💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Назви чисел при відніманні. Додавання і віднімання виду: 10 + 4; 14 - 4; 14 - 10

УРОК 64

Тема: Назви чисел при відніманні. Додавання і віднімання виду: 10 + 4; 14 - 4; 14 - 10

Мета: ознайомити учнів з назвами чисел при відніманні; вчити розв'язувати приклади, пов'язані з нумерацією чисел у межах 20; розвивати увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися і здобувати знання.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

І цікаве на уроці Пропоную я для вас.

Станьте струнко, схаменіться,

Один одному всміхніться,

Приготуйте без мороки Все, що треба до уроку.

II. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні на уроці математики ми ознайомимося із цікавими назвами чисел при відніманні. Будемо вчитися складати й віднімати в межах 20. Але про все це ви дізнаєтеся під час нашої подорожі до країни Знань.

III. Актуалізація опорних знань учнів

 1 Логічне завдання

— На чому ж ми будемо подорожувати? Для цього необхідно з’єднати крапки.

— Це кораблик. Він складається з відрізків і некольоровий.

— А як би ви розфарбували цей корабель?

— Хто управляє кораблем? (Малюнок капітана)

— Ви готові вирушити в подорож?

 2 Математичний диктант

— Щоб потрапити на палубу корабля, необхідно правильно виконати математичний диктант.

 • Запишіть число, що стоїть за числом 13.

 • Запишіть попереднє число до числа 17.

 • Запишіть сусідів числа 14.

 • Запишіть число, яке складається з 1 десятка й 9 одиниць. Взаємоперевірка робіт. (14; 16; 13; 15; 19.)

— У кого немає жодної помилки? А хто помилився?

 3 Випереджальне навчання

— Які числа ви використовували для запису математичного диктанту? (Двоцифрові)

— Які числа ми вивчили? (Одноцифрові)

— Чуєте, хто це стукає? Це на корабель намагаються пробратися пірати.

— Будьте уважні, щоб не пропустити їх. Пірати — це трицифрові числа.

— Ловіть їх! (Діти оплесками визначають трицифрові числа.) 196; 18; 325; 243; 14; 7; 148.

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення вчителя

— Капітан запрошує нас на палубу. Пропливаючи океаном Знань, ми потрапили на острів Віднімання. Живуть на ньому числа із цікавими назвами.

На дошці — таблиця.

Зменшуване - від’ємник = різниця 10-3=7

Зменшуване — це число, від якого віднімають. Воно зменшується.

Від’ємник — це число, яке віднімають.

Різниця показує, скільки залишилося, коли відняли.

 2 Первинне закріплення

— Запишіть приклад, у якому зменшуване 10, від’ємник 8. Чому дорівнює різниця?

— Зменшуване 3, від’ємник 2. Чому дорівнює різниця?

 3 Пояснення вчителем додавання й віднімання в межах 20

— 13 — це 10 і 3, отже 10 + 3 = 13;

— 14 — це 10 і 4, якщо забрати 4, залишиться 10: 14 - 4 = 10;

— 15 — це 10 і 5, якщо забрати 10, залишиться 5: 15 - 10 = 5.

 4 Коментоване розв'язування прикладів

10 + 617 - 7 10 + 10

19 - 10 11- 18 - 8

● Фізкультхвилинка

Виконується під музику з мультфільму «Чунга-чанга».

V.Закріплення вивченого матеріалу

 1 Творча робота над задачею

— Увага! Ми прибуваємо до країни Математики. Наш корабель повинен пришвартуватися в порту Допитливих. Але що це? Морський цар — Нептун — не пускає нас у країну, поки ми не покажемо, що вміємо складати і розв’язувати задачі. Для цього повторимо,

з яких частин складається задача. (Умова, запитання, розв’язання, відповідь.)

 ● Складання й розв'язування задачі за короткою умовою, записаною на дошці

 Було— ...

 Приплило — ...

 Усього — ...

— Яку дію використали для розв’язання задачі? (Додавання)

— Чому?

 2 Робота над текстовою задачею

 Було — 18 пиріжків

 З’їли— 8 пиріжків

 Залишилося — ?

— Яку дію використали для розв’язання задачі? (Віднімання) 18 - 8 = 10 (пиріжків)

 3 Гра «Налови рибки»

 ● Зорова гімнастика

4

4 Самостійна робота

 9 + 1 - 5 =

 8 - 4 + 6 =

 7 - 3 - 3 =

10 - 3 - 3 4 + 3 + 1 = 6 + 2 + 2 =

 0 + 9 =

 1 + 9 = 10 - 7 =

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

 — Вам сподобалася наша подорож?

 — Під час подорожі ми ознайомилися із назвами чисел при відніманні. Повторимо хором: зменшуване, від’ємник, різниця.

 — Ви сьогодні — молодці! Чому молодці? Тому що працювали добре, були моїми помічниками під час подорожі до країні Математики.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4383 | Рейтинг: 0.0/0
Весняні свята. Великдень
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15
Київ — столиця України
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Дикорослі та культурні рослини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]