклад, що таке пам'ятник природи, ботанічний сад). Тлумачний словник: сквер — невеликий міський сад; парк — великий міський сад з алеями, квітниками, ставками; бульвар — широка алея посеред міської вулиці. Усе те, що є в їх місті (селі), діти позначають, зафарбовуючи кружечки з відповідними номерами. 3 Робота за фотографіями — Природа в місті може бути представлена чудовими квітниками. Про яке місто можна сказати «Місто-сад»? Діти милуються фотографіями, обговорюють їх, називають ті, що їм особливо сподобалися, говорять, чи є в їх місті подібні зелені прикраси, розповідають про них. — Кожен може допомогти перетворити своє місто на сад. Що ми можемо для цього зробити? (Висадити квіти біля свого під'їзду, на клумбі у дворі або біля школи.) 4 Ознайомлення з різноманітністю рослин міста 1) Робота з гербарієм. Учитель пропонує розглянути окремо кожну рослину, демонструє гербарій, повідомляє найнеобхідніші відомості про рослини. Після цього діти наводять свої приклади листяних і хвойних дерев. 2) Практична робота щодо розпізнавання рослин свого міста. Завдання дітей: визначити за гербарними зразками 2-3 дерева або куща. Учитель за допомогою демонстраційних карток може ознайомити дітей з іншими характерними рослинами свого регіону. 3) Гра «Чарівний клубочок». Під час гри діти закріплюють знання про різноманітність рослин у зеленому вбранні міста. Передаючи одне одному «чарівний» клубочок, діти називають по одній рослині. Гра триває, поки всі відомі дітям рослини не будуть названі. • Фізкультхвилинка Фізкультхвилинку проводять під музику пісні Ю. Антонова (перед цим учитель попереджає, щоб діти уважно слухали слова пісні). Потім учитель ставить запитання, чому так названі вулиці (Абрикосова, Виноградна). Повідомляє, що в Ялті, наприклад, є ще вулиця Троянд, Полунична, і запитує, чи бачив хто-небудь ці рослини. Доцільно показати демонстраційні картки із зображенням південних рослин. IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Виконання малюнка — Намалюйте дерева і кущі, які ви, допомагаючи дорослим, саджали на своїх дачних ділянках. 2 Бесіда про квітники — Чим культурні рослини відрізняються від дикорослих? — Як ви вважаєте, дикорослими або культурними є квіти, що висаджують на клумбах? — Порівняйте зображення тюльпанів (хризантем, айстр, жоржин та ін.) різних форм і забарвлення. Діти доходять висновку, що рослини квітників є культурними, оскільки людина вивела безліч культурних сортів. Учні розглядають фотографії квітників. — Уявіть, що ви стоїте поряд із цими дивовижними квітниками. Що ви бачите, відчуваєте? — Для чого людина створює квітники? (Квітники прикрашають місто, радують жителів.) — Що росте на квітнику біля школи? 3 Практична робота Розпізнавання за гербарними зразками (за їх відсутності — за демонстраційними картками) 2-3 рослин квітника. 4 Гра «Перетворися на квітку» Учитель видає декільком учням костюми квітів. Завдання дитини: швидко ввійти в образ і, зважаючи на ті відомості про квітку, які учень отримав на уроці, розповісти про себе. Слід заохочувати фантазію дітей, а також артистичність виступу. Можна запропонувати дітям розіграти сценки знайомства квітів між собою. 5 Робота над загадками • Я гордо голову тримаю І перед вітром не схиляю. Я жовтий, білий, полум'яний, І наче яблуко, рум'яний. В саду я квітну навесні. Скажи, яке ім'я мені? (Тюльпан) • Осіння квітка сукню вділа Рожеву, синю, ніжно-білу. Стоїть, неначе їжачок, У неї сотні пелюсток. (Айстра) • Чудова квіточка така, Чорними брівками морга. (Чорнобривці) • Тонка ніжка, наче спис, Жовта квітка, це — ... (нарцис). • І красива, і пахуча Квітка ця, на жаль, колюча. (Троянда) 6 Виконання малюнка — Які квіти можна посадити навесні на садовій ділянці? — Намалюйте свою улюблену квітку. V. Підсумок уроку — Для чого потрібна природа в місті? (Природа в місті — це джерело краси, здоров'я, гарного настрою.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3710 | |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Істинні та хибні висловлення |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Всього коментарів: 0 | |