УРОК 94 Тема: Таблиця додавання числа 8. Задача, до якої поставлено два запитанняМета: розглянути випадки додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток виду □ + 8; продовжувати складання таблиці додавання; ознайомити із задачею, до якої поставлено два запитання; розвивати обчислювальні навички, спостережливість, логічне мислення учнів; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Дзвоник кличе на УРОК! Всі вже діти гарно сіли І готові рахувати, Добре думати, та активно відповідати? II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба — Сьогодні до нас на УРОК прийшла героїня з казки. Щоб дізнатися її ім’я, ви маєте розв’язати приклади і підставити потрібні букви. 13 - 10 = б 11 - 4 =і 14 - 6 =л 14 - 5 =о 12 - 2 =с 8 + 3 = н 6 + 6 = і 9 + 4 = ж 10 + 4 =к 16 - 1 =а 3 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Б і л о сніжка 2 Робота з числовими віялами — Дівчинка вона старанна, вчилася добре у казковій школі, але забула склад чисел. Давайте допоможемо їй. 11 — це 2 і О; 13 — це 9 і О; 12 — це 3 і О; 14 — це 5 і О; 4 — це 2 і □. 3 Повторення складу числа 8 — Білосніжка і 7 гномів. Усього їх 8. — З яких двох чисел складається число 8? 4 Каліграфічна хвилинка — Білосніжка пропонує відгадати вам загадку і дізнатися, яку цифру ми сьогодні ще раз повчимося писати каліграфічно. Кільця в ножицях стулились, Що за цифра утворилась? Хто з вас може нам сказати, Як же цифру цю назвати? (Вісім) — Напишіть у зошиті рядок цієї цифри. 5 Доповнення до 10 чисел 3; 6; 8 — Молодці, ви добре засвоїли матеріал попередніх УРОКів. Сподіваюся, що і новий матеріал ви засвоїте успішно. III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 8 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 8. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик. Другим доданком у виразі є число 8. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. 1 += 9 2 += 10 3 += 4 += 5 00 = + 6 += 7 += 8 += 9 += 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти суму 3 + 8 =, 7 + 8 =. 3 Робота над складеною таблицею7135 — Прочитайте таблицю додавання числа 8. — Прочитайте таблицю додавання числа 8, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка Ой, гоп, чики, чики.(Встати з-за парт.) В мене нові черевики. (Руками показати на черевики, нахиляючи тулуб уперед.) Підківками цвьок, цвьок, цвьок! (Притупування.) А ніжками скок, скок, скок! (Стрибки.) 4 4 Самостійна робота 12 - 3 + 8 =6 + 2 + 8 =15 - 10 + 8 = 17 - 10 + 8 = 11 - 5 + 8 = 2 + 8 - 1 = V. Розвиток математичних знань — Білосніжка бажає дізнатися, хто з вас кращий математик. 1 Робота над текстовою задачею 13 таксопарку виїхало 8 машин. Через деякий час виїхало ще 6 машин. Скільки всього машин виїхало із таксопарку? Повторення умови задачі за питаннями вчителя. Розв’язання задачі записати самостійно. Один учень працює на закритій дошці. Самоперевірка робіт. ● Пальчикова гімнастика От помічники мої, їх як прагнеш поверни. По доріжці білій, рівній Скачуть пальці, як конячки. Цок-цок, цок-цок-цок, скаче жвавий табунок. 2 Розв'язування задачі, до якої поставлено два запитання Діти в лісі збирали гриби. Оленка знайшла 5 маслюків, Пе-трик — 3 маслюки, а Марійка — 7. Скільки маслюків знайшли Оленка і Петрик? Скільки всього грибів знайшли діти? Запис короткої умови на дошці. Оленка — 5 маслюків Петрик — 3 маслюки Марійка — 7 маслюків — Як дізнатися, скільки маслюків знайшли Оленка і Петрик? 5 + 3 = 8 (м.) — Як дізнатися, скільки всього грибів знайшли діти? 8 + 7 = 15 (м.), або 7 + 3 + 5 = 15 (м.) 3 Робота із геометричним матеріалом Дидактичний матеріал роздає вчитель. — Білосніжка і гноми жили в лісі. У них було дуже багато друзів: метелик приносив солодкий нектар, мурахи — солодкі ягідки, равлик привозив пошту, а сонечко стежило за порядком на квіткових клумбах. Кожний з них проходив за день певну відстань. Спробуємо порахувати, чий шлях довший. ● Робота в групах Діти вимірюють відрізки кожної комахи. Складають приклади і записують в зошиті. — Хто ж з комах проповзає найдовший шлях? — Що можна сказати про шлях, який долають сонечко, мураха і метелик? □ + □ + □ = □ □ + □ + □ = □ □ + □ + □ = □ □ + □ + □ = □ VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Назвіть відповіді прикладів 4 + 8; 5 + 8; 6 + 8; 7 + 8; 8 + 8; 9 + 8. — У яких прикладах ми можемо використовувати знання про переставний закон додавання? — У якому прикладі цей закон не використовується? (8 + 8) — Вам сподобалося подорожувати з Білосніжкою? — Якщо ви все зрозуміли на уроці, намалюйте сонечко. — Якщо у вас виникли труднощі на уроці, намалюйте хмаринку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1519 | |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов... |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Дорога від дому до школи |
Всього коментарів: 0 | |