💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько»

УРОК 58

Тема. Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько»

Мета: ознайомити учнів із віршами-діалогами, вчити дітей читати в особах, правильно інтонувати речення, різні за метою висловлення, розвивати навички виразного читання, діалогічне мовлення, виховувати спостережливість, уважність.

Обладнання: картки із завданнями для розширення перифериного зору, сигнальні картки.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Відгадування загадок.

1) Ходить сторож угорі

І пильнує в небі зорі.

З високості дрібно-дрібно

Розсипає сяйво срібне.

(.Місяць)

2) Від краю до краю

Мене всі чекають.

Приходжу,

Подивляться —

Примружаться й скривляться.

(Сонце)

3) Його ім'я лише з трьох літер.

Його провісником є вітер.

Ним хлібороб у спеку марить,

Його дарують тільки хмари

(Дощ)

4) 3 лісу в ліс перелітає,

Де не сяде — там співає,

І кладе яєчка

У чужі гніздечка.

(Зозуля)

2. Бесіда.

— Яке із слів-відгадок «зайве»? Чому? Що означають слова «дощ», «місяць», «сонце»? (Явища природи).

— До слова «сонце» доберіть ознаки. (Ласкаве, тепле, лагідне, кругле, золоте, яскраве).

3. Вправи з читання.

1) «Розчитування». Вправи на інтонування речень.

Сонце іде спати.

Сонце іде спати?

Сонце іде спати!

У ч и т е л ь . Прочитайте речення з тією інтонацією, на яку вказує розділовий знак.

2) Читайте речення в різних темпах за сигнальними картками, які я буду показувати. (Н — нормальний, П — повільний, ПІ — швидкий темп).

II. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя з елементами бесіди.

Протягом дня кожен із вас спілкується з багатьма людьми: однокласниками, друзями, батьками, учителями.

— Як називається розмова між двома людьми? (Діалог).

Поети не могли залишити без уваги такі моменти людського спілкування і створили поетичні засоби: коли один з героїв вірша запитує, то інший відповідає.

Сьогодні ми розпочнемо нову тему: «Вірші-діалоги», в якій познайомимося з кращими зразками таких поезій.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Опрацювання вірша Марійки Підгірянки «Розмова про сонце».

1) Робота над заголовком. Бесіда.

— Про що буде розмова?

— Як ви гадаєте, між ними ведеться діалог? Як ви дізнались про це?

2) Словникова робота,

високу

стелитися

царівна

камінне

засипає

серденько

3) Читання вірша учнями мовчки. Бесіда.

— Між ким відбувається діалог?

— Як ви гадаєте, якого віку дитина?

— Це хлопчик чи дівчинка?

— А чому автор не вказує на це?

4) Повторне читання вірша вголос.

5) Вибіркове читання. Бесіда.

— Прочитайте, які питання цікавили дитину?

— Які відповіді дає мати?

— Чи можна сказати, що дитина допитлива?

— Чи цікаві відповіді мами?

2. Розвиток зв'язного мовлення.

Робота над розвитком мовлення.

Група І. Дібрати синоніми до слів: заснути — (задрімати), збудиться — (прокинеться, встане), погляне — (подивиться, позирне), встають — (прокидаються), мати — (мама, неня).

Група II. Дібрати слова, протилежні за значенням: висока, біла, вечірня, гарна, тихше й тихше, нічка, світає, веселі, раненько.

3. Вправи з читання.

1) Читання в особах (у парах).

2) Виразне читання вірша-діалогу парами. Конкурс на кращого читця.

4. Відгадування загадок.

5. Робота з текстом.

Опрацювання вірша Т. Коломієць «Вітрисько».

1) Робота над заголовком.

У ч и т е л ь . Як називається вірш? Чи можна відразу назвати співрозмовників?

2) Читання вірша вчителем.

3) Словникова робота

Угамуйся — заспокойся, втихомирся, спинися; тин — паркан, огорожа; покурівся — пішов, піднявши куряву.

4) Повторне читання вірша мовчки. Бесіда.

— Між ким ведеться розмова?

— Яким ви уявляєте вітрисько? А господаря саду?

5) Вибіркове читання.

— Прочитайте, що запитував господар у вітриська. Що він відповів?

— Прочитайте, як господар свариться на вітер.

— Чому вітрисько покурівся за село?

6. Вправи з читання.

Вправи на розвиток швидкості читання.

1) Гра «Вовк і заєць» (у парах).

2) Читання найбільшої кількості слів, набравши повітря (на одному диханні).

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Що таке діалог?

— Скільки має бути співрозмовників?

V. Домашнє завдання

I група. Скласти діалог про місяць, подібний до «Розмови про сонце».

II група. Скласти розмову між вітриськом і господаркою, але так, щоб людина дякувала вітру.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2013)
Переглядів: 6114 | Рейтинг: 2.0/1
Бджілка мала, та й та працює
Народний календар
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
Обов'язки дітей і батьків
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]