УРОК 64 Тема: Назви чисел при відніманні. Додавання і віднімання виду: 10 + 4; 14 - 4; 14 - 10Мета: ознайомити учнів з назвами чисел при відніманні; вчити розв'язувати приклади, пов'язані з нумерацією чисел у межах 20; розвивати увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися і здобувати знання. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Дзвоник пролунав веселий, Дружно всіх він кличе в клас. І цікаве на уроці Пропоную я для вас. Станьте струнко, схаменіться, Один одному всміхніться, Приготуйте без мороки Все, що треба до уроку. II. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні на уроці математики ми ознайомимося із цікавими назвами чисел при відніманні. Будемо вчитися складати й віднімати в межах 20. Але про все це ви дізнаєтеся під час нашої подорожі до країни Знань. III. Актуалізація опорних знань учнів 1 Логічне завдання — На чому ж ми будемо подорожувати? Для цього необхідно з’єднати крапки. — Це кораблик. Він складається з відрізків і некольоровий. — А як би ви розфарбували цей корабель? — Хто управляє кораблем? (Малюнок капітана) — Ви готові вирушити в подорож? 2 Математичний диктант — Щоб потрапити на палубу корабля, необхідно правильно виконати математичний диктант. • Запишіть число, що стоїть за числом 13. • Запишіть попереднє число до числа 17. • Запишіть сусідів числа 14. • Запишіть число, яке складається з 1 десятка й 9 одиниць. Взаємоперевірка робіт. (14; 16; 13; 15; 19.) — У кого немає жодної помилки? А хто помилився? 3 Випереджальне навчання — Які числа ви використовували для запису математичного диктанту? (Двоцифрові) — Які числа ми вивчили? (Одноцифрові) — Чуєте, хто це стукає? Це на корабель намагаються пробратися пірати. — Будьте уважні, щоб не пропустити їх. Пірати — це трицифрові числа. — Ловіть їх! (Діти оплесками визначають трицифрові числа.) 196; 18; 325; 243; 14; 7; 148. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення вчителя — Капітан запрошує нас на палубу. Пропливаючи океаном Знань, ми потрапили на острів Віднімання. Живуть на ньому числа із цікавими назвами. На дошці — таблиця. Зменшуване - від’ємник = різниця 10-3=7 Зменшуване — це число, від якого віднімають. Воно зменшується. Від’ємник — це число, яке віднімають. Різниця показує, скільки залишилося, коли відняли. 2 Первинне закріплення — Запишіть приклад, у якому зменшуване 10, від’ємник 8. Чому дорівнює різниця? — Зменшуване 3, від’ємник 2. Чому дорівнює різниця? 3 Пояснення вчителем додавання й віднімання в межах 20 — 13 — це 10 і 3, отже 10 + 3 = 13; — 14 — це 10 і 4, якщо забрати 4, залишиться 10: 14 - 4 = 10; — 15 — це 10 і 5, якщо забрати 10, залишиться 5: 15 - 10 = 5. 4 Коментоване розв'язування прикладів 10 + 617 - 7 10 + 10 19 - 10 11- 18 - 8 ● Фізкультхвилинка Виконується під музику з мультфільму «Чунга-чанга». V.Закріплення вивченого матеріалу 1 Творча робота над задачею — Увага! Ми прибуваємо до країни Математики. Наш корабель повинен пришвартуватися в порту Допитливих. Але що це? Морський цар — Нептун — не пускає нас у країну, поки ми не покажемо, що вміємо складати і розв’язувати задачі. Для цього повторимо, з яких частин складається задача. (Умова, запитання, розв’язання, відповідь.) ● Складання й розв'язування задачі за короткою умовою, записаною на дошці Було— ... Приплило — ... Усього — ... — Яку дію використали для розв’язання задачі? (Додавання) — Чому? 2 Робота над текстовою задачею Було — 18 пиріжків З’їли— 8 пиріжків Залишилося — ? — Яку дію використали для розв’язання задачі? (Віднімання) 18 - 8 = 10 (пиріжків) 3 Гра «Налови рибки» ● Зорова гімнастика 4 4 Самостійна робота 9 + 1 - 5 = 8 - 4 + 6 = 7 - 3 - 3 = 10 - 3 - 3 4 + 3 + 1 = 6 + 2 + 2 = 0 + 9 = 1 + 9 = 10 - 7 = VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Вам сподобалася наша подорож? — Під час подорожі ми ознайомилися із назвами чисел при відніманні. Повторимо хором: зменшуване, від’ємник, різниця. — Ви сьогодні — молодці! Чому молодці? Тому що працювали добре, були моїми помічниками під час подорожі до країні Математики. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4383 | |
Весняні свята. Великдень |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Київ — столиця України |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Дикорослі та культурні рослини |
Всього коментарів: 0 | |