💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму

УРОК 82

Як виникла війна між тваринами.

Тема. Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму

Мета: ознайомити з чеською казкою, вчити стисло переказувати зміст прочитаного з творчим доповненням, визначити тему, виділяти головну думку; розвивати вміння зіставляти зміст прочитаного з малюнками до твору, диференціювати ознаки доброго і лихого, удосконалювати навички виразного читання; виховувати інтерес та повагу до культурної спадщини народів Європи, усвідомлення неминучої кари за вчинене зло.

Обладнання: політична карта світу, краєвиди Чехії та Праги, малюнки кота, собаки та миші, костюм або маска кішки.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя з елементами бесіди.

— З якими казками ви ознайомилися упродовж декількох уроків?

— Пригадайте, в яких країнах Європи ми з вами побували і казки яких народів уже прочитали.

У цьому вам допоможе завдання: з'єднайте назву казки і країни.

«Лисичка» Білорусь

«Виноград і змія» Росія

«Легкий хліб» Болгарія Чехія

— Яка країна залишилися без казки? Здогадайтеся, до якої країни ми помандруємо сьогодні.

II. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Так, ми помандруємо до Чехії і будемо вивчати чеську народну казку.

Чехія — це країна, яка знаходиться в центральній

Європі, але вона не є сусідкою України. За територією та населенням вона набагато менша від України.

Її площа — 78 664 км2, населення — 10 400 000 людей. Столиця Чехії — місто Прага. (Показ країни на карті, краєвидів Чехії та Праги).

— Якщо ви відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, хто головні персонажі цієї казки:

У нашої бабусі

Сидить дід у кожусі,

Проти печі гріється

Без води умивається.

(Кіт).

Хвостик — як ниточка,

Сама — як калиточка

А очі — як намистечка.

(Миша).

Не говорить, не співає,

А коли хто йде —

То господареві розповідає.

(Собака).

У ч и т е л ь . На уроці ознайомимося з чеською народною казкою, будемо вчитися стисло її переказувати, визначати тему, виділяти головну думку казки, висловлювати своє ставлення до її героїв.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Вступна бесіда.

— Прочитайте назву казки. Хто її дійові особи?

— Які з цих звірів є свійськими тваринами, а які

— дикими?

— Чому людина піклується про собак та котів, а мишей знищує?

— Собаки та коти живуть поряд із людиною. Чи дружать вони?

2. Робота з текстом.

1) Читання казки вчителем. Перевірка сприйняття.

2) Словникова робота.

а) Пояснення значення виразів:

зроду-віку — дуже давно, завжди;

не могли дійти згоди — не мали спільної думки;

сном-духом не знаємо — нічого не знаємо.

б) Добирання синонімів до слів:

мотлох — старі, вже непотрібні речі;

комора — велике приміщення без вікон, де збе-

рігали продукти, хатні речі тощо;

миттю — швидко;

грамота — документ.

в) Дібрати антоніми до слів:

вірний — зрадливий;

чесний — брехливий;

ненавидіти — любити.

г) Прочитати правильно слова за 30 секунд: собака, людина, грамота, хвилина, порода, вірний, старий, чудесна, найстарша, найменший, служив, стерегли, пишались, заздрили, зробили.

3) Читання казки учнями вголос.

4) Бесіда за змістом.

— За що дістали собаки від людини грамоту?

— Що зробили коти?

— Яку пораду дала найстарша миша?

— Як поставились до її поради миші? Зачитайте.

— Що ж трапилось між собаками, котами та мишами?

— Кого вам понад усе шкода у цій казці?

— Що ви відчували, слухаючи казку?

— Якби у вас з'явилася чарівна паличка, кому б вона допомогла і що вона змінила б?

— Що запропонували б ви собакам, щоб ніхто не зміг вкрасти у них грамоту?

5) Робота над композицією казки. Бесіда.

— Визначте зачин, основну частину і кінцівку казки.

— Яку назву до цієї казки запропонували б ви?

— Про що йдеться у казці? (Про те, чому виникла війна між собаками, котами та мишами).

— Про що основне хотів сказати народ у цьому творі? (Не бери чужого, не буде й клопоту).

— Прочитайте прислів'я:

Начужийкоровайочейнепоривай, асвійдбай.

— Яких тварин стосується перша частина прислів'я? (Котів та мишей). А друга? (Собак).

3. Завдання учням.

Знайти за поданим початком або кінцем усе речення.

«Зроду-віку собака був...», «Собаки тією грамотою...», «Вибрали хвилину...», «Сестри, мені здається...», «...що коти її у нього вкрали», «...не могли її повернути, бо з'їли», «...яка триває й досі».

4. Вправи з читання.

1) Дібрати звукове оформлення до малюнка (зображені дійові особи).

Кіт — (няв-няв), собака — (гав-гав), миша — (піпі-пі).

2) Прочитайте виразно уривок (на вибір учителя).

3) Читання зі скороченням (опускати речення або слова, які не впливають на розуміння тексту).

IV. Узагальнення і систематизація знань

1. Бесіда.

— Як ви вважаєте, тільки чеський народ складав казки про котів, собак та мишей?

— А чи можете ви пригадати українські казки з такими дійовими особами? Назвіть їх.

2. Тестування.

У ч и т е л ь . А тепер перевіримо, як ви засвоїли новий матеріал:

1. «Собаки, коти та миші» — це казка:

а) народна;

б) літературна.

2. Який народ склав цю казку?

а) російський;

б) український;

в) болгарський;

г) чеський;

д) англійський;

е) білоруський.

3. Грамоту від людини за право служити їй тримали:

а) собака;

б) коти;

в) миші.

4. Як грамота потрапила до котів?

а) одержали від людини;

б) подарували собаки;

в) вкрали.

5. Як вчинили миші, коли грамота потрапила до них?

а) заховали; б) з'їли; в) віддали собакам.

6. Хто з ким посварився?

а) коти з людиною;

б) собаки з котами;

в) миші з курми;

г) коти з мишами.

7. Яке прислів'я найкраще передає головну думку казки?

а) Робиш добро — не кайся, вдієш лихо — начувайся; б) Не побігаєш — не пообідаєш; в) Маленька праця краща, ніж велике безділля.

8. Чи може зараз людина припинити цю війну тварин?

а) так;

б) ні.

V. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Яку казку ми прочитали?

— У якій країні побували?

— Що нового відкрили для себе?

— З ким із своїх друзів хотіли б помиритися після читання цієї казки?

VI. Домашнє завдання

Виразне читання казки.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 7688 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд...
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Закріплення навичок роботи з мишею
Спостереження та досліди
Всього коментарів: 1

avatar
0
1 настя • 11:11, 04.02.2014
кльово)
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]