Урок №26 Тема: У царстві букв і звуківМета уроку: •
повторити знання про голосні і приголосні звуки, їх вимову і • розвивати пам'ять, логічне мислення та увагу; • виховувати інтерес до української мови та інформатики. Обладнання: програма "Незвичайний потяг". Хід уроку І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки. Діти, давайте пригадаємо правила поведінки у комп'ютерному класі. (Діти розповідають правила з техніки безпеки). II. Перевірка домашнього завдання. • Які правила переходу вулиць ви знаєте? • Які дорожні знаки ви знаєте? • Де можна гратися, кататися на велосипедах і скейтах? • Навіщо потрібен світлофор? •
Які зашифровані слова ви знайшли у завданні „Для розумників і Розминка. 1. Розгадування ребусів. А зараз, діти, давайте спробуємо розгадати ребуси, які нам склала Ганнуся. 2. Встав у тексти пропущені літери. Ранок. Сходить... сонце. ...ванко та ...арійка йдуть до школи. Вони вчаться у св...тлих класах. Увалено слухають... вчителя. їм дуже подобається навчатись у шк...лі. Позолотила ос.нь бер...зку. Заблищала вона, зася...ла. Кожен берізкою милу...ться. Пов...яв легенький в...терець. Кілька листочків на зем...ю стр...сив. Повідомлення теми і мети уроку. Діти, ви тільки що виконали два завдання. Скажіть, що було основним у цих завданнях? За допомогою чого ви їх виконували? (За допомогою букв). Отже, тема сьогоднішнього уроку пов'язана з буквами. А називається вона "У царстві букв і звуків". Ми пригадаємо букви і звуки, на які групи поділяються звуки. III. Вивчення нового матеріалу. На уроках української мові ви вже вчили, що звуки є голосні : приголосні. Голосні звуки люблять співати. Вони вільно виходять з ротово' порожнини за допомогою повітря і голосу. При вимові приголосних звуків повітря в ротовій порожнин потрапляє на різні перешкоди. Наприклад, заважають губи (б п в ...), або язш і зуби (з д т ...), або язик і піднебіння (к х ш ...). За допомогою звуків утворюються склади та слова. Звуки ми чуємо і вимовляємо. А буквами позначаємо звуки на письмі. Букви ми пишемо тг читаємо. Ганнуся це все вже дуже гарно вивчила І сьогодні на уроці вона буд< задавати вам завдання, які треба виконати. Робота над запитаннями. Я думаю ви всі гарно послухали розповідь. А тепер дайте відповіді на такі запитання Ганнусі: • Що є перешкодою у вимові звуків /ф/ та /м/? • Що є перешкодою при вимові звуків /ц/, /т/, /ж/? • Що є перешкодою при вимові звука /ч/? • За допомогою чого утворюються склади та слова? • Що ми позначаємо буквами на письмі? Складання слів. Наступне завдання Ганнусі таке: скласти слова із поданих груп літер. 1. є н а с в 2. он сец 3. із кар 4. ь м і я цс 5. ож ь л д у 6. є р є о в д 7. г і о р о к 8. кв ам о р Складання речень. І останнім завданням Ганнусі буде скласти речення із поданих груп слів. • Цвітуть, у, осінні, саду, квіти. • Лежить, у, туман, сивий, лісі. Молодці, діти, ви гарно впорались з цим завданням. А тепер трохи відпочинемо. Фізкультхвилинка. Сірі зайчики маленькі, Вушка є у них довгенькі. В лісі грались, веселились, Працювати вже втомились. А щоб добре працювати, Треба трішки пострибати. Відпочили, розім'ялись -Й до роботи знову взялись. IV. Робота за
комп'ютером. Повторення правила техніки безпеки при роботі з комп'ютером. Учень вбіг до кабінету інформатики, увімкнув комп'ютер собі і сусіду і, не знаючи чим треба буде займатися на уроці, почав підряд натиску- вати на всі клавіші. • Чи порушив він правила техніки безпеки? Які? 2. Пояснення роботи над програмою. Наш потяг незвичайний. Кожний вагончик у ньому слово. Щоб приєднати вагончик до потяга, слід правильно порахувати кількість голосних та приголосних звуків у слові. 3. Практичні вправи учнів. (Вчитель та лаборант допомагають учням працювати за комп'ютером). 4. Релаксація. 1.
Уявити перед собою
колесо велосипеда, що 2.
Повільно переводити погляд
вгору-вниз, потім V. Підсумок уроку. •
3 чого складається наша мова? • 3 чого складаються слова? • Які ви знаєте звуки? • Чим відрізняються голосні звуки від приголосних? VI. Домашнє завдання. Виконайте завдання "Для розумників і розумниць" (з підручника на сторінці 55). | |
| |
Переглядів: 2430 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Культурні рослини рідного краю |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Всього коментарів: 0 | |