УРОК 9 Тема. У царстві тваринМета: ознайомити із різноманітним світом тварин; формувати поняття «комахи», «птахи», «звірі», уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, встановлення взаємозв'язків; удосконалювати уміння спостерігати об'єкти природи; виховувати дбайливе ставлення до живої природи, прагнення вивчати природу. Обладнання: ілюстрації тварин трьох груп; ілюстрації сича, лелеки, дятла, оленя, лося, вовка, снігура; кросворд; «ромашка» (пелюстки ромашки на столі); грамзапис пісні «Прохання». Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Підсумок фенологічних спостережень. — Яка зараз пора року? Місяць? Це початок осені чи кінець? Якого кольору небо? Чи є хмари? Чи світить сонечко? Яка погода переважала протягом тижня? Які ще зміни ви помітили у живій природі? 2. Цікаві повідомлення «Птахи передбачають погоду». — Снігурі щебечуть під вікном — буде відлига. — Прилетіли жайворонки — почалася справжня весна. — Ластівки літають високо — на хорошу погоду, а низько на дощ. 3. Перевірка домашнього завдання. III. Ознайомлення з темою та метою уроку — Ви дізнаєтесь, про кого ми говоритимемо на уроці, коли розгадаєте всі слова кросворду (на дошці). 1. Правильно людям я служу, їм дерева стережу. Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним добуваю (Дятел) 2. Хоч у нього шуба є, Та як холод настає, Він не їсть тоді, не п'є, І не ходить, не гуляє, А у лігво залягає ( Ведмідь ) 3. Він із казки, він із пісні, В нього зубки, як залізні. Капустину він гризе, Зветься звір на букву «З» (Заєць) 4. Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця, Голос тоненький, а ніс довгенький. Хто його вб'є, той свою кров проллє. (Комар ) 5. В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має їй на місці не сидиться, а звуть її... ( Лисиця ) 6. Літає крилами, ходить ногами, Висить догори лапами. ( Кажан ) 7. Відлітають за море, у краї далекі, На будинках гнізда в'ють, Звуть же їх... (Лелеки ) — Сьогодні ми будемо говорити про тварин, тема «У царстві тварин». Ви дізнаєтеся про те, на які групи діляться тварини, за якими ознаками; як шанували тварин наші предки і нам заповідали любити і шанувати живу природу. IV. Сприймання та усвідомлення нової теми 1. Слово вчителя. — Як розумно створений світ! Читаємо в Біблії: «На шостий день, за словом Божим, з'явилися на землі тварини: вівці, корови, коні і всякого роду звірі повиходили із землі; з'явилися також бджоли, мурахи, черв'яки. Чому ж Бог створив тварин тоді, коли в світі уже було багато що упорядковано? Ви зрозумієте цю Божу мудрість тільки тоді, коли навчитесь читати найцікавішу книгу — Природу. Та не тільки читати, але і розуміти її закони, любити і шанувати, звеличувати її красу і гармонію. 2. Практична робота. — Придивіться до тварин, що намальовані на ілюстраціях. 1) Скільки тут груп? За якими ознаками об'єднані тварини в І, II і III групу? (Записати на дошці) I група. Це звірі, найістотніша ознака: тіло вкрите шерстю, своїх малят вони вигодовують молоком. Яких звірів тут немає? II група. Це птахи, найважливіша ознака: тіло вкрите пір'ям, мають крила і дзьоб. III група. Це комахи, найважливіша ознака: тіло складається з голови, черевця і лапок. Лапок тільки 6. Яких тварин ви ще знаєте? (ще є плазуни, земноводні, риби, бактерії та інші). 3. Гра «Піймай звіраї Птаха! Комаху!» (Вчитель називає тварину, діти відповідно плещуть в долоні: один, два чи три рази). 