У царстві букв і звуків

Урок №26

Тема: У царстві букв і звуків

Мета уроку:

         повторити знання про голосні і приголосні звуки, їх вимову і
написання;

         розвивати пам'ять, логічне мислення та увагу;

    виховувати інтерес до української мови та інформатики.


Обладнання: програма "Незвичайний потяг".

Хід уроку

І.   Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Діти, давайте пригадаємо правила поведінки у комп'ютерному класі. (Діти розповідають правила з техніки безпеки).

II.   Перевірка домашнього завдання.

         Які правила переходу вулиць ви знаєте?

         Які дорожні знаки ви знаєте?

         Де можна гратися, кататися на велосипедах і скейтах?

         Навіщо потрібен світлофор?

         Які зашифровані слова ви знайшли у завданні „Для розумників і
розумниць"?

Розминка.

1.           Розгадування ребусів.

А зараз, діти, давайте спробуємо розгадати ребуси, які нам склала Ганнуся.

2.           Встав у тексти пропущені літери.

Ранок. Сходить... сонце. ...ванко та ...арійка йдуть до школи. Вони вчаться у св...тлих класах. Увалено слухають... вчителя. їм дуже подобається навчатись у шк...лі.

Позолотила ос.нь бер...зку. Заблищала вона, зася...ла. Кожен берізкою милу...ться. Пов...яв легенький в...терець. Кілька листочків на зем...ю стр...сив.

Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, ви тільки що виконали два завдання. Скажіть, що було основним у цих завданнях? За допомогою чого ви їх виконували? (За допомогою букв).

Отже, тема сьогоднішнього уроку пов'язана з буквами. А називається вона "У царстві букв і звуків". Ми пригадаємо букви і звуки, на які групи поділяються звуки.

III.   Вивчення нового матеріалу.
1.           Розповідь вчителя.

На уроках української мові ви вже вчили, що звуки є голосні : приголосні. Голосні звуки люблять співати. Вони вільно виходять з ротово' порожнини за допомогою повітря і голосу.

При вимові приголосних звуків повітря в ротовій порожнин потрапляє на різні перешкоди. Наприклад, заважають губи (б п в ...), або язш і зуби (з д т ...), або язик і піднебіння (к х ш ...).

За допомогою звуків утворюються склади та слова. Звуки ми чуємо і вимовляємо. А буквами позначаємо звуки на письмі. Букви ми пишемо тг читаємо.

Ганнуся це все вже дуже гарно вивчила І сьогодні на уроці вона буд< задавати вам завдання, які треба виконати.

Робота над запитаннями.

Я думаю ви всі гарно послухали розповідь. А тепер дайте відповіді на такі запитання Ганнусі:

         Що є перешкодою у вимові звуків /ф/ та /м/?

         Що є перешкодою при вимові звуків /ц/, /т/, /ж/?

         Що є перешкодою при вимові звука /ч/?

    За допомогою чого утворюються склади та слова?

    Що ми позначаємо буквами на письмі?

Складання слів.

Наступне завдання Ганнусі таке: скласти слова із поданих груп літер. 1. є н а с в

2. он сец 3. із кар 4. ь м і я цс 5. ож ь л д у 6. є р є о в д 7. г і о р о к 8. кв ам о р

Складання речень.

І останнім завданням Ганнусі буде скласти речення із поданих груп слів.

         Цвітуть, у, осінні, саду, квіти.

         Лежить, у, туман, сивий, лісі.

Молодці, діти, ви гарно впорались з цим завданням. А тепер трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка.

Сірі зайчики маленькі, Вушка є у них довгенькі. В лісі грались, веселились, Працювати вже втомились. А щоб добре працювати, Треба трішки пострибати. Відпочили, розім'ялись -Й до роботи знову взялись.

IV.   Робота за комп'ютером.
1.           Програма "Незвичайний потяг".

Повторення правила техніки безпеки при роботі з комп'ютером.

Учень вбіг до кабінету інформатики, увімкнув комп'ютер собі і сусіду і, не знаючи чим треба буде займатися на уроці, почав підряд натиску-

вати на всі клавіші.

    Чи порушив він правила техніки безпеки? Які?

2.           Пояснення роботи над програмою.

Наш потяг незвичайний. Кожний вагончик у ньому слово. Щоб приєднати вагончик до потяга, слід правильно порахувати кількість голосних та приголосних звуків у слові.

3.           Практичні вправи учнів.

(Вчитель та лаборант допомагають учням працювати за комп'ютером).

4.           Релаксація.

1.                                            Уявити    перед    собою    колесо    велосипеда,    що
обертається, та, помітивши на ньому певну точку,
слідкувати за обертом цієї точки. Спочатку в одну
сторону, потім в іншу. Повторити 3 рази.

2.                                            Повільно   переводити   погляд   вгору-вниз,   потім
навпаки. Повторити 3 рази.

V.   Підсумок уроку.

        3 чого складається наша мова?
«     3 чого складається речення?

        3 чого складаються слова?

        Які ви знаєте звуки?

        Чим відрізняються голосні звуки від приголосних?

VI.             Домашнє завдання.

Виконайте завдання "Для розумників і розумниць" (з підручника на сторінці 55).

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 2367 | Рейтинг: 0.0/0
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
Українська народна казка «Колосок»
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]