УРОК 58 Тема. Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько»Мета: ознайомити учнів із віршами-діалогами, вчити дітей читати в особах, правильно інтонувати речення, різні за метою висловлення, розвивати навички виразного читання, діалогічне мовлення, виховувати спостережливість, уважність. Обладнання: картки із завданнями для розширення перифериного зору, сигнальні картки. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Відгадування загадок. 1) Ходить сторож угорі І пильнує в небі зорі. З високості дрібно-дрібно Розсипає сяйво срібне. (.Місяць) 2) Від краю до краю Мене всі чекають. Приходжу, Подивляться — Примружаться й скривляться. (Сонце) 3) Його ім'я лише з трьох літер. Його провісником є вітер. Ним хлібороб у спеку марить, Його дарують тільки хмари (Дощ) 4) 3 лісу в ліс перелітає, Де не сяде — там співає, І кладе яєчка У чужі гніздечка. (Зозуля) 2. Бесіда. — Яке із слів-відгадок «зайве»? Чому? Що означають слова «дощ», «місяць», «сонце»? (Явища природи). — До слова «сонце» доберіть ознаки. (Ласкаве, тепле, лагідне, кругле, золоте, яскраве). 3. Вправи з читання. 1) «Розчитування». Вправи на інтонування речень. Сонце іде спати. Сонце іде спати? Сонце іде спати! У ч и т е л ь . Прочитайте речення з тією інтонацією, на яку вказує розділовий знак. 2) Читайте речення в різних темпах за сигнальними картками, які я буду показувати. (Н — нормальний, П — повільний, ПІ — швидкий темп). II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди. Протягом дня кожен із вас спілкується з багатьма людьми: однокласниками, друзями, батьками, учителями. — Як називається розмова між двома людьми? (Діалог). Поети не могли залишити без уваги такі моменти людського спілкування і створили поетичні засоби: коли один з героїв вірша запитує, то інший відповідає. Сьогодні ми розпочнемо нову тему: «Вірші-діалоги», в якій познайомимося з кращими зразками таких поезій. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання вірша Марійки Підгірянки «Розмова про сонце». 1) Робота над заголовком. Бесіда. — Про що буде розмова? — Як ви гадаєте, між ними ведеться діалог? Як ви дізнались про це? 2) Словникова робота, високу стелитися царівна камінне засипає серденько 3) Читання вірша учнями мовчки. Бесіда. — Між ким відбувається діалог? — Як ви гадаєте, якого віку дитина? — Це хлопчик чи дівчинка? — А чому автор не вказує на це? 4) Повторне читання вірша вголос. 5) Вибіркове читання. Бесіда. — Прочитайте, які питання цікавили дитину? — Які відповіді дає мати? — Чи можна сказати, що дитина допитлива? — Чи цікаві відповіді мами? 2. Розвиток зв'язного мовлення. Робота над розвитком мовлення. Група І. Дібрати синоніми до слів: заснути — (задрімати), збудиться — (прокинеться, встане), погляне — (подивиться, позирне), встають — (прокидаються), мати — (мама, неня). Група II. Дібрати слова, протилежні за значенням: висока, біла, вечірня, гарна, тихше й тихше, нічка, світає, веселі, раненько. 3. Вправи з читання. 1) Читання в особах (у парах). 2) Виразне читання вірша-діалогу парами. Конкурс на кращого читця. 4. Відгадування загадок. 5. Робота з текстом. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Вітрисько». 1) Робота над заголовком. У ч и т е л ь . Як називається вірш? Чи можна відразу назвати співрозмовників? 2) Читання вірша вчителем. 3) Словникова робота Угамуйся — заспокойся, втихомирся, спинися; тин — паркан, огорожа; покурівся — пішов, піднявши куряву. 4) Повторне читання вірша мовчки. Бесіда. — Між ким ведеться розмова? — Яким ви уявляєте вітрисько? А господаря саду? 5) Вибіркове читання. — Прочитайте, що запитував господар у вітриська. Що він відповів? — Прочитайте, як господар свариться на вітер. — Чому вітрисько покурівся за село? 6. Вправи з читання. Вправи на розвиток швидкості читання. 1) Гра «Вовк і заєць» (у парах). 2) Читання найбільшої кількості слів, набравши повітря (на одному диханні). IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Що таке діалог? — Скільки має бути співрозмовників? V. Домашнє завдання I група. Скласти діалог про місяць, подібний до «Розмови про сонце». II група. Скласти розмову між вітриськом і господаркою, але так, щоб людина дякувала вітру. | |
| |
Переглядів: 6114 | |
Бджілка мала, та й та працює |
Народний календар |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Обов'язки дітей і батьків |
Всього коментарів: 0 | |