УРОК 2 Тема. Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка»Мета: 1. Дати загальне уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, ознайомити з основними жанрами, матеріалами й техніками. 2. Розвивати колірну чутливість, уміння розрізняти тональні й колірні відтінки. 3. Виховувати художній смак, естетичне ставлення до навколишнього світу. Обладнання: матеріали: фарби, пензлі, папір, альбом із шаблонами (с. 2—3); зоровий ряд: репродукції картин за основними жанрами: портрет — Д. Левицький «Портрет великої імператриці Катерини Павлівни»; пей зажі — К. Моне «Скелі й морський берег у бухті д’ Аваль», К. Моне «Скелі в бухті д’ Аваль»; натюрморт — П. Гоген «Натюрморт із яблуками й квітами»; побутовий жанр — Ф. Буше «Сніданок»; приклади монументального живопису — вітраж, мозаїка, розпис (фреска), приклади робіт різними фарбами; демонстраційна таблиця «Колірний круг»1; літературний ряд: вірш про осінь (М. Хоросницька «Нарядилась осінь»). Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Які види образотворчого мистецтва ви вже знаєте? — Яке основне призначення творів архітектури, графіки й скульптури? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Сьогодні ми вирушимо в музей образотворчого мистецтва. Хто з вас був у такому музеї? У музеях зберігаються картини видатних художників, ці шедеври бачить величезна кількість людей. Дуже часто в таких музеях відбуваються виставки дитячих робіт. Сьогодні ми створимо колекцію малюнків. Для того щоб їх бачили учні інших класів, батьки, педагоги, ми організуємо виставку робіт, а тему наших малюнків підкаже вірш М. Хоросницької. IV. Оголошення теми уроку На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з живописом як видом мистецтва. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. На попередньому уроці ми довідалися про види мистецтва, які роблять наші міста, села, країну гарними й несхожими на інші. Різноманітний вигляд мають архітектурні споруди міст і населених пунктів. Якщо в архітектурі, графіці й скульптурі колір — один із другорядних елементів, то в живописі колір має вирішальне значення. Слово «живопис» походить від слів «живо» і «писати». Художник створює фарбами на площині «живе життя». Ну а чому писати, а не малювати? Слово «малювати» ми вживаємо, коли працюємо твердими сухими матеріалами: олівцями, крейдою, вугіллям, а пишемо матеріалами рідкими, наприклад чорнилом. Оскільки всі наші фарби рідкі, тому й прийнято говорити, що картини пишуть. Живопис буває станковий і монументальний. Станковий живопис — це картини, які можна переносити з місця на місце, вони призначені для прикрашання приміщень. Верстат художника називається мольбертом. Художник може працювати й у майстерні, і на природі. (Див. альбом із шаблонами, с. 2.) Станкові картини художник створює пензлями, мастихіном (тонка металева лопатка), фарби змішує на палітрі. Монументальний живопис постійно пов’язаний із площиною будівлі, він прикрашає споруду, становить із нею єдине ціле. Стінний розпис (фреска) виконується по сирій штукатурці й використовується всередині приміщень, тому що зовні її можуть ушкодити дощі й вітри. Зовні будинки розписуються стійкими фарбами. Картини, викладені на стінах або підлогах будинків з гальки, кольорового каміння, смальти (сплав скла з барвниками), називають мозаїкою. Віконний проріз можна засклити прозорим склом, а можна зробити картину з кольорового скла, тобто створити вітраж. Мозаїка, фреска, вітраж — види монументального живопису, які прикрашають архітектурні споруди. Живопис відтворює історичні події, людей, природу, предмети, тварин. За змістом картини поділяють на жанри: побутовий — сцени із життя людей, натюрморт — зображення предметів (квіти, фрукти, посуд, убита дичина), портрет — зображення людини, пейзаж — зображення природи. Ми говоримо про живопис як мистецтво кольору, а колір створюють фарби. Одні фарби розводяться водою: гуаш, акварель, темпера, інші — олією, і лише пастель — єдина суха фарба у вигляді крейди, що теж належить до живопису. Приготування фарб і манера роботи художника з фарбою називається технікою. Подивіться, які різноманітні фарбовані поверхні картин, їх відрізняє техніка виконання. Коли наносимо мазок аквареллю, папір просвічується, під шаром гуаші не видно нічого, пастель надає бархатистості, а олія дозволяє працювати над картиною довго, допомагає наблизитися за кольором до натури. VI. Практична робота Створення композиції «Осінь-мальовничка». Для виконання живописної роботи нам необхідно мати знання про колір. Дещо ми вже знаємо з першого класу. Назвіть основні кольори, похідні, а також кольори холодної й теплої гами. Знайти правильну відповідь допоможе колірний круг. (Демонстрація відповідної таблиці.) Згадайте, якими кольорами осінь розфарбовує природу, доберіть їх і сміливо беріться за роботу. Етапи виконання роботи. 1) Намітьте олівцем лінію землі (горизонту) та основні елементи пейзажу. 2) Малюнок пишіть фарбами. 3) Подумайте над назвою своєї картини. VII. Завершення уроку Оформлення виставки дитячих робіт. Завдання на наступний урок: принести акварельні фарби, папір, пензлі. | |
| |
Переглядів: 9496 | |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Правила користування громадським транспортом |
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Це цікаво знати |
Всього коментарів: 0 | |