4. Легенди. — Про багатьох тварин є легенди. Я вам розповім легенди про дятла і лелеку (показує цих птахів). — Пішов раз чоловік у Великдень до лісу і почав рубати дрова. Підходить до ньго старий чоловік та й питає: — Що робиш? — Дрова рубаю. — Чому у Великдень? — Немає чого їсти. Жінка, діти голодні, заробітку немає, а затопити й зварити треба. Дід подумав і каже: — Лиши рубати, іди додому. Сказав і зник. Приходить чоловік додому, а там на столі у ньог повно грошей. І мав цей чоловік усе, що захотів. Минув рік. На другий Великдень чоловік думає собі: «Піду знову до лісу рубати, добуду ще грошей, стану ще багатшим!» Як подумалось, так і вчинив. Але тоді з'явився отой дід і сказав: — Відтепер будеш чоловіче цокати по дереву до кінця світу. І той чоловік перетворився на дятла, який усе скаче по деревах і стукотить своїм дзьобом, як той чоловік цокав сокирою. — Це легенда... Але вона надзвичайно повчальна. В чому її мораль для нас, людей? — Колись давно лелека теж був чоловіком. Одного разу Господь закликав його до себе та й каже: — Даю тобі, чоловіче, мішок. Маєш занести його до болота та й кинути у воду. Але ні в якому разі не дивися, що всередині. Взяв чоловік мішок та й пішов. Ось уже дійшов до місця і не втерпів — розв'язав мішок. А звідти почала вилазити всяка гадина — ящірки, жаби, змії. Чоловік то в одну сторону метнувся, то в другу — та де там! Все порозповзалося в різні сторони. Тоді з'явився Господь і сказав: — Що ж чоловіче, не послухався ти мене, то тепер довіку збиратимеш ту погань по болотах. — Де живе лелека? Чим харчується? Чому? 5. Фізкультхви линка. VI. Домашнє завдання Підготувати розповідь про тварину і малюнок її, загадку чи прислів'я. VII. Узагальнення та систематизація знань 1. Гра «Впізнай за описом»: — Зовні ця тварина нагадує невеликого собаку. У цієї розбійниці гостра мордочка, короткі лапи і пухнастий хвіст. Кажуть, хитра, як... (лисиця) — Цей птах менший від ворони. Голосно стрекоче. Краде все те, що блищить. Біла латка, чорна латка по дереву скаче. ( сорока ) — Це постійний персонаж народних казок і мульт- фільмів. У природі — це розумний, спритний, сильний звір. Ця тварина у природі є санітаром. — Це невелика тварина. Хутро в неї рудого кольору. Стрибає з дерева на дерево, і допомагає їй у цьому пухнастий хвіст. Живиться насінням хвойних дерев, жолудями, горіхами. 2. Хвилинки-цікавинки (малюнки: сич, снігур, лось, олень). — Сич заморожує у дуплі, як у холодильнику, мишей і птахів. В одного такого сича знайшли 2 кг мишей. — Снігурі — червоногруді пташки з чорною шапочкою. Прилітають до нас із далекої півночі. Взимку їдять різні ягоди, бруньки дерев, насіння бур'янів. Коротким і товстим дзьобом вправно вилущують насіння ясена, горобини. Подивися: у дворі в чорних шапках-снігурі. Ще й червоні фартушки одягли собі пташки. Значить, сніг і холоди наближаються сюди. Снігурами через те їх тепер ви і звете. — Глибокі сніги допомагають лосям та оленям зігрітися. Дають снігу себе засипати і таким чином гріються. Але занадто глибокий сніг для оленів катастрофа. — Синій птах (символ щастя, є така казка) — реальна істота. Ці птахи водяться на Тянь-Шані. Синій птах копіює голоси своїх сусідів-птахів. IX. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися? Отже, нашому прекрасному світу потрібні тварини, і тому: шануймо їх, захищаймо, бережімо. А щоб це робити: будемо спостерігати їх, вивчати. | |
| |
Переглядів: 3008 | |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка» |
Правила поведінки у громадських місцях |
Всього коментарів: 0 | |